O radiografie a invatamantului din Romania

Raspunsuri - Pagina 6

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns papanash spune:

e chiar scoala , e clasa 1-a
in Romania se incuie usa la ora 8, parintii oricum nu au acces inauntru ( cel putin la cateva scoli din Bucuresti parintii isi lasa copiii la poarta scolii), directorii urla pe coridor la copii sa intre mai repede in clase, etc...Omul sfinteste locul oriunde, numai cine nu crede asta se tot ascunde dupa reguli obtuze, camere video, directiuni de partid...

Citat:
citat din mesajul lui Elle_seb

Am citit toata istorioara, m-am exaltat si apoi m-am trezit la realitate. Evident, nu era o gradinita din Romania.





Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ch_dana spune:

ORDIN nr. 1955 / 1995 (Ministerul Sanatatii)
pentru aprobarea Normelor de igiena privind unitatile pentru ocrotirea, educarea si instruirea copiilor si tinerilor

“Art. 28
Volumul si greutatea manualelor, ale rechizitelor si ale altor materiale necesare în procesul de învatamânt, transportate zilnic de elevi la scoala si de la scoala, vor fi adaptate capacitatii de
efort fizic corespunzatoare vârstei copiilor si tinerilor. Elevii din clasele I-IV vor folosi ghiozdane pentru prevenirea aparitiei deformarilor de coloana vertebrala. Greutatea continutului
ghiozdanului nu va depasi 2-2,5 kg.”


As vrea sa vad un parinte care se foloseste de acest ordin pentru a stopa nebunia asta cu carca plina. Si as mai vrea parinti care sa se organizeze la nivel de clasa/scoala, nu sa traga unul hais si altul cea, la urma urmei e vorba de viitorul copiilor lor.

Dar cred ca vreau prea mult...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Elle_seb spune:

Deceneus, autorul nu este nici pe departe un nihilist, este un om care observa o relitate si o puncteaza foarte bine. Concluzia lui ca nu sunt specialisti in pedagogie este pe deplin intemeiata.

Nu cred ca este cineva care sa afirme contrariul in tot ceea ce el afirma. Eu, ca parinte care are direct contact cu invatamantul preuniversitar romanesc, subscriu in totalitate la tot ceea ce este descris acolo.

Nihilism din DEX:
NIHILÍSM s. n. concepte, atitudine care neaa; randuielile, institutiile, morala, traditiile culturale existente într-o societate data, fara a le opune în schimb altele superioare; atitudine de negare absoluta. (< fr. nihilisme)

Care randuieli? Care morala? Despre care traditii culturale discutam? Da, toate astea trebuie negate si nu doar atat, combatute si oferita o alternativa.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Elle_seb spune:

Citat:
citat din mesajul lui papanash

e chiar scoala , e clasa 1-a
in Romania se incuie usa la ora 8, parintii oricum nu au acces inauntru ( cel putin la cateva scoli din Bucuresti parintii isi lasa copiii la poarta scolii), directorii urla pe coridor la copii sa intre mai repede in clase, etc...Omul sfinteste locul oriunde, numai cine nu crede asta se tot ascunde dupa reguli obtuze, camere video, directiuni de partid...

Citat:
citat din mesajul lui Elle_seb

Am citit toata istorioara, m-am exaltat si apoi m-am trezit la realitate. Evident, nu era o gradinita din Romania.





Papanash, sincer, ma apuca depresia cand imi aduc aminte ce deschidere de an scolar a fost la fi-miu. Careu, o directoare care urla in microfon la copii sa se alinieze in coloane si sa faca liniste, dupa care si-a inceput un discurs plin de fraze pe care le auzeam pe la congresele teevizate de pe vremea lui ceasca, extrem de rigida si de acra de m-a luat frica pe mine. Oribil a fost, iti spun sincer.





Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Deceneus spune:

Citat:
citat din mesajul lui Elle_seb

Deceneus, autorul nu este nici pe departe un nihilist, este un om care observa o relitate si o puncteaza foarte bine. Concluzia lui ca nu sunt specialisti in pedagogie este pe deplin intemeiata.

Nu cred ca este cineva care sa afirme contrariul in tot ceea ce el afirma. Eu, ca parinte care are direct contact cu invatamantul preuniversitar romanesc, subscriu in totalitate la tot ceea ce este descris acolo.

