Clasa pregatitoare 2013-2014 (4)

Raspunsuri - Pagina 9

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Androix spune:

Ultima data stateam de vorba despre clasa pregatitoare sau I nu despre liceu. Pe bune, este o enormitate ce spui. Oricat de supradotat ar fi un copil nu are cum sa stie sa explice altui copil cum sa faca un exercitiu, ii va spune direct rezultatul. Nu vorbim aici de ajutor la teme, de adunat cate doi si facut teme acasa la unul din ei, din care unul isi creste stima de sine si socializeaza iar celalalt este motivat sa isi faca temele mai cu sarg, ai inceput prin a spune ca ii vei sugera invatatoarei s-o lase pe fiica ta sa ajute alti copii in clasa dupa ce termina ea ce are de facut ca sa-si creasca stima de sine si sa nu se plictiseasca. Mai bine o inveti sa aiba rabdare, sa le dea voie si celorlalti sa inteleaga si sa lucreze in ritmul lor.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns EliaElia spune:

Voi ati vazut caietele de pregatitoare? La "romana" au multe "exercitii" in care trebuie sa-si exerseze mana, multe altele care implica discutii, nu vad cu ce i-ar putea ajuta alt copil.Vorbim de pregatitoare aici, mai e foarte mult pana la liceu, probabil inca vreo 2-3 legi ale invatamantului.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns EliaElia spune:

Citat:
Ajutorul poate fi de multe feluri, nu neaparat sa scrii, sa citesti.Noua asta ne-a sugerat pshilogul, cred ca are niste calificari dna in cauza.
Mai concret? Eu sincer nu inteleg cum ii poate ajuta altfel, cunoscand materia care se preda la pregatitoare. Sa fie reciproc avantajos.Sigur vor mai fi si alti copii care vor dori sa raspunda primii, statistic vorbind. Personalitatile extrovertite.Vazand si facand, nu trebuie sa pui raul inainte, poate chiar se va acomoda, mai creste, poate va avea mai multa rabdare.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns poohy spune:

Softurela, dar nu inteleg ce e rau sa raspunda la fiecare intrebare. Nu e absolut nici o problema. Invatatoarea va alege care dintre copiii care ridica mana sa raspunda (asta trebuie sa invete, disciplina din clasa)

In legatura cu jucatul - la scoala in clasa pregatitoare au spatiu de joaca. Cel putin asa era in lege si asa am vazut in clasele pe care le-am vizitat. Aveau si jucarii. Cat am vorbit cu invatatoarea, chiar i-a rugat sa stea linistiti la masuta si sa se joace. Ceea ce au facut fara probleme toti copiii.

Si nu, in continuare, nu sunt de acord cu asemenea ajutor in clasele primare. Eu vreau sa invete copiii mei sa se descurce singuri, oricat de inceti ar fi fata de altii. Numai asa progreseaza
Am aceeasi intrebare ca si EliaElia, cum ii poate ajuta fara sa spuna direct raspunsul. Doar nu sta sa le explice notiuni de chimie, fizica,
matematica, cine stie ce algoritmi - ca nu e cazul la varsta asta. Si la romana trebuie sa invete sa interpreteze singuri un text...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns roli25 spune:

Dar ce discutii.....
Putintica rabdare, asteptati sa intre copiii la scoala, vedeti cu ce se mananca orele de clasa si apoi vedeti in ce masura (nu) e fezabil ca un copil din clasa sa fie ucenicul invatatorului.
Pana atunci sunt inutile parerile emise aici.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns _Ralu_ spune:

Citat:
citat din mesajul lui bursucelu

Stiti cumva ce intrebari se pun la evaluare clasa 1?



Am scris eu cateva pagini in urma.



