Vinzarile in magazin

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns coracora spune:

Eu gasesc ca exista prea multa agresivitate in strategiile de marketing actuale. Pe strada esti asaltat de reclame luminoase / neluminoase, in reviste e plin de "poze artistice" infatisand in marea lor majoritate niste ciudati (eu asa ii vad, frizuri tembele, femei anorexice, pantaloni purtati pe cap in loc de picioare, aiureli cu pretentii de "arta"), la radio, la tv, peste tot.
Reactia fireasca a publicului e sa se retraga in carapace, nu?
De-asta sunt si percepute ca fiind agresive vanzatoarele care "intreaba cumparatorul de sanatate".
Supermarketurile sunt ideale din acest punct de vedere. Va imaginati cum ar fi sa va agaseze la fiecare raion cate un promoter?!

Daniela, mergi pe instinct. Da-ti seama dintr-o privire / doua cam ce fel de cumparator iti intra in magazin si trateaza-l ca atare. CorinaDani te-a sfatuit foarte bine.
Strict statistic vorbind, eu inclin sa cred ca numarul celor care vor sa fie lasati sa exploreze in largul lor e infinit mai mare decat al celor care au din start nevoie de ajutor.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns saskia spune:

Citat:
citat din mesajul lui ladyJ

Mi-a placut clasificarea Corinei
Cu timpul, Daniela, vei recunoaste ce tip de client ai in fata. Vei recunoaste clar clientul dupa atitudine, imbracaminte. II vei vedea imediat pe cei care:
-stiu exact ce vor si cumpara sigur pentru ca au nevoie
-nu stiu daca vor, intra sa se uite dar vor cumpara daca vor fi impresionati de un miros-ambalaj
-nesigurii care stiu doar ca vor dar nu se pot hotara ce vor (astia de obicei stau muuuult de vorba cu consultantul)
-cei care intra doar sa se uite dar nu isi permit sa cumpere
-cei care cauta discounturi
-cei care intra doar sa se parfumeze... samd.
Asta te va ajuta sa te concentrezi pe cei care te intereseaza si sa ai atitudinea potrivita tipului de client.


In general, prezenta permanenta a consultantului de vanzari e agasanta, mai ales intr-un magazin de cosmetice. Si mie imi place sa ma uit si sa testez in liniste, ma enervez cand mi se recomanda parfumuri ´´asta e nou´´ . De parca eu nu stiu ce e nou, toate revistele-s pline de reclama. Pe mine ma intereseaza daca imi place cum miroase , iar asta nu mi-o poate spune vanzatoarea.

Cand am o intrebare, caut vanzatoarea din ochi si ea intelege si se apropie.

Important: zambet , atitudine degajata! Nu urmari clientul, eu simt in ceafa cand sunt atintita cu privirea. Urmareste-l mai discret asa .
Asculta-ti instinctul, uneori ´´simti´´ cand e momentul sa te apropii, simti ca esti conectat cu clientul.
Cand clientul considera pretul prea mare, vino cu alternativa, fara insa sa ii dai senzatia ca alternativa e ceva de proasta calitate si deci de aceia mai ieftin.
Unii clienti au nevoie de timp pentru a judeca produsul, nu lua tacerea si lipsa reactiei ca pe un refuz grabindu-te sa ii arati alt produs . Se va simti incoltit, el are doar nevoie de timp
Interesul se vede pe fata clientului, daca exista sau nu. Invata sa citesti reactiile. In timp vei putea face asta usor.


E cam aiurea organizarea la voi si cred ca nici colegele tale nu sunt mai experimentate decat tine.


--------------------------------------------
´´Primul om care a preferat sa injure decat sa dea cu piatra poate fi considerat inventatorul civilizatiei´´S.F.


Ladyj scuze vreau doar sa discut un pic pe marginea frazei asteia.

