masina cumparata din UE(sh)?

masina cumparata din UE(sh)? | Autor: Christel

Link direct la acest mesaj

Daca cineva din Romania vrea sa-si cumpere o masina(sh) cum e mai convenabil in privinta taxelor sa vina sa o cumpere acum pana la sfarsitul anului(si sa plateasca taxe vamale) sau de la anul cand probabil nu o sa se mai plateasca taxe vamale odata ce intram in UE dar am inteles ca o se plateasca taxa de mediu care o sa fie destul de mare?

In concluzie ce taxe se platesc acum si ce taxe se vor plati de la anul pentru o masina SH adusa din afara?

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns liliana csaki spune:

Nici acum nu se platesc taxe vamale pt. masinile fabricate in EU, se plateste doar TVA si acciza. Daca masina e sh taxele aste se calculeaza la valoarea in vama a autoturismului(valoarea e data de anul de fabricatie si capacitatea cilindrica-au ei o lista). Nu stiu sa-ti dau un ordin de marime, stiu doar ca dupa primul an, deja valoarea scade f mult, daca ar avea un contact cu cineva care lucreaza acolo i-ar putea da valorile exacte. De la anul cica n-or sa mai trebuiasca neaparat intrunite conditiile de-acum(euro 3) dar ca aceasta taxa de mediu va fi substantiala. Asta-mi spunea mie un vames, ca nu va mai fi rentabil sa se-aduca masini de-afara, acum nu stiu daca se referea la carausii de masini care trebuie sa scoata si-un profit sau la noi cei care aducem o masina pt. noi. Eu mi-am adus anul asta o masina din Germania(era noua si taxele le-am platit la valoarea din factura) si cu tot cu diferenta de TVA(3%) si acciza(2,5%) a fost mai ieftina cu mult decat daca o luam de la dealer din Ro.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Christel spune:

Multumesc mult Liliana pentru raspuns,ce marca de masina ai adus tu?
Te intreb pentru ca am vazut ca unele marci le gasesti mai ieftine la noi decat aici.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns liliana csaki spune:

Un VW Sharan, ca avem familie mare si avem nevoie de spatiu, in plus am avut tot Sharan si-a fost super. Dealtfel toate masinile de fabricatie straina pe care le-am avut pana acum le-am adus din Germania. Noi sau sh , le-am luat la pret mai bun decat aici iar in cazul celor sh aveam si certitudinea ca nu-s "facute" la km. Cautam pe mobile.de, le gaseam, ma e-mail-am cu dealer-ul si ma duceam sa le iau si de fiecare data am dat peste oameni f. seriosi. Cu ultimul am avut chiar o f mare surpriza, ii spusesem ziua in care urma sa vin si cand am ajuns la el aveam deja toate actele facute si nr. de zoll pe masina, asa ca i-am dat banii, ne-am strans mainile si la revedere(si nu-i trimisesem nici 1 Euro avans).

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Rufus spune:

Liliana, m-am uitat si eu pe mobile.de, sunt masini care-mi convin. Cum e mai bine, sa fie un proprietar persoana fizica, sau firma (vanzatorul)? Ce inseamna TVA recuperabil? Unde (cand) platesti taxele in tara la noi? De unde stii ca masina va fi omologata de RAR? Cu ce EURO se pot inmatricula (3 sau 4)? Pretul afisat e ferm? Tu pur si simplu te-ai uitat pe poza, ti-a placut, te-ai dus si ai luat-o?
Daca nu ai ametit, zi-mi si mie ce stii, te rog...

poze multe cu noi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns dante01 spune:

hai ca iti raspund aici, pana sa vorbim pe messenger...
treaba e asa: daca sunt cu TVA recuperabil si o iei pana in aderarea la UE (cand va fi...) sau daca o iei si dupa si deduci cheltuiala pe firma e de preferat sa fie asa.adica iti iei ceva bani inapoi din TVA-ul ala, nu chair tot dar mare parte...la nemti am inteles ca e 16% pe la olandezi si begieni 19%...
dupa momnetul aderarii nu mai conteaza daca are sau nu tva recuperabil daca o iei pe privat...
taxele le palatesti in ro, la vama si respectiv la inmatriculare...vama am intels ca trebuie platita in un interval destul de mic, parca sub 10 zile din momentul intrarii cu masina in tara. vama depinde doar de valoarea pe care o au ei in catalog, care valoare este strict dependenta de vechimea masinii, capacitatea motorului si daca e sau nu euro 3(parca). la euro 4 taxele sunt mai mici, asa ca cu atat mai bine...
pretul nu echair batut in cuie, dar ca sa mai scoti un 2-300 euro (poate si 500 ni cazul in care valoarea masinii e mai mare) trebuie sa te intelegi cu aia acolo, daca nu vb germana sau ei nu vb engleza nu prea scad la pret. la parcurile auto mai mari lumea zice ca nu prea scoti ceva...
vezi ca pe mobile.de poti sa te inscri cumva si sa pui un fel de cautare automata, dupa marca, model , km, pret si cand intra ceva nou te anuta pe mail...cand vezi masina, e de preferat sa nu pleci doar cu o masina pe lista (se poate da pana ajungi tu sau sa nu fie char cum zice anuntul), poti sa suni acolo, sau sa vb cu ei pe mail si sa aranjezi o vizionare. acolo trebuie verificata masina, aspect, stare tehnica, eventual o estimare fara ajutorul km de bord a nr de km real (da se mai dau km inapoi si in .de) o plimare de cel putin cativa km, si daca e ok go for it.
taxele si ce mai e de platit acolo (nr, asigurare, etc) costa undeva la 300 euro. mai adauga insa plata drumului dus, combustibil de intors si taxele de autostrada in ungaria si parca si la autrieci.
daca masina are euro 3, asta scrie pe certificatul ei pe care il gasesti de obicei pus tot pe net impreuna cu pozele masinii, in principiu se inmatriculeaza fara prob. dar cum la noi nika nu e sigur e bine ca inainte de a o cumpara cineva sa mearga la RAR si sa depuna o fisa de consultanta in care sa se dea modelul, marca, motorizarea si anul de productie (parca) si ei iti zic daca e inmatriculabila sau nu. fisa asta costa undeva la 30-40 RON, asa ca nu merita sa te risti...
se obitine aproape instantaneu, asa ca iar nu e o problema...
hai ca ma opresc aici, vezi ca ai pm...
bafta si mai vb!



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Catalin spune:

Calculator taxa speciala pentru masini second-hand (euro) - incepand cu 01.01.2007 (oferit de www.evz.ro/taxeauto.php" target="_blank">(EvZ.ro)


Catalin


Think pink!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns liliana csaki spune:

Rufus, ca sa-ti recuperezi TVA-ul de la ei trebuie s-o iei de la un dealer(ca si la noi, e firma e platitor de TVA). Trebuie sa aiba cel putin Euro 3(asta inseamna cam dupa 2000). In principiu, la noi taxele ar trebui sa le platesti la intrarea in tara, e o garantie vamala, cand faci vama la vama de interior-respectiv Bucuresti, ei iti calculeaza exact cat datorezi si functie de asta mai dai sau mai primesti. Eu am avut o firma de comisionari din Timisoara care sunt si in Vama Cenad, ei au garantat pt. mine si am platit abia aici cand am facut vama(fratele meu e in Timisoara, lucreaza cu ei si de-asta au garantat). Daca are minim Euro 3 n-ai probleme la RAR. Sincer, eu la nici una din masinile pe care le-am luat din Germania n-am putut plati un pret mai mic decat cel de pe mobile, n-au negociat. da, imi placea, le scriam, imi raspundeau, stabileam cateva amanunte si ma duceam s-o iau. In afara de cartea masinii, factura, iti mai da o hartie pt. vama, pe care-o stampilezi la iesirea din UE(la unguri cu RO) apoi o trimiti inapoi la dealer cu un nr. de cont si-ti trimite banii(am mai spus, toti au fost f. seriosi, niciodata n-am avut vreo problema), si un certificat EUR 1- care atsta ca masina e fabricata in Europa si fara de care n-o poti inmatricula. Aici,traduci toate actele, mergi la RAR sa-i faca carte de identitate, la vama sa-i faca formele care tin de ei si apoi la politie.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Rufus spune:

Multumesc de informatii. Am o anumita teama (din nesiguranta), Germania aia e mare, nu cunosc pe nimeni si nu vorbesc o boaba nemteste.
Este adevarat ca in Belgia, Olanda, preturile sunt ceva mai mici? Sau e basm?


poze multe cu noi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns april spune:

Rufus, in Belgia, in luna mai s-a cumparat un Mondeo din 2002, cu 155 mii km la 6.200 euro. Pune taxele vamale + 500 euro pt cel ce o aduce (si daca o aduci tu tot pe acolo ajungi) si ajungi pe la 9000 euro. Mult, putin, asta e.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns angelapriboi spune:

Rufus,eu am fost cu sotul meu in Belgia si Olanda si am incercat sa gasim masinile acelea ieftine de care toata lumea vorbea.
Noi in 5 zile nu am gasit nimic convenabil.Am cautat la toti dealerii ,am luat reviste de specialitate si aveau niste preturi destul de mari.
In schimb am fost intr-un weekend romantic la Paris si stupoare luand o revista de specialitate in vanzari auto,preturile erau incredibil de mici.Asa ca acum ne-am reorientat pe cautat in Franta.
Sincer iti spun ca acolo preturile erau incredibil de mici.
Asta e parerea mea.


ANGELA

Mergi la inceput