Ce vraji mai face Guvernul

Ce vraji mai face Guvernul | Autor: adrianangi

Link direct la acest mesaj

GUVERNUL ROMANIEI
11.09.2005

SEDINTA DE GUVERN
COMUNICAT DE PRESA XVII

Guvernul a aprobat in sedinta din 8 septembrie Planul national
de actiune pentru implementarea legislatiei in domeniul protectiei copilului, instrument de lucru in urmatorii ani pentru autoritatile cu atributii in ceea ce priveste protectia si promovarea drepturilor copilului. Planul de actiune include, ca obiective generale:

Ű trecerea de la protectia copilului aflat in dificultate la
implementarea si monitorizarea drepturilor copilului;
Ű asigurarea exercitarii efective a drepturilor copilului;
Ű stabilirea modului de exercitare a competentelor si a mecanismelor
de colaborare interinstitutionala;
Ű organizarea si implementarea noilor competente judiciare in materia
protectiei copilului;
o identificarea nevoilor in materie de resurse si valorificarea celor
existente.

Potrivit Planului de actiune, in perioada 2005 - 2008, autoritatile
centrale si locale cu responsabilitati in domeniul protectiei copilului vor colabora pentru realizarea urmatoarelor actiuni:

Ű crearea unui mecanism de monitorizare a modului de implementare a
prevederilor legislatiei in domeniul protectiei drepturilor copilului;
Ű asigurarea unei abordari unitare a prevederilor legale la nivelul
factorilor de decizie, al specialistilor sistemului de protectie a
copilului, al reprezentantilor celorlalte institutii si autoritati
implicate in cresterea si educarea copiilor, al societatii civile, precum si de catre copii si parinti;
Ű elaborarea si distribuirea unor memorandum-uri explicative pentruLegea privind protectia si promovarea drepturilor copilului, precum si pentru Legea privind regimul juridic al adoptiei;
Ű organizarea unor campanii mediatice pentru promovarea principiilor
Conventiei ONU privind drepturile copilului si Conventiei Europene privind drepturile omului, precum si pentru promovarea pachetului legislativ privind protectia copilului;
Ű elaborarea si adoptarea legislatiei secundare necesare pentru
implementarea prevederilor legale;
Ű armonizarea cadrului legislativ in domeniile conexe sistemului de
protectie a copilului cu prevederile pachetului legislativ privind
protectia drepturilor copilului;
Ű intarirea capacitatii Autoritatii Nationale pentru Protectia
Drepturilor Copilului de coordonare a activitatilor de implementare a
legislatiei in domeniu protectiei copilului;
Ű organizarea de seminarii, conferinte, dezbateri publice pe teme
specifice;
Ű stabilirea de parteneriate cu mediul academic si universitar in
vederea efectuarii de studii si cercetari privind stadiul indeplinirii
obiectivelor stabilite.

Planul stabileste, de asemenea, termene pentru realizarea actiunilor
propuse. Astfel, Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor
Copilului va elabora, pana la finalul anului 2005, Strategia nationala de promovare si protectie a drepturilor copilului, iar Ministerul Educatiei si Cercetarii va realiza, impreuna cu autoritatile locale, un studiu privind situatia si cauzele nescolarizarii si abandonului scolar.
Legislatia privind asistenta maternala in regim de urgenta si serviciile de tip adaposturi de zi si de noapte va fi elaborata pana in luna decembrie a acestui an, urmand ca pe parcursul anului 2006, sa fie revizuita legislatia in domeniul asistentei sociale, in vederea
coordonarii politicilor sectoriale referitoare la familie si copil.

Alte prioritati incluse in Planul de actiune vizeaza infiintarea, in perioada 2005-2008, de noi servicii de zi pentru copii proveniti din familii in dificultate, la nivelul autoritatilor locale, precum si asigurarea resurselor umane si financiare necesare Oficiului Roman pentru Adoptii.