Ei bine eu cred ca e o arta, si nici mama hainelor nu ar putea arata de exemplu ca eu (ma uit pe mine ca m-as baga in mai multe categorii din cele scrise de CorinaDani) intru uneori prin magazinele de cosmetice fiindca chiar am nevoie sa-mi improspatez gama de acasa sau efectiv doar sa ma distrez. Da, pentru mine e un rasfat sa intru sa ma dau cu parfum, sa le miros pe altele, sa incerc textura unor rujuri sau farduri, etc. Si sa plec cu mana goala.

Alteori efectiv intru chitita sa imi iau ce-mi trebuie si aici...sunt precum alte fete, stiu dinainte ce vreau, citesc pe net, am produsele mele preferate, nu incerc decat extrem de rar chestii noi, si asta dupa ce in prealabil am citit despre ele sau le-am incercat, mirosit in alta excursie, anterioara prin magazine.

Cum la shopping ma duc ori in zile speciale, de intalnit cu prietenele, ori cand ies de la serviciu, sunt imbracata office, nu par derutata, deci...cum m-ai aborda pe mine? Ca eu ca si antevorbitoarele mele daca incepe sa ma agaseze vreo vanzatoare, plec si intru in alt magazin.

E grea meseria asta, iti doresc succes. Pe de alta parte cred ca mi-ar place sa stau toata ziua printre cosmeticale.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Selene_Bunny spune:

daniela, eu sunt genul de clienta care nu suporta sa fie "agatata" cu intrebari precum "pot sa va ajut cu ceva"? Sa simt ca ma urmareste cineva... Imi place sa stiu ca este cineva acolo atunci cand am nevoie, dar sa ma lase pe mine sa apelez la el/ea, cand si daca eu consider.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ladyJ spune:

Saskia

Eu vad la mine, probabil se aplica si la tine sau la alte doamne. Cand merg asa, de distractie, sunt intr-un fel mai relaxata, privesc rafturile altfel, in ansamblu asa, pun mana pe ceva, las dupa cateva secunde jos...intelegi tu ce zic. O atitudine usooor de durere la basca, doar esti in timpul liber si n-ai un stres imediat.

Pe cand daca vreau sa cumpar ceva, cu intentie clara, insa nu gasesc pentru ca nu stiu ce vreau, privirea mea pe rafurti e mai insistenta, fatza mai incruntata, sunt mult mai atenta si concentrata. Dispare atitudinea aia ´´lenesa´´ din primul exemplu. Nu sunt derutata, ma concentrez doar.
Totusi,inca nu am nevoie de asistentza pentru ca nu sunt hotarata ce caut exact. Si nu imi place sa fiu repezita. Cand insa am ideea, ma duc singurica dupa vanzatoare . Dar unii sunt Ok cu asta, adica vanzatoarea pica la fix cu zambetul binevoitor. (Cred ca la barbati merge, ca ei nu au rabdare)



Defapt derutata nu sunt la cumparaturi aproape niciodata, ca ma adresez imediat consultantului de vanzari daca incepe deruta.

La tine cum e? Roaga pe cineva , o prietena, sa te urmareasca si sa sesizeze diferentele de atitudine in functie de situatie.:))



Tocmai imi veni in minte cea mai buna formulare, pe ziua de azi : Daniela, simte clientul. daca iti zambeste de cum intra si da buna ziua,plus contact ochi in ochi, e semnal ca e deschis spre...tine. Chiar daca te va refuza la inceput, cel putin nu va fugi din magazin imediat ce il abordezi si nu se va uita speriat sau timorat la tine.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns luisa1983 spune:

Citat:
citat din mesajul lui ladyJ
Daniela, simte clientul. daca iti zambeste de cum intra si da buna ziua,plus contact ochi in ochi, e semnal ca e deschis spre...tine.

--------------------------------------------
´´Primul om care a preferat sa injure decat sa dea cu piatra poate fi considerat inventatorul civilizatiei´´S.F.


