O radiografie a invatamantului din Romania

Raspunsuri - Pagina 19

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns sirimie spune:

Citat:
citat din mesajul lui Lali

Simona, eu nu am spus ca sunt numai profesorii de vina, insa tu pur si simplu ignori situatiile in care parintele efectiv nu poate sa se implice de exemplu datorita faptului ca e un om cu putina scoala si care nu stie sau nu intelege ca trebuie sa se implice. Sau lucreaza undeva ore multe cu salariu mic si nu mai are timp si energie si pentru lectii.
Acel copil trebuie sa priceapa tot de la scoala iar acasa numai sa exerseze.
Cine crezi tu ca va umple eventualele goluri ale acelui copil ?

Intreb extrem de sincer, tu crezi ca ar trebui sa-l educam pe acel parinte, sa-i explicam ca, daca are un copil in clasa a IV-a trebuie sa invete manualele pana acolo si sa-i explice ce nu intelege ? Sau ar trebui sa cerem o programa aerisita si niste profesori preocupati de gradul de intelegere si de corectatul temelor, in loc sa fie preocupati de concursurile scolare sau de meditatii?

Mai spun odata, am mai scris-o de multe ori exista si profesori minunati care-si fac treaba, dar, din pacate nu sunt o majoritate.




In discutia de aici si de pe site nu exista multi oameni cu putina scoala, din simplul motiv ca ei nu au acces la internet. Si cu toate astea majoritatea pun vina numai exclusiv pe sistem/profesori. Eu sustin ca nu numai sistemul e de vina si ca discutia trebuie sa fie realista si sa evidentieze responsabilitatile tuturor, inclusiv ale parintilor.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns eumada spune:

Asta nu e motiv.."omul fara scoala nu are internet"...

Pai daca eu ca parinte ma implic mai mult decat profesorul,atunci nu e nevoie de profesori.Fiacare face acasa cu copilul din dotare,corect?

Iar discutia nu se refera la cativa care posteaza aici ci la "oameni"...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sirimie spune:

Citat:
citat din mesajul lui Lali
[
Intreb extrem de sincer, tu crezi ca ar trebui sa-l educam pe acel parinte, sa-i explicam ca, daca are un copil in clasa a IV-a trebuie sa invete manualele pana acolo si sa-i explice ce nu intelege ? Sau ar trebui sa cerem o programa aerisita si niste profesori preocupati de gradul de intelegere si de corectatul temelor, in loc sa fie preocupati de concursurile scolare sau de meditatii?




Cred ca stii si tu, despre clasa a 2-a. La matematica pana acum au facut cam ce au facut si in clasa I semestrul 2, au aprofundat adunarile si scaderile pana la 100 si au facut probleme. In afara de poezii nu au nimic de memorat, au o materie "cunoasterea mediului" in care au un caiet unde lipesc poze cu plante si animale. Din cate stiu eu noi in clasa a 2-a faceam tabla inmultirii, ei nu. La limba romana repeta mult silabele, literele, notiuni de baza.

Nu pot sa ma declar pro sau contra programei clasei a 4-a dar nu mi se pare anormal sa fie mai multa informatie, pana la urma asta inseamna scoala, sa inveti lucruri. Si daca ai auzit un lucru la scoala si nu l-ai repetat il uiti. Scoala presupune lucru individual.

Eu nu sustin ca numai eu pe aici ma ocup de copil si de teme. Sustin doar ca trebuie sa fie clara responsabilitatea parintilor si ca discutia trebuie sa fie si despre ce trebuie sa faca parintii nu numai pe ce trebuie sa faca profesorii/sistemul.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sirimie spune:

Citat:
citat din mesajul lui eumada

Asta nu e motiv.."omul fara scoala nu are internet"...

Pai daca eu ca parinte ma implic mai mult decat profesorul,atunci nu e nevoie de profesori.Fiacare face acasa cu copilul din dotare,corect?

Iar discutia nu se refera la cativa care posteaza aici ci la "oameni"...

Madalina


Copiii gasesc de toate în nimic. Adultii, nimic în toate."


Nu ti se pare normal sa te implici mai mult decat profesorul de vreme ce e copilul tau? Profesorul il vede 4 ore, cu tine sta restul de 20 de ore.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns capcaunul spune:

Citat:
citat din mesajul lui sirimie
Si cu toate astea majoritatea pun vina numai exclusiv pe sistem/profesori.


Cine concepe programa? Ministerul sau parintii?
Cine scrie manualele? Profesorii sau parintii?
Cine instaureaza disciplina in scoala? Directorul sau parintii?
Cine asigura linistea in timpul orelor? Profesorul sau parintii?
Cine supravegheaza elevii in pauza? Profesorii sau parintii?
Cine pune notele? Profesorul sau parintii?
Cine corecteaza? Profesorii sau parintii?
Cine ...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Tilia spune:

Citat:
citat din mesajul lui capcaunul

Citat:
citat din mesajul lui sirimie
Si cu toate astea majoritatea pun vina numai exclusiv pe sistem/profesori.


Cine concepe programa? Ministerul sau parintii?
Cine scrie manualele? Profesorii sau parintii?
Cine instaureaza disciplina in scoala? Directorul sau parintii?
Cine asigura linistea in timpul orelor? Profesorul sau parintii?
Cine supravegheaza elevii in pauza? Profesorii sau parintii?
Cine pune notele? Profesorul sau parintii?
Cine corecteaza? Profesorii sau parintii?
Cine ...



