metodele Montessori

Raspunsuri - Pagina 11

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns magnolia spune:

Draga Avmaria, a trecut exact un an de cand Fran posta despre problemele ei , daca ai fi urmarit postarile ei , ai fi observat(CONSTATAT) ca fetita ei vorbeste deja , ceea ce nu se poate spune despre baietelul meu ( cred ca stii ca eu am deschis acest topic).

Pedagogia Montessori este f. greu de inteles ,( eu , personal , , sunt licentiata in psihologie , si tot mai invat despre ea), eu te rog sa nu dai verdicte si diagnostice aici , pe forum , pentru ca toti parintii care au trecut pe aici au fost cu ai lor copii la medici neuro-psihiatrii , logopezi , psihologi si psiho-pedagogi , au primit (sau nu) niste diagnostice... au urmat( sau nu) niste terapii ( comportamentale , medicamentoase , alternative-homeopatie , acupunctura , gemoterapie etc)- si nu dorim sa ni se spuna ca NU ESTE NORMAL ca puiutul nostru drag nu vorbeste , asta stim si noi , tocmai de aceea ne informama si intrebam si lucram cu copilul nostru , poate mai mult decat iti inchipui tu ca o facem ( eu , de ex, lucrez ABA cu Mihai 5 ore pe zi , absolut singura ( nu-ti doresc nici 2 zile) , si Montessori in pauze , Si Mihai tot nu vorbeste inca , dar intelege 80% din ceea ce ii spun , ccea ce in urma cu 6 luni nu facea , si , crede-ma , sunt ABSOLUT SIGURA ca va vorbi in urmatoarele 6 luni , poate nu la nivelul varstei , dar perceptiv si cognitiv , va fi la nivelul varstei , SI datorita exercitiilor Montessori.
Va doresc , tuturor , multa sanatate si noroc , si sper ca n-am suparat pe nimeni...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns avmaria spune:

Magnolia, ba sa stii ca pe mine m-ai suparat, si oricati de « draga » ai folosi si oricate mesaje siropoase de peace and love ai pune in incheiere, cuprinsul mesajului tau contine prea multa fiere nejustificata. Si inainte sa te apuci s-o versi ar fi bine ca pe viitor sa citesti de 2 ori :

« Fran, mie nu mi se pare deloc, dar chiar deloc nelistitor faptul ca fetita ta nu vorbeste inca. Eu personal nu am auzit despre activitati Montessori pt dezvoltarea limbajului, dar asta nu inseamna ca nu exista. Eu personal am citit doar o carte despre cum sa aplicam pedagogia Montessori acasa, si acolo nu era nimic de gen. »

Si da, ai dreptate, nu am fost atenta la data emiterii mesajului lui Fran, dar cu atat mai mult nu stiu cum as fi putut sa constat cu majuscule ca virgula copilul ei vorbeste. Pt cultura ta generala, nici copilul meu nu vorbeste dar chiiaar nu-mi fac nici o problema. Si nici macar nu mi-ar trece prin cap sa-l duc la psiholog sau sa-l banuiesc de autism. Offtopic – deci nu te simti iar in cauza (btw, ii urez multa sanatate copilului tau, la modul cel mai sincer) : constat tot mai mult pe forum ca desi toata lumea repeta inlasabil « fiecare copil cu ritmul lui », prea putini sant cei care care au inteles si si-au insusit cu adevarat aceste cuvinte (care de fapt stau la baza pedagogiei in cauza). Cam asta se vroia mesajul meu adresat lui Fran : o incurajare. Si continea in plus precizarea ca io nu-s o referinta in domeniu, caci cunostiintele mele sant foarte superficiale.