Nihilism din DEX:
NIHILÍSM s. n. concepte, atitudine care neaa; randuielile, institutiile, morala, traditiile culturale existente într-o societate data, fara a le opune în schimb altele superioare; atitudine de negare absoluta. (< fr. nihilisme)

Care randuieli? Care morala? Despre care traditii culturale discutam? Da, toate astea trebuie negate si nu doar atat, combatute si oferita o alternativa.

Eu cred ca in Romania exista pedagogi dar nu sunt vizibili.
In nici un domeniu specialistii nu sunt consultati. Cuvantul lor este ignorat.

Cand afirmi ca nu sunt specialisti sau ca stinta este zero atunci consideri ca nu se poate face nimic.
Un nihilist nega dar nu ofera solutii, la fel ca autorul articolului.
Cand critici ceva o faci raportand la cum ar trebui sa fie si oferi solutii alternative.

Noi romanii stim sa ne plangem de mila.
Uite ch_dana a gasit un articol care rezolva problema greutatii ghiozdanului, dar respectivul nu stia ca exita o asemena lege si a intrebat cadrele didactice. Cu siguranta cadrele didactice stiau, dar nu au vrut sa-i spuna pentru ca tot ele au cerut copiilor manuale si caiete.


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Elle_seb spune:

Citat:
citat din mesajul lui Deceneus

Citat:
citat din mesajul lui Elle_seb

Deceneus, autorul nu este nici pe departe un nihilist, este un om care observa o relitate si o puncteaza foarte bine. Concluzia lui ca nu sunt specialisti in pedagogie este pe deplin intemeiata.

Nu cred ca este cineva care sa afirme contrariul in tot ceea ce el afirma. Eu, ca parinte care are direct contact cu invatamantul preuniversitar romanesc, subscriu in totalitate la tot ceea ce este descris acolo.

Nihilism din DEX:
NIHILÍSM s. n. concepte, atitudine care neaa; randuielile, institutiile, morala, traditiile culturale existente într-o societate data, fara a le opune în schimb altele superioare; atitudine de negare absoluta. (< fr. nihilisme)

Care randuieli? Care morala? Despre care traditii culturale discutam? Da, toate astea trebuie negate si nu doar atat, combatute si oferita o alternativa.


Uite ch_dana a gasit un articol care rezolva problema greutatii ghiozdanului, dar respectivul nu stia ca exita o asemena lege si a intrebat cadrele didactice. Cu siguranta cadrele didactice stiau, dar nu au vrut sa-i spuna pentru ca tot ele au cerut copiilor manuale si caiete.



Uite ca ordinul 1955 / 1995 gasit de ch_dana (sau mai bine zis postat de o persoana care a comentat pe articolul lui MM si preluat pe DC de ch_dana) este complet ignorat de invatatori, directori, pedagogi, ministerul educatiei, ministerul sanatatii, etc, etc. Nici eu nu stiam ca exista un asemenea articol, si ca mine multi altii, si nu as fi aflat poate prea curand de acest minunat ordin, daca acel nihilist cum ii zici tu, numit Mihai Maci, n-ar fi publicat articolul citat de Capcaun. Simplul fapt ca vorbeste deschis despre o anumita problema si invita la dezbateri e mai bine decat nimic si poate fi un inceput.




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Deborah77 spune:

Copilul meu este clasa o acum, si nu stiu cat de grea devine programa mai incolo. Ce remarc este ca ce se face acum este mult sub nivelul unui copil de 6 ani. Nu fac nici macar betisoare, bastonase. Noroc cu afterschool-ul privat, care mi-l invata sa scrie, sa citeasca si sa face mici calcule la mate. Si zau ca nu mi-l chinuie nimeni cu asta. Ma gandesc ca nu este normal ca acum sa piarda vremea decupand si colorand zi de zi, in continuu, de atatea luni, si din clasa 1 sa sara cu tunurile pe ei..

