Acte dosar CIC 3 ani

Acte dosar CIC 3 ani | Autor: marius

Link direct la acest mesaj

In primul rand aceasta este lista cu documentele ce trebuiesc depuse la Directia Generala pentru Protectia Copilului, in cazul nostru Timis:
-Cerere tip - completata de catre parinte/reprezentantul legal al copilului (formularul se elibereaza #537;i de la sediul serviciului);
-Certificatul medical - eliberat de catre medicul specialist, vizat de catre medicul Director (original);
-Bilet de iesire din spital sau scrisoare medicala de la medicul specialist (copie Xerox);
-Fisa medicala sintetica – completata de catre medicul de familie;
-Fisa psihologica de la specialistul care evalueaza copilul si vizata de catre unitatea emitenta (spital, cabinet);
-Fisa educationala – eliberata de catre scoala / gradini#539;a frecventata de copil;
-Ancheta sociala - eliberata de primaria de la domiciliul copilului;
-Raportul de monitorizare privind aplicarea planului de recuperare si recomandari - centru de recuperare /zi, scoala speciala /de masa, medic de familie / specialist, cabinet privat, etc. (pentru cazurile vechi - formularul se elibereaza #537;i de la sediul serviciului);
-Copia certificatului de nastere al copilului, copia actului de identitate;
-Copia actelor de identitate ale parintilor / reprezentantilor legali ai copilului;
-Copie dupa sentinta de divort /copie dupa noul certificat de casatorie - dupa caz;
-Copie sentinta civila privind delegarea exercitiului drepturilor parinte#537;ti/dispozitie de instituire a tutelei / hotarâre judecatoreasca ramasa definitiva de încredintare a copilului unei familii sau persoane - dupa caz;
-Copie dupa vechiul certificat de grad /certificat de orientare scolara – cazuri vechi;
-Fisa de evaluare continua cu recomandari psihopedagogice de orientare a elevilor cu cerinte educative speciale, eliberata de comisiile interne a #537;colilor speciale – dupa caz;
-Adeverinte de venit parinti/reprezentanti legali; dupa caz cupoane pensie / alocatii / buget complementar / indemnizatii / alte drepturi etc.
-Dosar plic si 2 folii plastic.
Voi prezenta pe scurt, pasii facuti de noi (mentionez ca Rares are acum 8 luni si suntem din jud. Timis):
Asadar, pasul 1 este sa obtineti bilete de trimitere de la medicul de familie. Cate un bilet de trimitere pentru fiecare specialitate, adica pentru fiecare afectiune a copilului. Daca are o singura afectiune, veti avea nevoie doar de doua bilete de trimitere. De ce doua? Pentru ca, fiind vorba de un copil, trebuie sa ajungeti in primul rand la medicul specialist care trateaza afectiunea de care sufera copilul, si apoi pentru ca trebuie sa mergeti si la neuropsihiatrie infantila (NPI). Medicii specialisti vor elibera cate un certificat medical (e un formular tipizat) de care e nevoie in dosar.
Dar ATENTIE! pasul 2 inainte de a ajunge la neuropsihiatrie TREBUIE sa mergeti cu copilul la un psiholog pentru a obtine fisa psihologica fara care neuropsihiatrul nu va elibera certificatul medical. Si din nou atentie, sunt destul de putini psihologi care accepta sa elibereze aceasta fisa psihologica pentru copiii foarte mici. Noi am avut probleme in acest sens, chiar am dat peste un psiholog care a inceput sa rada cand a auzit si m-a intrebat ce evaluare psihologica sa faca unui copil de 7 luni?! Asadar, solutia cea mai simpla este sa mergeti fie la Spitalul de Neuropsihiatrie Infantila de pe str. Corbului (ma refer la cei care sunteti din Timisoara) unde aveti toate sansele sa obtineti si fisa psihologica de la psiholog dar si certificatul medical de la neuropsihiatru. Sau, de ex. Cabinetul Medical Dr. Bacos (unde mergem noi lunar cu Rares la control) au si psiholog si neurolog, doar ca trebuie facuta programare cu mult timp inainte.
Urmeaza pasul 3, adica drumul la medicii specialisti. Cate unul pentru fiecare afectiune de care sufera copilul, plus neuropsihiatru. Noi cu Rares am mers la neuropsihiatrie infantila datorita problemelor neurologice puse pe seama chistului, la oftalmolog si la medicul pediatru. Eram in dilema daca trebuie sa mergem si la neurochirurg dar pana la urma nu a fost nevoie. Medicii specialisti elibereaza cate un certificat medical. Faceti doua randuri de copii dupa fiecare certificat si mergeti la pasul urmator :)
Pasul 4 Va intoarceti la medicul de familie caruia ii ramane un rand de copii dupa certificatele medicale, si care va elibereaza un document numit Fisa medicala sintetica. Atentie, acest document trebuie vizat atat cu stampila medicului, cat si cu stampila unitatii/policlinicii!