Bineinteles ca-ti ramane exclusivitatea subiectului creat de tine, dar aia nu inseamna ca nu ma voi mai interesa in continuare, ca nu ma voi bucura de asa un titlu (prea general in fond si la urma urmei avand in vedere obiectiile tale) pe forum, nici ca voi considera din start ca aceasta pedagogie este dedicata exclusiv copiilor cu probleme, caci dupa cum bine stii find asa de informata, desi Maria Montessori a lucrat initial cu copii din azilele de « nebuni », relativ repede a intuit ca aceste concluzii pot constitui o metoda universala de educatie, aplicabila nu doar copiilor cu dificultati. Eu intotdeauna am considerat ca primordiala diversitatea in viata, iar faptul ca intr-o scoala montessori sant amestecati copiii zisi « normali » cu cei cu dificultati constituie un punct +++ in favoarea deciziei mele de a-mi da copilul asa zis « normal » la o asemenea scoala in 2009 (aici incepe « scoala » la 3 ani, si inscrierile se fac cu un an inainte). Desi decizia mea e practic luata, poate totusi o sa deschid si eu un topic acuma ca m-am suparat si vei fi binevenita cu sfaturile tale !

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns magnolia spune:

Multumesc , Avmaria.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

la subiectul despre homeschooling s-a dat link catre un blog al unei mamici care aplica aceasta metoda cu fetitele ei.http://montessorifreefall.blogspot.com/linkul este excelent, sunt explicatii si multe fotografii Irina, mami de bb Ilinca(26 aprilie '04) si debb Teodora(26 august 2007)
am blog

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns adana. spune:

simali, daca nu ai aflat deja, si daca dupa atata vreme inca te mai intereseaza, arunca o privire aici.
http://montessoritraining.net/flash/sample_lowres/sampleVideo.htm
si despre bilute, am sa-ti spun ce am inteles eu privind diverse poze, ele sunt grupate pe unitati, adica ai un set cu siruri de bilute de la 1 la 10. si copilul este pus sa puna numarul de bilute corespunzatoare numarului asezat in fata lui. si are si siruri de cate zece pe care le pune ca atare, pentru numere peste zece. deci am un sir de zece si un sir cu doua bilute pentru 12. sau am un doua siruri de 10 si unul de 3 pentru douazeci si trei.si banuiesc ca se pot combina in mai multe feluri. cineva care stie lucrurile astea mai bine ni le poate lamuri.

eu as vrea sa continuam subiectul asta. mai este cineva interesat?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns andruskandu spune:



Salut

Subiectul mi se pare chiar foarte interesant, asa ca merita sa stea pe prima pagina.
Am un baietel de 2,10 ani, sanatos, normal dezvolta din toate punctele de vedere, si-i multumesc lui Dumnezeu pentru asta. Dar metodele Montessori mi se par foarte utile pentru copii, pot invata si intelege mult mai usor multe lucruri. Dac-ar exista in Campina o gradinita/ scoala bazata pe asemenea metode de predare, serios ca l-as da. Unele lucruri le-am aplicat inconstient, am vazut apoi pe-aici exemple, si m-am bucurat ca m-a dus capu' la asa ceva.

Asa ca dati cat mai multe exemple, avem lucruri bune de invatat...

Inima nu e judecata dupa cat iubesti, ci dupa cat te iubesc altii
(Vrajitorul din Oz)


EMMA INVINGE CANCERUL!
Sunt PUTERE si IUBIRE pentru pretioasa EMMA!



Poznele lui Andrei

Nasterea lu' Andrei

www.dropshots.com/andruskandu" target="_blank">PozeAndrei

Andreea lui Andreiut Puiut 11.06.2006

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns andruskandu spune:


Na, ca s-a dus de doua ori mesajul...


Inima nu e judecata dupa cat iubesti, ci dupa cat te iubesc altii
(Vrajitorul din Oz)


EMMA INVINGE CANCERUL!
Sunt PUTERE si IUBIRE pentru pretioasa EMMA!



Poznele lui Andrei

Nasterea lu' Andrei

www.dropshots.com/andruskandu" target="_blank">[purple]PozeAndrei

Andreea [purple]lui Andreiut Puiut 11.06.2006

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

Citat:
citat din mesajul lui adana.

simali, daca nu ai aflat deja, si daca dupa atata vreme inca te mai intereseaza, arunca o privire aici.
http://montessoritraining.net/flash/sample_lowres/sampleVideo.htm
si despre bilute, am sa-ti spun ce am inteles eu privind diverse poze, ele sunt grupate pe unitati, adica ai un set cu siruri de bilute de la 1 la 10. si copilul este pus sa puna numarul de bilute corespunzatoare numarului asezat in fata lui. si are si siruri de cate zece pe care le pune ca atare, pentru numere peste zece. deci am un sir de zece si un sir cu doua bilute pentru 12. sau am un doua siruri de 10 si unul de 3 pentru douazeci si trei.si banuiesc ca se pot combina in mai multe feluri. cineva care stie lucrurile astea mai bine ni le poate lamuri.

eu as vrea sa continuam subiectul asta. mai este cineva interesat?

adana


Dar eu am vazut niste siruri foarte lungi care se agata de niste carlige. Cu alea nu stiu exact ce fac.