Problema aia, de la finalul articolului, am facut-o fara 19 ecuatii. Nu zic ca e chiar simpla, nu-mi dau seama care e nivelul unui copil de clasa a 4-a, zic doar ca nu este nevoie de 19 ecuatii ca s-o rezolvi :)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Elle_seb spune:

Citat:
citat din mesajul lui Deborah77

Copilul meu este clasa o acum, si nu stiu cat de grea devine programa mai incolo. Ce remarc este ca ce se face acum este mult sub nivelul unui copil de 6 ani. Nu fac nici macar betisoare, bastonase. Noroc cu afterschool-ul privat, care mi-l invata sa scrie, sa citeasca si sa face mici calcule la mate. Si zau ca nu mi-l chinuie nimeni cu asta. Ma gandesc ca nu este normal ca acum sa piarda vremea decupand si colorand zi de zi, in continuu, de atatea luni, si din clasa 1 sa sara cu tunurile pe ei..

Problema aia, de la finalul articolului, am facut-o fara 19 ecuatii. Nu zic ca e chiar simpla, nu-mi dau seama care e nivelul unui copil de clasa a 4-a, zic doar ca nu este nevoie de 19 ecuatii ca s-o rezolvi :)



Asa eram si eu plina de zel cand era fi-miu la gradinita, acum m-am mai temperat. Eu zic sa nu te plangi ca nu invata sa socoteasca inca la gradinita, le vor face pe toate in scurt timp, te asigur.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Marcia03 spune:

Haideti sa va povestesc si eu de Elvetia (partea germana, canton Zurich). Elvetia are 24 de cantoane, fiecare are sistemul sau propriu de invatamant, dar urmaresc o programa nationala. Si vacantele sunt aici diferite de la canton la canton. Vacanta de vara este insa de numai 5 sau 6 saptamani si nu 3 luni ca in Romania (se merge pe principiul ca ar uita ce au invatat daca ar avea vacanta mai lunga). Fiica-mea e in cl.a-4a.

Aici scoala primara are 6 ani, fiecare ciclu cate 3 ani. Dupa cei 6 ani, copiii pot intra la liceu (asta doar la recomandarea profesorului, tinand cont de note si daca iau examenul de admitere: germana si mate, care este ft greu...dintr-o clasa de 24 de elevi, doar 2-3 intra la liceu). Daca nu merg la liceu, merg la scoala secundara, dar dupa 1 an sau 2 de scoala secundara, daca invata ft bine, au posibilitatea de a intra la liceu (conteaza iar notele si examenul de admitere). Liceul incepand cu clasa a7a este liceul lung (7ani), dupa dau bacul, iar apoi intra la facultate (fara examen, se plateste o taxa). Facultate insa fac aici cam 10% din elevi. Aici exista insa sistemul dual de invatamant : cine vrea sa invete, merge la liceu, cine nu, invata o meserie. Dupa ce termina scoala secundara, vor putea invata o meserie : 3 zile pe saptamana muncesc (si primesc un salariu modic), 2 zile invata. Acest sistem mi se pare ft bun.

