DC... altfel ( grup de suport pentru parinti) 2

Raspunsuri - Pagina 9

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns axia spune:

Ana si Milena,
Oare ei nu-si dau seama ca sunt altfel ? Ma intreb. Dincolo de faptul ca nu pot face ce fac ceilalti. In cazul Marei si ea face - in mod evident - lucruri pe care altii nici nu pot visa sa le faca. Cum constientizeaza diferenta in sens invers ? Cum se vede pe ea fata de restul, prin prisma talentului ei exceptional ?
Cum se manifesta constiinta eului la ei, care sunt mai mari?

Nu va suparati pe mine ca va intreb, dar realizez ca eu nu mi-am pus aceste intrebari, poate pentru ca e inca devreme.

Mari,
Ma bucur sa citesc despre progresele Emei. Bafta in continuare

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Milena Surdu spune:

Sunteti foarte dragute . Asa am decis si noi, tocmai am discutat cu sotul meu, sa amanam cat mai mult posibil. Am facut o lista cu noi patru, si ne-am "jucat" cu Mara de-a "Cine e mai grozav?"... La unele a fost ea, la altele Mihai, la altele tata, la altele mama... a inteles, desi a fost destul de suparata, si-a dat seama ca in momentul de fata nu poate fi cea mai buna "La facut mancare" si nici "La cantat la chitara" sau "La nimerit tinta"... A fost extrem de important si a prins ideea ca nici nu trebuie sa fie cea mai buna in toate si nici nu trebuie sa-si doreasca asta... Ca nu trebuie sa ne placa tuturor aceleasi lucruri. Pana la urma, a fost destul de amuzant. Si da, nu e cazul sa-i spunem mai mult decat poate intelege. O sa vedem urmarile discutiei foarte curand. Maine avem iar educatie fizica... Cat despre reversul medaliei, cel despre care vorbeste Axia, nu stiu exact ce sa spun... acum e setata pe calificative, se raporteaza la ele, dar inainte de scoala nu o interesa sa faca vreo comparatie intre ea si ceilalti, decat accidental si de regula observa doar diferente de ordin fizic, nu la nivel de performante... Vom vedea mai incolo...

Akela, irina, va multumesc pentru informatii. Am sa trec totusi pe la inspectorat sa ma lamuresc ce e totusi cu acest prof. itinerant.... sau de sprijin... sunt doua functii diferite? fac lucruri diferite? eu stiam ca nu se acorda din clasa I, dar din alte surse am fost informata ca alti copii ar beneficia totusi din primul an... care sunt oare criteriile? nu se poate ca asemenea informatii vitale sa ne parvina din surse neoficiale si intamplator....

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anamari spune:

quote:
Originally posted by axia

Ana si Milena,
Oare ei nu-si dau seama ca sunt altfel ? Ma intreb. Dincolo de faptul ca nu pot face ce fac ceilalti. In cazul Marei si ea face - in mod evident - lucruri pe care altii nici nu pot visa sa le faca. Cum constientizeaza diferenta in sens invers ? Cum se vede pe ea fata de restul, prin prisma talentului ei exceptional ?
Cum se manifesta constiinta eului la ei, care sunt mai mari?




tocmai ca isi dau seama ca sunt altfel.si cum le explicam ca sunt altfel influenteaza enorm modul in care se vor privi ei pe ei insisi in viitor...
explicatia bazata pe "fiecare copil e unic" e ok, pentru o peroada- atata timp cat nu realizeaza ca totusi ei sunt mai altfel decat altfel....ca sunt arii in care sunt diferiti de majoritatea copiilor de aceeasi varsta, sau sunt chiar in urma celor mai mici. (putini copii canta la pian, majoritatea lor pot sari)...
Eu sunt de parere ca ar trebui sa le spunem- cand, cum? nu am raspuns. Lui Alex i s-a spus la un moment dat- era inerent, mai ales cand a inceput tratamentul medicamentos. din nefericire nu am abordat problema corect, si nu am reusit decat sa creez confuzie....