Cine educa? De-acolo pleaca totul.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns capcaunul spune:

Citat:
citat din mesajul lui Tilia
Cine educa? De-acolo pleaca totul.

De acord. In primii ani, parintele. Dar dupa ce trec "cei 6 ani de acasa", principalul responsabil este scoala.
Evolutia unui copil este puternic influentata de anturaj, in primul rand de contextul de la scoala. Daca scoala nu asigura un context educational corespunzator, eforturile parintilor sunt contrabalansate de efecte negative puternice si perverse. Si in loc ca un parinte sa se ocupe de consolidarea cunostintelor, de hobbyurile copiilor, de completarea armonioasa a unei educatii complete, isi pierde timpul si nervii cu corectarea deficientelor capatate in scoala, cu razboiul psihologic impotriva stereotipurilor negative imprimate de anturaj, se lupta cu delasarea intretinuta de dezinteresul profesorilor sau cu depresia copilului suparat ca desi el invata si raspunde la ore, tot colegul puturos este cel mai in gratiile doamnei invatatoare etc.
Sistemul e principalul vinovat, nu parintele pentru avalansa de tampenii si aberatii cu care scoala bombardeaza elevii.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

Simona, nu ai raspuns deloc la intrebarea mea.
Eu nu m-am referit doar la mine sau la tine.
Scoala ar trebui sa fie pentru toti.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns alba68 spune:

Buna ziua tuturor,
fata mea in clasa a II-a (in vest) face acum (inca) adunari si scaderi pina la 20, acum termina literele de mina (ptr. ca anul trecut a facut doar literele de tipar), nu fac inca dictari, decit copieri de texte. Lectii ptr. acasa nu au, foarte rar decit la sfirsit de saptamina o fisa de 5 minute. Nu au manuale pina in clasa a V-a inclusiv, in clasa a III-a incep prima limba straina. Coloreaza si deseneaza extrem de mult chiar si in cadrul orelor de mate si limba materna (fisa de mate cu 3 adunari dar cu o pagina intreaga de colorat). Ghiozdanul e mereu gol (nu au manuale si nu au lectii ptr. acasa), ramine la scoala. Aici nu exista concursuri in clasele primare, drept vorbind nici de olimpiade nu se vorbeste. Uitati-va in site-urile Olimpiadelor internationale si veti vedea ca Romania (mai ales la matematica, informatica) a fost mereu printre primele. Nu pot sa zic acelasi lucru despre clasificarea Elvetiei la aceste Olimpiade, care e cam pe ultimele locuri. Pe scurt: aici se da mare atentie elevilor care ramin in urma. Se bate pasul pe loc pina la plictiseala. Asta si in cazul in care aud discutii de parinti care spun: "eu nu voi obliga copilul sa invete tabla inmultirii, o poate invata si un an mai tirziu". Pentru copiii dotati nu sint alternative, decit sa se armonieze clasei din care fac parte.
Deseori romanii cred ca in vest e solutia ideala de invatamint, etc...dar eu as prefera o scoala mai ...cum aveam eu. Fara lectii pina in clasa a V-a inseamna sa se invete copilul sa fie lenes.
Un ghiozdan de 6 kg e mult ptr. un copil de scoala, sint perfect de acord, dar sa continui sa faci in clasa a II-a adunari si scaderi pina la 20 ptr. ca inca nu le stiu toti...e adevarata plictiseala pentru un copil normodotat.
Toate cele bune tuturor.
A

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sirimie spune:

Citat:
citat din mesajul lui capcaunul

Citat:
citat din mesajul lui Tilia
Cine educa? De-acolo pleaca totul.

De acord. In primii ani, parintele. Dar dupa ce trec "cei 6 ani de acasa", principalul responsabil este scoala.
Evolutia unui copil este puternic influentata de anturaj, in primul rand de contextul de la scoala. Daca scoala nu asigura un context educational corespunzator, eforturile parintilor sunt contrabalansate de efecte negative puternice si perverse. Si in loc ca un parinte sa se ocupe de consolidarea cunostintelor, de hobbyurile copiilor, de completarea armonioasa a unei educatii complete, isi pierde timpul si nervii cu corectarea deficientelor capatate in scoala, cu razboiul psihologic impotriva stereotipurilor negative imprimate de anturaj, se lupta cu delasarea intretinuta de dezinteresul profesorilor sau cu depresia copilului suparat ca desi el invata si raspunde la ore, tot colegul puturos este cel mai in gratiile doamnei invatatoare etc.
Sistemul e principalul vinovat, nu parintele pentru avalansa de tampenii si aberatii cu care scoala bombardeaza elevii.


Cred ca supraestimezi ce poate face scoala. Iti spun ce se intampla in fiecare zi in cele 4-5 ore cat stau la scoala. Au 45 de minute in care lucreaza din manuale, scriu, socotesc. Si 15 minute in care se joaca/interactioneaza. Nu le zice nimeni explicit la scoala ca trebuie sa pastreze curatenia in toalete, de exemplu. Daca are o problema la scoala tot acasa cauta rezolvarea si parintele trebuie sa il sustina. Elevii din clasele mari nici macar nu au acelasi profesor care sa ii supravegheze in pauze.

Stereotipurile nu sunt generate de sistemul de invatamant ci de societate. Si parintii trebuie oricum sa se implice in asta, indiferent daca ar fi scoala sau nu.



Mergi la inceput