limbi straine la 4 ani

Raspunsuri - Pagina 7

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns nelia spune:

Carra, excelent mesaj. Asa sint si copiii mei si asa invata copiii in general. Deci, invatarea in sine nu ii cauzeaza stres copilului, si nici oboseala, ci metoda de invatare. E in natura omului mic sa creasca mare si sa invete, sa tot invete. E atit de naturala aceasta dorinta de invatare incit aceasta devine o corvoada doar cind metodele prin care se face nu-i sint benefice. Nu cred ca expunerea la lucruri de invatat il obosesc pe copil, el va lua in mod natural ceea ce ii trebuie ca sa se dezvolte, ca sa se adapteze, ca sa creasca... Cind sistemele educationale vor intelege acest lucru de baza, vom avea cu adevarat nu numai oameni invatati, dar si liberi.

Deci, din punctul meu de vedere, Hamida, daca cele 20 de minute de engleza si alte 20 sa zicem de germana in particular se fac la modul acesta, adica au ca scop expunerea copilului la o alta limba, care in mod sigur il va imbogati, caci atunci cind expui copilul la o limba, il expui la intreaga cultura care o are la baza... nu e nimic rau, dimpotriva. Raul poate veni de la modul in care aceasta expunere se face, nu de la invatarea in sine.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

Acum... fiecare cu experienta lui de viata.

Faptul ca stiu engleza la un nivel acceptabil mie personal mi-a deschis niste usi, iar faptul ca sotul meu nu stie, lui i s-au inchis niste usi. A incercat acum cateva cursuri, dar nu reuseste sa se descurce la nivel satisfacator... iar mutatul in alta tara nu este o optiune.
Asa ca eu recunosc ca am o nebunie cu engleza, pe care consider ca trebuie stiuta la un nivel apropiat de romana. Nu visez sa se mute copilul din tara ci vreau doar sa aiba un atuu in plus.

Exista si in Romania profesori dedicati. Al meu pana in clasa a II-a, nu scria nimic la firma la care face engleza, era mai mult expunere la limba (cum ii spuneti voi), colorau, faceau piese de teatru, citeau, se jucau, profesoara vorbea numai in engleza. Pana in clasa a IV-a nu a primit teme, iar acum primeste teme putine (se pot rezolva in jumatate de ora) si numai cand este weekendul la mijloc. (pentru ca face de doua ori pe saptamana cate 2 ore) Ii place engleza, desi nu este un talent.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lali spune:

Carra, nelia, exact asta am spus si eu, metoda face diferenta si, de asemenea dorinta de x rezultate in y perioada de timp care poate sa existe si pentru altceva decat pentru limba straina.

Histamina, perioada de la 4 la 9 ani e o perioada de acumulari fantastice de cunstinte de toate felurile, indiferent ca e si o limba straina printre ele sau nu. Daca familia vrea sa puna presiune pe copil va pune, cu sau fara limba straina. Parintii care au tendinta spre exagerare pot exagera si cu alte lucruri, vezi cazul fetitei care recita Luceafarul sau baietelul care facea culturism.

Asa ca metodele de invatare si presiunea pusa sau nu pe copil pentru rezultate sunt cheia care pot deschide mintea copiilor sau o pot inchide si pot duce la anxietati si la ce ai mai vazut tu. Pana la urma un parinte responsabil simte si stie ca nu e cazul sa insiste intr-o directie. Daca-ti asculti copilul si esti atent la semnalele transmise de el poti evita caderea in extreme.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lara_c spune:

Citat:
citat din mesajul lui filofteia

Acum... fiecare cu experienta lui de viata.

Faptul ca stiu engleza la un nivel acceptabil mie personal mi-a deschis niste usi, iar faptul ca sotul meu nu stie, lui i s-au inchis niste usi. A incercat acum cateva cursuri, dar nu reuseste sa se descurce la nivel satisfacator... iar mutatul in alta tara nu este o optiune.
Asa ca eu recunosc ca am o nebunie cu engleza, pe care consider ca trebuie stiuta la un nivel apropiat de romana. Nu visez sa se mute copilul din tara ci vreau doar sa aiba un atuu in plus.



Faptul ca stiu Engleza mie mi-a deschis TOATE usile...
Atat in viata profesionala cat si personala..
Cand am citit postul tau chiar m-am intrebat ...unde asi fi acum daca nu vb Engleza.
Va rog sa nu se interpreteze totusi ca cine nu vb Engleza nu a reusit in viata sau mai stiu eu ce. Eu vorbesc strict de mine.

La subiect. Chiar nu vad ce vi se pare asa exagerat sa mearga copilul la 4 ani al meditatii. Pana si pe vremea mea (am 30 de ani) m-au dat ai mei pe la 6 ani. La cel mai renumit profesor de Engleza din oras...care ne punea in fata TV-ului ( avea desene in Engleza, e adevarat) si cam atat....Norocul meu a fost ca, cativa ani mai tarziu mama a prins un contract in strainatate si am avut norocul sa fac scoala in Engleza.Dar intentia a existat. Deci nu e exagerat sa invete o limba la 4 ani chiar daca nu intra in mod firesc in contact cu ea , dar aveti grija unde, ce profesor, ce metoda.
Eu cand aud de copii care invata Engleza de 1-2 ani si nu stiu mai nimic...trag concluzia ca profesorul nu isi da interesul . La varsta asta ei absorb ca un burete. Nu exista sa ti se vb in Engleza 2 ani si sa nu retii..