de aceea ma chinui si eu sa gandesc o metoda de a aborda problema astfel incat sa fie, pe de o parte constient ca anumite diferente sunt un dat pentru el, ceva care poate fi compensat, ameliorat dar nu sters cu buretele....dar astfel incat sa nu sune ca un "verdict"-pentru ca din perspectiva noastra,a mea si a lui alex, nu e un verdict. cum se spune si aici-the sky is the limit. posibilitatile sunt deschise si pentru ei, doar ca poate intr-un alt plan....



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anamari spune:

Milena

daca ajungi sa-i intrebi la inspectorat poate le transmiti si intrebarea mea :
la ce foloseste profesorul intinerant daca nu se adapteaza si programa?

felicitari Marei.

cat despre comparatie-la scoala se dau calificative. cand dam calificative pentru anumite apitudini-scris frumos sau nu, cate de bine sare la ora de sport samd ii comparam automatic -FB echivaleaza succes, suficient echivaleaza esec. Competivitatea e intrinseca sistemului de invatamant romanesc traditional...si de altfel majoritatii sistemelor de invatamant.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns akella spune:

Milena, iti pun un link interesant, cu si despre profesori itineranti:

http://www.didactic.ro/forum/viewtopic.php?t=1085

Anamaria, in invatamantul romanesc s-a luat in sfarsit decizia fericita de a-i integra pe copiii cu probleme. Programa scolara normala nu se adapteaza, ci decurge dupa cum a fost planificata, iar copiii speciali pot beneficia de ajutorul unui profesor itinerant. Atat. In rest, tot pe noi, parintii, cade greul... Noi lucram cel mai mult cu puii nostri acasa. Explicatia oficiala suna cam asa: "cum sa existe doua programe diferite pentru copii aflati in aceeasi clasa? Cum sa predau la un nivel inferior, pentru ca i-as tine pe loc pe ceilalti copii?"... Etc.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns irina.c. spune:

quote:
Originally posted by Milena Surdu
Akela, irina, va multumesc pentru informatii. Am sa trec totusi pe la inspectorat sa ma lamuresc ce e totusi cu acest prof. itinerant.... sau de sprijin... sunt doua functii diferite? fac lucruri diferite? eu stiam ca nu se acorda din clasa I, dar din alte surse am fost informata ca alti copii ar beneficia totusi din primul an... care sunt oare criteriile? nu se poate ca asemenea informatii vitale sa ne parvina din surse neoficiale si intamplator....

Milena,depinde foarte mult de cum se oraganizeaza fiecare inspectorat.De exemplu,in Bucuresti,la sectorul 4,reteaua de itineranti este destul de bine organizata.Se acorda sigur si la clasa I profesori itineranti(sau de sprijin-e acelasi lucru).Adreseaza-te inspectorului pentru invatamant special.Irina si bb Ilinca(26 aprilie '04)
"Traim intr-un paradis al nebunilor."
Serafim Rose

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns cristina_t spune:

Milena, eu sunt doar un parinte de prescolar (3 ani) interesat de subiectul asta, nu m-am dus inca la inspectoratul local sa aflu ce (nu) se face concret, dar uite legea ref. prof itineranti:
http://www.old.edu.ro/download/omec5379.pdf
Asa cum vezi, se pot acorda profesori de sprijin chiar pentru prescolari, daramite pentru clasa 1. Irina stie cel mai bine, din moment ce lucreaza exact in domeniul asta.

Si uite si legea referitoare la centrele de resurse (voi sunteti printre putinii care chiar au infiintat aceasta structura) - uita-te ce atributiuni au:
http://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=68911
Du-te oficial, chiar ca reprezentant al asociatiei... poate ar trebui sa faceti toate solicitarile in scris - nu cred ca isi pot permite sa nu va dea macar informatiile necesare.