Autoritatile au in vedere editarea, in perioada 2005-2006, a unor ghiduri practice cu privire la drepturile copilului si initierea unor campanii publice, inclusiv pentru promovarea adoptiei interne.

Planul de actiune pentru implementarea legislatiei in domeniul protectiei drepturilor copilului este rezultatul unui proiect de infratire institutionala cu Ministerul Afacerilor Sociale din Franta, initiat in anul 2004 de ANPDC si finantat de Uniunea Europeana. In realizarea Planului au avut loc consultari cu reprezentanti ai ministerelor si autoritatilor implicate.
Biroul de Presa



Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns patri spune:

Buna,Adrianangi, am vazut ca ai postat un subiect si m-am bucurat, eu sunt in mare impas si cred ca, pt a fi miscat ceva pt adoptiile interne, media ar trebui sa faca ceva!Eu vreau sa infiez o fetita, nu vreau sa ma plang de faptul ca desi legea spune ca in 60 de zile se elibereaza atestatu, eu am 75 de zile si inca nu stiu cand va fi organizat cursul care la noi la Cluj e obligatoriu! Dar ce ma doare pe mine e faptul ca nu sunt copii adoptabili pt ca nu se misca nimic, am inteles ca dosarele copiiilor zac pe mesele judecatorilo, eu am cunoscut o fetita de 1an si 5 luni care de la 3sapt e intr-un centru de tip familiar, n-a fost vizitata pana acum de nimeni, dar mama nu si-a dat acordul pt infiere. Ma intreb, este in interesul copilului sa stea acolo si sa astepte, ce? Sa-si aduca cineva aminte de ea? Eu as lua-o maine(azi, defapt) acasa, dar sunt legata de maini, si nici nu stiu ce sanse am...Trebuie asteptat, dar timpul acesta se scurge in favoarea cui? Stiu cei care ar putea face ceva, cat inseamna o zi pt un puiut parasit, cat de afectati sunt ca stau asa, fara mame? As vorbi cu oricine, m-am gandit sa scriu la presedinte, dar oare eu, de una singura, pot sa fac ceva? Fetita asta merita totul, si ca ea sunt asa de multi copii...

patri

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns qsar spune:

Aaaah! Ce bine, ce bine! La mai mult de un an de la promulgarea minunatului pachet de legi, la 8-9 luni de la intrarea in vigoare, s-au gandit ele, autoritaile, ca au nevoie de un Plan national de actiune pentru implementarea legislatiei in domeniul protectiei copilului.
'Aide ca m-am uimit!

Q


Honi soit qui mal y pense...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns IT spune:

Mie mi se par doar vorbe in vint. Doar de dragul de a mai face o sedinta iar noi sa ne dam pe spate de incintare ca ce destepte sint autoritatile sa ia masuri si sa rezolve o treaba. Nu e nimic concret.

Sper ca practica sa ma contrazica .

IT

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Rozi spune:

Mai, ma lasa nervii!! Voi intelegeti la fel ca mine ce scrie acolo??

"Autoritatile au in vedere [...] in perioada 2005-2006 [...] initierea unor campanii publice, inclusiv pentru promovarea adoptiei interne."

Eu inteleg ca nu este suficient promovata adoptia interna, ca nu se inghesuie romanii sa adopte, ca nu facem lucrul acesta pentru binele copilului. Ce altceva ar mai putea insemna "promovare"? Poate "campanie de informare", "de popularizare", era mai corect. Sunt atatea familii care asteapta sa li se ofere sansa de a adopta... LOR ce le mai trebuie promovare?!

