Bucuresti - probleme care ne intereseaza

Bucuresti - probleme care ne intereseaza | Autor: mariani

Link direct la acest mesaj

Salut,

Problemele Capitalei sunt foarte multe.
Poate unii asteptati ca ele sa fie rezolvate de "alesi". Eu am ales sa ma implic in rezolvarea lor.

Stiu ca este dificila trecerea de la statutul de "simplu cetatean" la cel de "cetatean implicat". De aceea nu voi incerca sa va conving sa va implicati. Dar voi face tot posibilul sa va ofer informatii corecte despre problemele orasului si modul in care ele ne afecteaza viata noastra si a copiilor nostri.

Iar cei care vor alege sa se informeze sunt sigur ca se vor implica.

Stiu ca oamenii incep sa "vada" problemele orasului doar in momentul in care au copii.
Atunci realizeaza multi parinti/bunici cat de dificil este sa te strecori cu caruciorul printre masinile parcate pe trecerile de pietoni, pe trotuare, la intrarile in bloc sau in magazine.
Probabil la primele vizite la medic aflam si cat de grav ne afecteaza sanatatea poluarea din Bucuresti. Iar despre copii, ce sa mai vorbim ?

Modul in care ne deplasam prin oras genereaza multe dintre problemele orasului. Este dificil sa explic in aceasta introducere toate aceste probleme.

Impreuna cu alti voluntari avem in lucru niste filme de prezentare a solutiilor aplicate de alte orase pentru a-si rezolva probleme similare cu ale Bucurestiului.

Insa recentele declaratii ale primarului au "grabit" demersurile noastre de a intra in legatura cu aceasta comunitate de parinti.

Pe scurt, este vorba de o declaratie prin care primarul, impotriva opiniilor tuturor specialistilor, doreste ca in Bucuresti, realizarea pistelor pentru biciclete sa se faca tot pe trotuare.

Pentru biciclisti, problema este clara: trotuarele din Bucuresti nu pot fi utilizate pentru realizarea unor piste viabile. S-a incercat acest lucru de doua ori. Si pistele realizate in 2008 si cele realizate in 2011 s-au dovedit a fi niste esecuri rasunatoare. Detalii gasiti aici: http://optar.ro/ce-trebuie-sa-stii-despre-pistele-ilegale-din-bucuresti.html

Pe langa biciclisti, vor fi afectati si restul bucurestenilor. Pentru ca imi este greu sa cred ca exista cineva care locuieste in Bucuresti si nu foloseste trotuarul, chiar daca doar pentru a ajunge la masina.

Problema este daca asteptam ca in Bucuresti sa facem un nou experiment scump si nefolositor. Sau ne exprimam opinia despre aceasta noua incercare de reducere a latimii trotuarelor.

Probabil multi oameni nu constientizeaza cat de importante sunt trotuarele pentru un oras. Voi incerca sa explic aceste lucruri in urmatoarele mele postari.

Referitor la declaratiile recente ale primarului, am prezentat cateva cifre care ar trebui sa dea de gandit celor care traiesc in acest oras.
http://adevarul.ro/news/bucuresti/oprescu-nu-vreau-stau-numar-mortiilasati-i-am-numarat-eu-1_5142090c00f5182b8509e9ed/index.html

Raspunsuri

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Marcia03 spune:

In Elvetia exista atat piste pt biciclisti pe strada, cat si piste pe trotuar (strada e ft ingusta, iar trotuarul e destul de larg, incat sa fie folosit atat de catre pietoni, cat si de catre biciclisti). Intre casa noastra si scoala unde merge fiica mea exista un astfel de trotuar, folosit de biciclisti si pietoni.

Cred ca in Bucuresti ar tb sa fie mai intai rezolvata problema locurilor de parcare. Aici fiecare bloc nou construit are si parcare. Majoritatea blocurilor vechi au si ele parcari. Bucuresti-ul din pacate nu a fost proiectat pt un nr atat de mare de masini.

Elvetienii folosesc ft mult bicicleta, scuterul sau mijloacele de transport in comun (care nu se compara cu cele din Bucuresti, aici toate vin la secunda). Majoritatea au nevoie de 30 min intre casa si job (dintr-un oras in altul), dar sunt si persoane care calatoresc 2 ore cu trenul pt a ajunge la servici.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns mariani spune:

Rezolvarea problemelor de trafic se face prin oferirea de alternative de deplasare prin oras.

Iar specialistii din toata lumea au identificat cele mai importante 4 moduri de transport urban:
- mersul pe jos
- mersul cu bicicleta
- transportul public
- autoturismul

Primele 3 moduri de transport sunt cele mai ieftine si cele mai eficiente, exact in ordinea data. De aceea aceste moduri sunt incurajate.

In Bucuresti, lipsa alternativelor, obliga bucurestenii sa foloseasca autoturismele in mod excesiv. Iar problema apare chiar aici. Un autoturism ocupa foarte mult spatiu. Iar 95% din viata, o masina sta parcata si genereaza probleme in oras.

Nimeni nu va putea convinge oamenii sa renunte la masini pana cand nu li se asigura alte variante de transport. Pentru ca nu toti vor dori sa mearga pe jos sau cu biccleta sau cu transportul public.