Nu te lasa descurajata de cei care vin cu "nu se poate, nu stim, sa mai asteptam, sa mai vedem bla bla bla " - du-te direct la responsabilii cu asta. Din cate stiu eu Clujul si Timisoara sunt centrele cele mai avansate in problema includerii copiilor cu CES in invatamantul de masa.
Uite link catre echipa centrului de resurse de la Cluj.
http://isjcj.ubbcluj.ro/crei/crei/echipa.htm
Daca vrei iti caut pe acasa si adresele celor de la Timisoara, doar ce am primit o carte despre educatia inclusiva si acolo se mentionau si scolile care deja au experienta buna cu asta.

Si chestia cu curicullumul adaptat- tot asa , din cate am citit, da , asa trebuie sa se lucreze, fiecarui asemenea copil i se face un plan personalizat. Irina poate ne spune mai multe despre ce inseamana asta concret. Akella, te rog nu generaliza, si nu ne descuraja! daca ceva nu a mers undeva, nu inseamna ca peste tot e la fel. E si treaba noastra sa punem umarul, lucrurile astea sunt abia la inceput.

Si te rog Milena, spune-mi ca toate chestiile pe care le-am citit despre Cluj nu sunt doar texte .... sper sa aiba un cat de cat suport real, asta daca vreau sa sper ca si la noi in Dolj se va intampla ceva in sensul asta vreodata.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns akella spune:

Cristina , sorry pentru atitudinea mea, oleak pesimista. N-am vrut sa demoralizez pe nimeni; pur si simplu am insirat aici cam cum se desfasoara treaba (cel putin in unitatile de invatamant de pe langa casa mea, unde am fost si am stat de vorba cu cei de acolo). Si da, ai dreptate, baza este in noi, sa punem umarul sa urnim lucrurile in directia buna.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns anamari spune:

quote:
Programa scolara normala nu se adapteaza, ci decurge dupa cum a fost planificata, iar copiii speciali pot beneficia de ajutorul unui profesor itinerant


aici daca reusesti sa obtii un plan de educatie individualizat pentru copil (IEP) se pun in scris recomandarile si daca nu se respecta se ajunge la pedepsirea profesorului samd...nu conteaza ca nu are sau nu timp, ca asta-i job-ul lui, nu?
Modificarea programei se face intre anumite limite-astfel incat sa nu se afecteze nivelul clasei ca intreg, si nu se face de profesor singur ci de un grup compus din profesor de educatie speciala,psiholog,specialist, reprezentatnul administratiei, profesor, parinte-si in cazul in care copilul are peste 16 ani cred, copilul insusi...Daca modificarile neceista un nivel diferit de educatie se inlocuieste clasa obisnuita cu una de educatie speciala-pana acum alex nu a mers la cursurile obisnuite de engleza ci la cele de Engleza ca Limba Secundara unde nivelul e mai scazut....

acum in realitate depinde de district scolar- in districtele mai bogate sunt un numar redus de copii/profesor-15-18, plus ca profesorii sunt suficient de bine platiti si pregatiti ca sa fie cu adevarat motivati. In clasele mici exista de obicei un asistent si/sau un parinte voluntar care ajuta ...in distictele mai sarace am auzit aceleasi povesti-prea multi copiii, salariul mic, timp insuficient, nu e nevoie de plan individualizat...pana cand te duci cu avocatul dupa tine:)...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mari_paun spune:

am inteles eu bine? se poate da profesor pt prescolari?
adica as putea avea un insotitor pt Ema la gradi?
hm...mi se pare vis...

ma intreb cum m-ar privii cei de la inspectorat...pt ca si la gradi au zis ca daca vin cu certificat de handicap, si recomandare pt gradinita nu au ce face...si Ema atot nu merge la gradi :(


Mari, mami de Ema
povestea Emei

poze cu Ema

Mergi la inceput