PS Scuze daca, din cauza oboselii, aberez.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns patri spune:

Sa stiti ca si eu am luat hotararea adoptiei intr-o campanie de la sfarsitul lunii aprilie, si atunci si acum ma intreb daca cei care se ocupa de adoptii stiu care e situatia reala, sau sunt pe alta lume...asta ne trebuie, campanie, nu masuri de rezolvare a situatiei! Sa stiti ca legea permite adoptia multor copii, daca e interpretata in favoarea copilului, nu stiu de ce cei in masura nu fac nimic...Cred ca e nepasare crasa si necunoasterea situatiei reale...Oare ei nu sunt parinti??? Sa mearga sa vada acesti copii si apoi sa-mi spuna sa am rabdare...

patri

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns adrianangi spune:

ADOPTII-RAPORT / În 27 de cazuri, părinți străini nu au mai luat copiii adoptați din România

BUCUREȘTI, 7 oct (MEDIAFAX) - Oficiul Român pentru Adopții (ORA) face demersuri ca să clarifice 27 de cazuri în care instanța a acceptat adopția internațională, dar copiii nu au mai părăsit România, potrivit Raportului privind progresele României în pregătirea pentru aderarea la UE.
Din cele 27 astfel de cazuri, 12 sunt din SUA, zece din Italia, două din Spania și câte unul din Canada, Cipru și Grecia.
Unele adopții au fost desfăcute ulterior în România, la cererea fostelor direcții pentru protecția copilului, conform raportului. Există însă și cazuri în care aceste adopții nu au fost desfăcute în România, situație în care ORA va încerca să clarifice situația juridică a copiilor. În acest scop, Oficiul a informat atât Ministerul Afacerilor Externe (MAE), pentru ca acesta să informeze ambasadele României din statele din care vin adoptatorii, cât și ambasadele acestor țări în România.
Conform raportului, ORA face o serie de demersuri pentru elaborarea Registrului Național pentru Adopții, în format electronic, pentru a întocmi și organiza la nivel național evidența în materia adopției.
Astfel, Oficiul a solicitat - printre altele - ambasadelor din România informații despre rapoartele post-adopție cu privire la copiii români înfiați internațional, conform memorandumurilor aprobate în baza legislației anterioare.
ORA a cerut direcțiilor generale de asistență socială și protecția copilului (DGASPC) și informații privind numărul de rapoarte post-adopție, precum și numărul și data sentinței civile definitive și irevocabile de încuviințare a adopție, pentru cele încuviințate în perioada 1997-octombrie 2001. Aceste informații nu existau în baza de date a ORA, preluată de la Comitetul Român pentru Adopții.
Totodată, ORA s-a prezentat în instanță pentru patru cazuri de adopție, iar pentru altele trei a transmis note scrise către instanță în favoarea încuviințării adopției unor copii care nu figurau pe listele fostului Comitet Român pentru Adopții. Toate cele șapte acțiuni au fost admise de instanța de judecată.
De asemenea, ORA a cerut direcțiilor de profil informații privind persoanele ori familiile cetățenilor străini care locuiesc în România și care au în plasament ori încredințare copii din sistemul de protecție, în vederea adopției. ORA a cerut sprijin Autorității pentru Străini pentru ca 21 de persoane ori familii de cetățeni străini care locuiesc în România și au, de mai mulți ani, copii în încredințare să obțină domiciliul în România.
În ceea ce privește adopția națională, în acest an, până la sfârșitul lunii august, au fost încuviințate 655 de adopții naționale, conform legislației în vigoare anterior datei de 1 ianuarie 2005 (de când se aplică noile legi privind protecția copilului).
De la începutul anului, 33 de adopții naționale au fost încuviințate conform legislației actuale, pentru 192 de copii s-a deschis procedura adopției interne de către instanțele judecătorești și pentru 217 copii există dosare în instanță, în vederea deschiderii procedurii adopției interne.
Sistemul informatizat de evidență a adopțiilor va asigura securitatea și confidențialitatea datelor înregistrate, conform standardelor în vigoare existente la nivelul Uniunii Europene. În acest moment, sunt înregistrate în baza de date a ORA 1.074 de persoane ori famililii atestate ca apte să adopte, 192 de hotărâri prin care s-a deschis procedura adopției interne și 33 de hotărâri de adopții încuviințate conform noii legislații.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns adrianangi spune:

GUVERNUL ROMANIEI
Data: 29.11.2005

ȘEDINȚĂ DE GUVERN
COMUNICAT DE PRESĂ III

În cazul copilului părăsit de mamă în maternitate, întocmirea actului de naștere se face la împlinirea termenului de 30 de zile de la întocmirea procesului verbal de constatare a părăsirii copilului, stabilește un proiect de lege privind modificarea Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, adoptat azi de Guvern.
Procesul verbal este semnat de reprezentantul direcției generale de asistență socială și protecția copilului, reprezentantul poliției și al maternității. Dacă identitatea mamei nu a fost stabilită în 30 de zile, serviciul public de asistență socială în a cărui rază teritorială a fost găsit copilul are obligația ca în termen de 5 zile să obțină dispoziția de stabilire a numelui și prenumelui copilului și să facă declarația de înregistrare a nașterii la serviciul public comunitar de evidență a persoanelor.
Noile prevederi sunt corelate cu legislația în vigoare potrivit căreia întocmirea actului de naștere al copilului găsit se face în termen de 30 de zile, pe baza unui proces verbal întocmit și semnat de reprezentantul serviciului public de asistență socială, de reprezentantul unității de poliție competente și de medic. Persoana care a găsit copilul este obligată să anunțe poliția în termen de 24 de ore. Procesul verbal se întocmește în 3 zile de la data găsirii copilului. Obligația de a face demersurile necesare în vederea înregistrării nașterii copilului revine serviciului public de asistență socială în a cărei rază administrativ-teritorială a fost găsit.
Proiectul de Lege introduce și proceduri simplificate de soluționare a cererilor de rectificare a unui act de stare civilă sau a mențiunilor înscrise pe acesta. Actul normativ abilitează primarul să primească și să soluționeze cererile pentru rectificarea actelor de stare civilă. Se asigură astfel soluționarea rapidă a acestor cereri, prin reducerea termenelor determinate de etapele procedurale și de numărul autorităților implicate.
Cererea de rectificarea a actelor de stare civilă și a mențiunilor înscrise pe acestea, însoțită de actele doveditoare, se depune la serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor care are în păstrare actul de stare civilă sau la serviciul public comunitar local de evidență a persoanelor de la locul de domiciliu. Cererea se soluționează în termen de 30 de zile prin emiterea dispoziției primarului și se comunică solicitantului în termen de 10 zile de la data emiterii.
Potrivit normelor metodologice actuale privind rectificarea certificatelor de stare civilă pe cale judecătorească, cererile din această categorie urmează o procedură complexă, care presupune un bogat schimb de corespondență între autoritățile administrației locale și instanțe. Perioada de soluționare a acestei categorii de cereri poate depăși în prezent 60 de zile.

Cererile de rectificare aflate în curs de soluționare la instanțele de judecată, la data intrării în vigoare a legii, vor continua să fie soluționate de acestea potrivit dispozițiilor aplicabile anterior acestor date.
Anularea, completarea și modificarea unui act de stare civilă sau a unei mențiuni înscrise pe acesta, dispuse prin hotărâre judecătorească definitivă și irevocabilă, precum și rectificarea unui act de stare civilă sau a mențiunilor înscrise pe acesta, aprobată prin dispoziția primarului, se înscriu numai prin mențiune pe marginea actului de stare civilă corespunzător.

Legea va intra în vigoare la 120 de zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial.
Data: 29.11.2005



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns patri spune:

Ma bucur ca se face in sfarsit ceva pt micutii abandonati in maternitate! Poate se modifica ceva si se pune un termen dupa care un copil lasat in spital (nu numai maternitate ), sau chiar in sist de protectie sociala ,sa poata fi declarat abandonat si sa poata fi adoptat. Este in interesul copilului!

o imediat mamica de fetita!
patri

Mergi la inceput