Dar cei care o vor face, pot "elibera" traficul. Iata aici fotografia care arata cum pot influenta 60 de oameni traficul pe o strada:

http://www.seattlebikeblog.com/wp-content/uploads/2011/05/car-bus-bike.jpg

Ori construirea unor piste nefunctionale va face mai mult rau decat neconstruirea lor. Pentru ca ele sunt obligatoriu de a fi folosite. Ori, chiar si cei care azi au renuntat la masini vor fi obligati sa renunte la a folosi bicicleta in oras.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ch_dana spune:

M-am plictisit de cate sesizari am trimis la primarie, la politie etc cu referire la taximetristii parcati pe trotuar, din cauza carora nu ai loc sa treci cu un copil (de carut nu mai mentionez...) Se face cate ceva in ajun de alegeri, in rest Dzeu cu mila.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns MACARIE spune:

eu am incercat sa ma urc in tramvai , dar nu am reusit , eram cu carutul ....din 5 venite nici unul nu avea rampa lasata pt carut , asta este o problema foarte mare , si asa am luat masina personala , nici la metrou nu exista scara rulanta pe carut

---------------------------------------------------------------------

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Madanic spune:

Citat:
citat din mesajul lui Marcia03

In Elvetia exista atat piste pt biciclisti pe strada, cat si piste pe trotuar (strada e ft ingusta, iar trotuarul e destul de larg, incat sa fie folosit atat de catre pietoni, cat si de catre biciclisti). Intre casa noastra si scoala unde merge fiica mea exista un astfel de trotuar, folosit de biciclisti si pietoni.

Cred ca in Bucuresti ar tb sa fie mai intai rezolvata problema locurilor de parcare. Aici fiecare bloc nou construit are si parcare. Majoritatea blocurilor vechi au si ele parcari. Bucuresti-ul din pacate nu a fost proiectat pt un nr atat de mare de masini.

Elvetienii folosesc ft mult bicicleta, scuterul sau mijloacele de transport in comun (care nu se compara cu cele din Bucuresti, aici toate vin la secunda). Majoritatea au nevoie de 30 min intre casa si job (dintr-un oras in altul), dar sunt si persoane care calatoresc 2 ore cu trenul pt a ajunge la servici.


Si in Bucuresti regulile de urbanism prevad ca orice cladire nou ridicata sa aiba acum locuri de parcare prevazute. S-au ridicat parcari supraterane la Universitate si stau goale ca oamenii prefera locurile "free" chiar si ilegale. Problema majora ramane Politia care nu se streseaza de loc sa dea amenzi si sa puna legea in aplicare.
Piste de biciclisti e un vis frumos, dar nerealizabil. Mai ales in conditiile in care se fac doar chestii care "dau bine la public", sa o recunoastem nu sunt multi interesati de pistele de biciclete din pacate.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Madanic spune:

Citat:
citat din mesajul lui mariani

Rezolvarea problemelor de trafic se face prin oferirea de alternative de deplasare prin oras.

Iar specialistii din toata lumea au identificat cele mai importante 4 moduri de transport urban:
- mersul pe jos
- mersul cu bicicleta
- transportul public
- autoturismul

Primele 3 moduri de transport sunt cele mai ieftine si cele mai eficiente, exact in ordinea data. De aceea aceste moduri sunt incurajate.

In Bucuresti, lipsa alternativelor, obliga bucurestenii sa foloseasca autoturismele in mod excesiv. Iar problema apare chiar aici. Un autoturism ocupa foarte mult spatiu. Iar 95% din viata, o masina sta parcata si genereaza probleme in oras.

Nimeni nu va putea convinge oamenii sa renunte la masini pana cand nu li se asigura alte variante de transport. Pentru ca nu toti vor dori sa mearga pe jos sau cu biccleta sau cu transportul public.

Dar cei care o vor face, pot "elibera" traficul. Iata aici fotografia care arata cum pot influenta 60 de oameni traficul pe o strada:

http://www.seattlebikeblog.com/wp-content/uploads/2011/05/car-bus-bike.jpg

Ori construirea unor piste nefunctionale va face mai mult rau decat neconstruirea lor. Pentru ca ele sunt obligatoriu de a fi folosite. Ori, chiar si cei care azi au renuntat la masini vor fi obligati sa renunte la a folosi bicicleta in oras.


Nu sunt impotriva bicicletei, chiar cred ca este foarte buna in anumite cazuri, insa nu poti sa spui ca este solutia la problemele de trafic din Bucuresti. In primul rand, nu sunt atat de multi utilizatori de bicicleta (desi ar trebui ), in al doilea rand bicicleta nu acopera nevoile tuturor (mamici cu copii de dus la gradi/scoala, femei care merg la birou in tinuta office poate si unii barbati).
Aici in US, pot sa merg la servici pe bicicleta, in ciuda distantei. De ce? Pai pedalez pana bus stop, autobuzul are rack de biciclete si o pot pune acolo pana ajung la destinatie (nu-mi amintesc sa fi vazut asa ceva in Ro), apoi cand ma dau jos merg pana la servici pe bicicleta. Partea a doua e ca nu pot merge imbracata office pe bicicleta (nu e comod, mai si transpiri, te mai stropeste o masina care trece pe langa tine). Deci cand ajung la office ma schimb, dar aici am vestiar unde pot sa fac si dus daca am transpirat (din nou cati angajatori in Ro pun asa ceva la dispozitie?). Deci pedalatul la servici pica, pentru multi.
Ceea ce ar fii cu adevarat o solutie, este transportul in comun. Bucurestiul are o groaza de linii RATB, are metrou insa lumea renunta la transportul in comun din lipsa confortului.
Ar trebui investit in autobuze confortabile si nepoluante, ar trebui marit numarul lor. Bagat o taxa pentru cei care strabat orasul cu masina personala (definita pe zone, centrul taxa mare, si scade usor catre zonele marginale), asa mai descurajezi traficul si autobuzele pot circula mai usor. Cu banii din taxa, investirea in parcari "Park and ride" unde sa poti parca si sa iei autobuzul pana la destinatia finala.

Mergi la inceput