Acum referitor la scoala. Si aici exista aceeasi intrare pt elevi si profesori (imi amintesc insa ca in generala, in Bucuresti, profii aveau intrare separata). Aici nu exista si nu au existat vreodata uniforme (cu toate ca eu consider ca ar fi bune). Programul este de obicei : 8.10-12 si 13.45 - 15.25/16.15, doar cu exceptia zilei de miercuri, cand nu au program dupa-masa (asta in toata Elvetia). Deja de la gradi copiii sunt invatati cu programul de dupa-masa: in primul an au 1 zi dupa-masa, in al 2-lea : 2 zile. Intr-o clasa nu sunt mai mult de 24 copii, impartiti in 2 grupe. Exista team-teaching. Al doilea profesor lucreaza cu copiii care au nevoie de ajutor sau preda o alta materie la una din grupe. De ex : grupa verde face mate, grupa albastra face caligrafie la germana. Asta ii ajuta ft multi pe profesori, avand doar max 12 elevi intr-o grupa. Sport au de 3 ori pe saptamana. In primii 2 ani au facut inot (mergeau pe jos aproape 1 ora, pe ploaie, vant, zapada pana la bazin si inapoi). Copiii merg la scoala singuri. In clasa a-5a au examen la mersul cu bicicleta, pt ca apoi pot merge cu bicibleta la scoala. Distantele insa intre casa si scoala nu sunt mari, ca in Bucuresti de ex. Insa imi amintesc ca si eu mergeam singura la scoala, incepand din cl.a-2a (mergeam 30 min., traversam multe stradute si 2 bulevarde mari). De la scoala, copiii primesc totul : carti, caiete, creioane, stilou etc. Nu le trebuie decat ghiozdanul, care de obicei e gol, pt ca ei au toate cartile si caietele la scoala. Nu le iau acasa decat daca au teme de facut, altfel totul ramane la scoala. Insa aici o sala de clasa e folosita doar de o generatie si nu de 2 sau 3 ca in Romania. Copiii au papuci pt clasa, incaltarile si gecile raman pe hol. Asta s-ar putea aplica si in Romania. Se suna de intrare la 8.05, iar ora incepe la 8.10; nu prea se intampla ca sa intarzie copiii (daca da, profesoara noteaza lucrul asta intr-un caiet, iar la un nr de x abateri, va discuta lucrul asta cu parintii, dar usa nu se incuie). Au pauza mare 20 min, cand toata lumea iese afara, indiferent de vreme. In rest, pauzele sunt de 10 min si nu iese afara. Temele : in clasa 1-a au teme max 10 min, in a-2a : 20, in a-3a : 30 min etc. Daca un copil are nevoie mai mult de timpul alocat pt lectii, am fost rugati de profesoara sa ii scriem in caietul de corespondenta si ea va da mai putine lectii copiilor. In general, fiica-mea face lectiile la scoala. Au la scoala si muzica si lucru manual (indiferent ca sunt fete sau baieti, invata sa coase, sa tricoteze, sa foloseasca traforajul, sa bata cuie, sa foloseasca masina de cusut si multe altele), in clasele mai mari au curs de gatit. In general, aici se invata lucruri practice. Nu se cere multa teorie. Cand ma gandesc cum a fost la mine scoala, aici mi se pare super lejer. Se pune accent pe calitate si nu pe cantitate. Fiica-mea se duce cu placere la scoala, nu s-a plans niciodata de lucrul asta. Profesoara a creat un sistem de "rasplata": daca timp de x saptamani fac tot ceea ce trebuie sa faca, primesc un mic cadou (un breloc, un pix). Daca nu isi fac lectiile de x ori sau le uita acasa, primesc o mustrare la inceput, apoi se va discuta cu parintii. La lectii nu exista nici o scuza. Daca un copil nu stie sa faca un exercitiu, in fiecare dimineata de la 7.30 profesoara e in clasa si le sta la dispozitie. Si nu se poate chiuli de la scoala : daca un copil e bolnav sau are vreo problema, parintii trebuie sa sune si sa informeze scoala. Si nu se cere scutire de la medic in cazul in care un copil e bolnav mai mult timp. Iar un profesor de scoala primara poate preda si limbi straine, chiar daca nu are studii universitare, este de ajuns sa faca niste cursuri speciale (profesoara Marciei le preda engleza si le va preda si franceza).

Ar mai fi multe de spus, dar ma opresc aici.

O duminica frumoasa (la noi a nins, e soare cu dinti ).

Mihaela

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Alive spune:

Sistemul de invatamant romanesc ma scarbeste total. Sa va spun ce se intampla in liceul pe care il frecventeaza fratele meu.

Dupa ce s-a vorbit despre posibila desfiintare a liceelor cu promovabilitate scazuta la bac, ilustrii profesori au gasit o solutie fenomenala: stabilesc ei cine se inscrie la bac si cine nu. Din clasa fratelui meu, doar 2. Restul, trebuie sa declare scris (sunt curioasa ce baza legala are o astfel de hartie) ca nu se inscrie la bac daca vor sa nu ramana coringenti la vreo materie ca sa nu poate absolvi.
Astfel, dau bac-ul doar cei mai buni, dintr-o generatie de 200-300 de absolventi dau cam 30, iau toti, si evident, promovabilitate 100%! Ce liceu bun! Ce profesori eficienti! Cati elevi fara sansa de a merge mai departe chiar si la o amarata de facultate privata!
Asa e la noi, decat sa incercam sa imbunatatim programa, sa motivam profesorii, sa educam cu adevarat copiii astia (care ne vor plati pensiile din salariile lor), mai bine gasim o cale de a pacali sistemul, si producem pe banda rulanta tineri care dezgustati de banii putini de aici, vor pleca in strainatate si vor munci pt altii. Foarte inteligent! Sunt mandra ca sunt romanca!

Mamica binecuvantata de David (4 ani) si Iustin (3 luni)

Mergi la inceput