Pasul 5 Mergeti la primaria de domiciliu, la serviciul social si solicitati intocmirea unei anchete sociale. Ancheta sociala s-a facut dupa ce am obtinut toate certificatele, nu au solicitat copie, doar au vrut sa vada ca le avem. In mod normal, asistentul social vine acasa si completeaza un formular tipizat numit Ancheta sociala (pentru copilul cu dizabilitati)
Pasul 6 solicitati eliberarea de adeverinte de venit de la serviciu pentru parintele care lucreaza, pentru mama care este in concediu de ingrijire copil este necesar cuponul care este dovada ca beneficiaza de indemnizatie
Pasul 7 Am pregatit dosarul, pe langa toate actele descrise in pasii anteriori, am facut copii dupa toate documentele medicale adunate pana la momentul respectiv(asa mi-au recomandat medicii care ne-au eliberat certificatele medicale, dar la comisie nu au retinut nici o copie, insa cand am depus dosarul doamnele de la directie s-au uitat peste aceste documente), copie dupa certificatul de nastere, dupa cartile de identitate ale ambilor parinti si cam atat.
Repet, dosarul pe langa aceste copii, va contine si certificatele medicale si fisa psihologica in ORIGINAL. Al doilea rand de copii pe care l-ati facut dupa certificate si fisa psihologica la pasul 3 sunt pentru dumneavoastra, trebue sa pastrati un rand de copii. In plus va trebui sa completati si o cerere tip.
Pasul 8 Faceti programare pentru a depune dosarul pentru expertizare, sunand la tel. 0256 - 494 497, dupa urmatorul program: lunea, miercurea, joia si vinerea - între orele 12.00 – 16.00 (martea nu este program cu publicul!!!). Cand sunati s-ar putea sa fiti intrebati pe ce diagnostice, sau pe ce specialitati solicitati incadrarea in grad de handicap. Pe noi ne-au intrebat.
Pasul 9 La data programata va prezentati la Directie, impreuna cu copilul si dosarul ce contine toate actele. Adresa la care trebuie sa mergeti este: Str. Regina Maria nr. 3, Timisoara (pentru cine nu stie, asa cum am patit noi ca am confundat strada regina Maria cu P-ta Maria, este vorba despre cladirea in care inainte era Leaganul de Copii, chiar pe colt, partea dreapta, cum vii dinspre centru si mergi inspre Gara de Nord, cu intrare imediat dupa statia de troleibuz). Cand ne-am dus sa depunem dosarul ma asteptam sa fie examinat copilul din toate unghiurile si pozitiile, dar a fost ceva de rutina. Doamnele de la directie sunt foarte amabile, nu a trebuit decat sa raspund la cateva intrebari si s-au uitat putin la Rares. Analiza efectiva a dosarului in comisie se face cam la o luna din momentul depunerii dosarului, dupa care in cateva zile se elibereaza certificatul de incadrare intr-un grad de handicap pentru copil.
Pasul 10 Ridicarea certificatului se face in aproximativ o luna. Dar cand depui dosarul doamnele de-acolo iti vor da un tipizat ce contine mai multe informatii, printre care si data la care poti sa ridici certificatul. Noi, de exemplu, am fost sa depunem dosarul in 22.12.2009, in 21.01.2010 a intrat in comisie si azi, 25.01.2010 am ridicat certificatul. Certificatul se elibereaza de secretariat comisie pe baza de semnatura, lunea, martea si miercurea in prima saptamana dupa ce dosarul a fost la comisie, intre orele 8.30-15.30. Odata cu certificatul, in cazul nostru, am ridicat si un plan de recuperare care contine recomandari cu privire la recuperarea medicala si nu numai.