"Calea de mijloc este calea ZEN"

Alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

Pentru ca mai multe fete m-au intrebat ce matematica dupa Montessori am facut eu acasa descriu aici pe cea care cred eu ca a ajutat cel mai mult (s-a imbinat extraordinar si cu ceea ce au facut in clasa I-a).

Pentru inceput numerele de la 1 la 10
Material didactic:
- cartonase cu numere de la 1 la 10
- bastonase reprezentand zecile (eu am cumparat un fel de margelute din plastic care se monteaza pe o tabla si apoi se fixeaza intre ele cu masina de calcat; le-am pus in sir de 10 si le-am fixat asa)
- unitati (am folosit margelutele de mai sus dar nelipite)
- un covoras sau bucata de material de circa 1m patrat sa zicem(de preferinta verde, pentru ca se spune ca ceea ce e pus pe verde se fixeaza mai bine)
- o cutie pentru materialele de mai sus

Metoda:
Jocul1:
- asezi cartonasul cu numarul 1 si pui in dreptul lui unitatile respective; spui tare "UNU".
- faci tot asa pana la 10
Jocul2:
- asezi cartonasul cu numarul 1 si spui copilului "pune unu" si el trebuie sa puna numarul de unitati potrivit
- tot asa pana la 10
Jocul 3:
- spui copilului "da-mi 7" si el tebuie sa ia din gramada de cartonase numarul 7 si sa-l aseze pe covoras.
- apoi spui "pune 7" si el trebuie sa puna in dreptul cartonasului numarul de unitati potrivit.

Atentie:
- cartonasele se pun in stanga, unele sub altele iar unitatile care le reprezinta se pun in dreapta cartonaselor.
- moralul parintelul este foarte important; nu ai voie sa te enervezi, sa tipi, sa ironizezi, etc.
- daca copilul nu pune bine pui tu cum este corect CA SI CUM AR FI CEL MAI NORMAL LCRU DIN LUME. Apoi il pui sa mai puna si el
- feliciti mereu copilul cand pune bine, dar fara sa exagerezi.
- scopul jocului este sa invete copilul sa faca legatura dintre numarul scris si valoarea lui intrinseca precum si sa-i fixeze notiunea de mai mare mai mic. Sau cat de mare... inseamna sa zicem 7.

Va urma.

"Calea de mijloc este calea ZEN"

Alice

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns simali spune:

Numerele de la 10 la 100 fara trecere peste ordin.
Material didactic:
- cartonase cu numerele de la 1 la 10
- cartonase cu numerele din 10 in 10 (10,20,30,40,50,60,70,80,90,100)
- 10 segmente de zeci
- 10 bilute (sau alte obiecte) reprezentand unitati
- covoras

Exercitiul 1:
- se pune numarul 10 in partea stanga a covorasului si se spune "10"
- se pune bastonasul reprezentand 10 unitati in dreapa lui si se spune "10"
- tota asa, din 10 in 10, pana la 100
- apoi copilul repeta pana fixeaza

Exercitiul 2:
- se pune cartonasul cu 10 in partea stanga
- se acopera "0" de la cartonasul de mai sus cu cartonasul cu numarul "1" si se spune "11"
- se aseaza in fata cartonasului astfel format un segment de zeci si o unitate
- se continua cu 12,13,14,15,16,...19
- se fac in continuare combinatii pana la 100.

Aici trebuie sa fac o observatie: baiatul meu avea cam 5 ani cand am facu cele de mai sus si s-a prins foarte repede; daca as fi insistat sa fac absolut toate numerele pana la 100 i-as fi pierdut interesul.
Asa ca am facut numai numerele din 10 in 10 si apoi, restul, pe sarite.


"Calea de mijloc este calea ZEN"

Alice

Mergi la inceput