Despre copiii bilngvi...Fiica mea tot de patru ani abia impliniti vb Engleza, Romana si Franceaza fluent, Bengaleza si lb. tribului Garo ( vb serios.) asa si asa si acum invata singura Spaniola ( stie sa numere, culorile, sus/ jos, stanga / dreapta, cuvinte si fraze uzuale).
Prin natura meseriei, toti copiii colegilor mei vb minim 3 limbi ( unii au parinti de nationalitate diferita, traiesc in primii ani intr-o tara terta,unii fac scoala in a patra limba, etc). Si nu incurca limbile. Dar merg la scoala ( prin asta inteleg sistemul de invatamant nu neaparat cls. intai) f devreme, 1,5 - 2 ani.
Banuiesc ca si asta ajuta.
Nu contest ca nepotica forumistei care a mentionat ca incurca limbile le incurca intr-adevar. Dar ai cuvantul meu de onoare ca un copil de 6 ani care vb numai 2 limbi si le incurca este cu totul si cu totul iesit din comun. Cel putin eu asta vad in jurul meu- sunt cel putin 60 de copii intre 1-14 ani la post aici -si cu care intru in contact des-si 90% dintre ei sunt bilingvi/trilingvi.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns lara_c spune:

Ce vroiam sa adaug- nu mai editez ca e si asa prea lung mesajul anterior- este ca nu toti copiii au acelasi 'talent' la limbi straine. La noi se observa o diferenta intre cei doi copii, baietelul nu vb decat Engleza si Romana ( dar nu as putea spune ca vb fluent romana). Este si mic, are 2 ani, insa nu il vad la fel de interesat ca pe sora sa. Ea la vrsta asta imi aducea toate cartonasele cu imagini si repeta fiecare cuvant in Engleza si Romana, si mai tarziu si in Fr. El prefera sa se joace cu masini, nu e deloc interesat de cartonase.
Sunt convinsa ca pana la urma va invata si romaneste dar cand va fi mai mare, daca nu va avea sansa sa faca scola in Franceza, il vom da cu siguranta la meditatii- mai ales ca daca va invata in UK, acolo nu se pune accent pe limbile straine. Deci e normal sa fac eu ceva ca parinte si daca astept pana la 8-9 ani, e cam tarziu. E parerea mea, Fiecare isi cunoaste copiii.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns alintaroma spune:

Iaca ca oamenii de stiinta sustin altceva
http://www.nytimes.com/2012/03/18/opinion/sunday/the-benefits-of-bilingualism.html

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns BalMascat spune:

Eu cred ca se vorbeste aici despre 2 subiecte diferite. Una e sa fii in alta tzara, sau sa faci gradinita/scoala in alta limba (adica sa petreci ore zilnic exprimandu-te strict in limba respectiva, si sa ti se vorbeasca doar in alta limba), si alta sa faci meditatii o ora, doua....pe saptamana.
Subiecte complet diferite, care nu suporta comparatie (in opinia mea).
Daca face meditatii de la 4 ani, asta nu ii va oferi niciun avantaj in limba mai tarziu, comparat cu un copil care incepe la 6-7 ani, sau chiar mai tarziu. Dar sigur nici nu-l va marca pe viata sa ajunga in terapie ca l-a dat mama la limbi straine de la 4 ani.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Carra spune:

Lali, Nelia.

Lara C, sunt perfect de acord cu tine cand spui ca engleza ti-a deschis toate usile. Fireste, experienta mea este total diferita de a ta, dar engleza mi-a adus o cariera la care nici nu as fi putut visa cu multi ani in urma. A, nu va ganditi ca sunt pe lista pentru Nobel pe anul viitor, vreau doar sa spun ca fac exact ce-mi place si intr-un mediu multicultural care se muleaza exact pe sufletul meu. Fara engleza, sansele ar fi fost fix zero barat. Restul... a venit in timp, cu munca si... un strop de noroc, recunosc!

Asa ca, din punctul acesta de vedere iti dau dreptate, Filofteia. Presupun ca experienta ti-a demonstrat ca, la un moment dat, cunoasterea englezei ti-a adus niste avantaje pe care altfel nu le-ai fi avut. In mod firesc, iti doresti ca si copilul tau sa se bucure de acest confort. Perfect normal si . Eu nu vreau sa spun decat ca metoda de invatare face minuni, caci in privinta avantajelor pe termen lung nu incape nici o indoiala! Fara o limba straina (si in special engleza), e greu de imaginat reusita profesionala (si poate chiar personala, de ce nu?) in viitorul nu foarte indepartat. Ba chiar dimpotriva.

PS: Hai sa fim si putin egoisti: fara accesul la informatii in engleza sau alta limba straina, nu am fi mai limitati si mai... nestiutori, ca sa nu spun neputinciosi? Ce bine e sa intelegi ce si cum gandesc alte milioane de oameni din lumea asta larga...

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Rufus spune:

Dar de ce discutati de necesitatea cunoasterii unei limbi straine (doua, trei...) pentru o cariera, cand subiectul discutiei este oportunitatea invatarii ei de la 2 sau 4 ani?
Daca e asa, as putea spune ca in liceu e si mai bine sa vorbesti fluent macar engleza, pentru ca sunt sanse reale de studiu in strainatate cu burse anuale, schimburi de experienta cu elevi din alte tari, aplicarea la o facultate din afara...
Adica eu cred ca toata lumea e constienta ca trebuie, e cel mai bine...problema este cum si de cand.

Rufus, Tora si iadele

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Marina spune:

Rufus privind problema din punctul tau de vedere cred ca raspunsul este cat mai curand, chiar si la 2-3 ani. Cand esti mic totul este mult mai simplu si mai usor de invatat.
Problema mi se pare cum o faci pentru ca la 2-3 ani sistemul clasic de meditatii este o prostie.

Mergi la inceput