Pasul 11 Dupa ce ridici certificatul, trebuie sa mai mergi in doua locuri: la Serviciul de Evidenta a Persoanelor cu Handicap pentru a fi luat in evidenta - langa Piata 700, in spatele azilului de batrani Adam Muller Gutenbrun (sper ca n-am gresit numele :)) Aveti grija ca locul asta e cam pitit, chiar in spatele azilului e o straduta care se numeste Franz Liszt (fosta Onesti), mergeti pe partea stanga a strazii pana dati in gardul parcului botanic, adica pana se infunda strada (e foarte scurta straduta, vreo 2-300m) si cotiti stanga, urcati pe rampa si intrati pe usa de metal. Pentru copii actele se depun la camera 3. ATENTIE!!! Aici se lucreaza doar intre orele 8-12 si 14-16. E bine sa depuneti actele cat mai repede, ca sa intrati la plata din luna urmatoare. Apoi, cu acelasi rand de acte (imediat va spun ce anume) mergeti si la Directia Muncii (de fapt numele exact al institutiei este Agentia Judeteana pentru Prestati Sociale Timis) pe str. Mercy nr. 2, la parter, secretariat (pe linia de tramvai cum mergi dinspre Pta Libertatii spre Hotelul Continental, pe partea stanga, pe colt, imediat dupa libraria Humanitas, cu multi ani in urma acolo a fost sediul Casei de Pensii). De fapt, la Directia Muncii mergeti doar daca copilul are la data eliberarii certificatului de handicap macar cateva luni peste 1 an. Eu m-am dus degeaba, Rares avand doar 8 luni nu beneficiez de alte drepturi decat cele pe care le am deja, ma refer la alocatie sau indemnizatia de maternitate. Legea spune ca pentru copiii cu handicap mama/tatal poate sta in concediu de ingrijire copil si, implicit, poate beneficia de indemnizatia de maternitate aferenta dar si de alocatia copilului in cuantum de 200ron (stiti ca dupa 2 ani alocatia copilului scade de la 200 ron la vreo 40 de ron) pana cand copilul cu handicap implineste 3 ani. Deci, cum spuneam, m-am dus degeaba. Avand in vedere ca certificatul de handicap se reinnoieste in fiecare an, iar anul viitor cand trebuie sa-l obtinem din nou Rares va avea doar 1 an si 8 luni, deci inca va beneficia la momentul respectiv de drepturi ca toti copiii pana la 2 ani, nu e nevoie sa depun nici un document acum. O voi face anul viitor.
Si, pentru ca tot am pomenit de "acte", sa va spun despre ce e vorba: copie certificat nastere copil, copie carti identitate parinti, copie certificat casatorie parinti, copie certificat incadrare in grad de handicap, copie plan de recuperare, o fotografie 20/30mm a copilului (mie nu mi-au oprit-o, au zis ca nu e nevoie) si o folie de plastic. Pentru copiii mai mari e nevoie si de o adeverinta de la scoala sau o declaratie pe propria raspundere ca nu frecventeaza nici o forma de invatamant.
Sa nu uit, cand mergeti cu actele la Serviciul de Evidenta a Persoanelor cu Handicap, va trebui sa completati o serie de documente, doamnele de acolo va explica foarte clar. Oricum, si documentele variaza in functie de gradul de handicap.
Pasul 11 Dupa ce depuneti actele de la pasul 11 si copilul este luat in evidenta va intoarceti cu avizul primit la primaria de domiciliu, la serviciul social.
Noi cam atat am facut pana azi, inca n-am rezolvat tot, mai trebuie sa facem inca un drum la Serviciul de evidenta..., si apoi inapoi la primarie la noi.
Inca ceva, foarte important, puteti descarca o parte din formularele tipizate necesare la dosarul ce se depune pentru evaluare la comisie de pe adresa: www.dgaspctm.ro, sec#539;iunea “Descarcare formulare” #8594; Evaluarea complexa a copilului cu handicap - formulare . Gasiti aici: cererea tip, fisa medicala sintetica (eu am dus-o medicului de familie), fisa psihologica (noi n-am avut nevoie, psihologul la care am fost a avut formular), fisa educationala (pentru Rares nu a fost cazul), fisa de evaluare continua (pentru Rares din nou nu a fost cazul), ancheta sociala (asistentul social de la primaria Peciu Nou avea formularul) si raportul de monitorizare (de asta vom avea nevoie in iulie 2010 cand trebuie sa-l depunem din nou la directie, cica se monitorizeaza respectarea planului de recuperare, e un formular pe care il completeaza medicul de familie si institutia/institutiile care se ocupa de recuperarea medicala a copilului)
Sper ca am fost destul de explicita, cine are intrebari poate lasa comentarii direct pe blog la aceasta postare. A, era sa uit: certificatele medicale pe care le obtineti de la medicii specialisti sunt valabile doar 3 luni! Deci nu va intindeti prea mult cu intocmirea dosarului, ca trebuie sa o luati de la capat. Iar certificatul de handicap este valabil doar un 1 an! Pentru ca dureaza in jur de o luna eliberarea lui, depuneti dosarul cu cel putin 30 de zile inainte de expirarea celui vechi.




Sursa