-A vorbit despre ea liber - cum o cheama, cati ani are, are prieteni la gradi (cum ii cheama?), este trista/bucuroasa, jucaria preferata, ce parere are despre faptul ca va incepe scoala, ce temeri are, ce asteptari...
-A recunoscut personaje desenate dintr-o poveste (capra si cu iedul cel mic), apoi a spus ea pe scurt povestea...a raspuns la intrebari despre situatii din poveste
-I-a spus psihologul o poveste, din care a fost rugata sa deseneze ceva (a verificat si daca a fost atenta la poveste...nu i-a zis "deseneaza x lucru", ci "deseneaza 2 din cele 3 dorinte pe care le avea pescarul"...)
-A recunoscut pe o fisa stari de spirit (trist/bucuros/furios etc) si a fost intrebata de ce este copilul trist/bucuros/furios. Si i-a dat si un nume copilului desenat.
-A recunoscut culori, forme geometrice, mare/mic, multe/putine, cifre, litere, adunat scazut cu creioane.
-Fisa de lucru de genul (uneste cu albastru norul cu soarele, cu rosu casa cu pomul, si cu verde floarea cu gardul)
-I s-a aratat un semafor desenat, si a fost intrebata daca stie ce este, unde il intalneste, la ce foloseste si sa explice cum.

In mare, cam asta...dar f mult vorbit liber, si strecurate intrebari cheie. Fisele nu cred ca au durat mai mult de 5 minute.
Fii-mea a raspuns f frumos si bine la tot, cu o exceptie: nu a stiut ce e aia guma de sters
A laudat-o doamna respectiva pt vocabularul bogat pe care il are, si a bufnit-o rasul la replica fie-mii:
-Care e jucaria ta preferata?
-O bagheta.
-O bagheta magicaaaa...si faci magii cu ea?
-Nu, ca e de plastic!
:))))))


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns softurela spune:

Citat:
citat din mesajul lui Androix

Ultima data stateam de vorba despre clasa pregatitoare sau I nu despre liceu. Pe bune, este o enormitate ce spui. Oricat de supradotat ar fi un copil nu are cum sa stie sa explice altui copil cum sa faca un exercitiu, ii va spune direct rezultatul. Nu vorbim aici de ajutor la teme, de adunat cate doi si facut teme acasa la unul din ei, din care unul isi creste stima de sine si socializeaza iar celalalt este motivat sa isi faca temele mai cu sarg, ai inceput prin a spune ca ii vei sugera invatatoarei s-o lase pe fiica ta sa ajute alti copii in clasa dupa ce termina ea ce are de facut ca sa-si creasca stima de sine si sa nu se plictiseasca. Mai bine o inveti sa aiba rabdare, sa le dea voie si celorlalti sa inteleaga si sa lucreze in ritmul lor.


MONTESSORI: Social development is more like that of real life because children are not kept in a group of same-age students, but are grouped in 3-6 year age span (3-6; 6-12, 12-15). The teacher gives lessons individually to one child at a time, and often lessons are given to one child by another child. The choice of what to study or work on at any one time is left to the child, with guidance whenever necessary by the teacher.

A high level of creativity is reached because the children's experience is based on rich experience in the real world and the exact use of materials. Children learn exact techniques for many of the materials, just as they would learn the exact use of a piano or a violin, each experience considered a “key” which opens a new door of understanding and experience. This use of materials has been taught to the adults, adapted whenever necessary, through the direct and continued observation of children all over the world over the last 100 years.

Also a high. academic level is the norm because of the depth of concentration the children reach while working and because children learn early to do research and to learn beyond the level of the teacher. The child's choice and concentration is respected and protected from interruption by others,


Se pare ca la altii e posibil. Cei care nu sunt de acord cu metoda, ar trebui sa-si tina copii departe de scolile alternative. Doar atat, nu e nevoie sa-si arunce frustrarile pe un forum.

Mami de fetite: Diana (15.dec.2007) si Bianca (15.iun.2010)

Nasterea unui Miracol: http://forum.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=134518

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Androix spune:

A, scuze, daca ziceai de la inceput ca o dai la o scoala cu predare montessori nu te mai deranjam. Am crezut ca vorbesti de invatamantul traditional.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns poohy spune:

Si eu la fel

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns bursucelu spune:

multumesc ralu.

Mergi la inceput