Parerea mea este ca vanzatorul este cel care intampina clientul zambind (dupa pauza de masa ar fi indicat sa se spele pe dinti ), fiind si primul care saluta.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ladyJ spune:

Citat:
citat din mesajul lui luisa1983

Citat:
citat din mesajul lui ladyJ
Daniela, simte clientul. daca iti zambeste de cum intra si da buna ziua,plus contact ochi in ochi, e semnal ca e deschis spre...tine.




Parerea mea este ca vanzatorul este cel care intampina clientul zambind (dupa pauza de masa ar fi indicat sa se spele pe dinti ), fiind si primul care saluta.




Vanzatorul face asta cu fiecare client.
Eu vorbeam de atitudinea clientului nu de fractiunea de secunda care stabileste cine a apucat sa zica intai ziua buna.

Ce e cu remarca spalatului de dinti? Ti s-a intamplat sa dai de un vanzator cu resturi alimentare...in zambet?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns luisa1983 spune:

Citat:
citat din mesajul lui ladyJ

Citat:
citat din mesajul lui luisa1983

Citat:
citat din mesajul lui ladyJ
Daniela, simte clientul. daca iti zambeste de cum intra si da buna ziua,plus contact ochi in ochi, e semnal ca e deschis spre...tine.




Parerea mea este ca vanzatorul este cel care intampina clientul zambind (dupa pauza de masa ar fi indicat sa se spele pe dinti ), fiind si primul care saluta.




[quote]citat din mesajul lui ladyJ
Vanzatorul face asta cu fiecare client.
Eu vorbeam de atitudinea clientului nu de fractiunea de secunda care stabileste cine a apucat sa zica intai ziua buna.



Ce e cu remarca spalatului de dinti? Ti s-a intamplat sa dai de un vanzator cu resturi alimentare...in zambet?


Ok, am inteles eu gresit expresia ,,daca iti zambeste de cum intra si da buna ziua" .


Da, mi s-a intamplat insa cred ca a fost un accident si nu ma refer la vanzatoarele de cartier. Era atat de frumoasa fata si atat de naturala! Dar ,resturile unui covrig cu mac ( cred ca n-avea timp saraca de mai mult) erau tare vizibile !




Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns XIO spune:

Apropo de haine, mi-a povestit o prietena caa fost in Paris si imbracata in trning, tricou si un sac pe umar s-a dus la ceva gen Sephora.A spus ca de cum a intrat se uita vanzatoarea la ei de sus si avea clar un alt comportament decat cel fata de doamnele bine imbracate.
doar ca aceasta prietena a facut o vanzare bunicica de tot, de peste 100 de euro.
Si eu cateodata merg la cumparaturi imbracata extrem de lejer, si chiar m-am distrat cand am vazut reactiile pe care le au unele vanzatoare atunci cand intri imbracata tutzi versus trening.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ina.click spune:

eu urasc window shopping. Si fatzaitul prin magazine "doar sa ma uit".
Am multe prietene care fac asta de plictiseala sau chiar prospectand ce-si vor lua la salariu. Eu nu pot. Ma frustrez degeaba fara bani in buzunar si o mai amarasc si pe fata aia.
Mi se pare foarte urat sa pui vanzatoarea sa iti dea jos saispe rafturi, patru modele, trei marimi, sa mai si probezi, apoi sa te retragi cu o scuza din asta de genul "vaaahahai...da nu aveti asa, marimea XS, cum e asta, dar pe verde, cu buline roz in loc de carouri maron? Pacat...."
De obicei cand zic "doar ma uit" apai fix asta fac, doar ma uit, nu probez, nu intind, nu scotocesc si ma uit foarte rar.
Cand vin cu bani e altceva, de obicei sunt chitita pe un anumit produs si ma duc direct intr-acolo, probez, ignor, recunosc, vanzatoarea cu tot cu sugestii, platesc, plec pa.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ina.click spune:

la subiect, cat despre cosmetice, de obicei vin sa imi innoiesc stocul existent. exemplu: mi se termina rimelul, hai sa luam unul nou.
nu testez pe mine decat foarte rar - nuantele de fond de ten d ex. cand nu e lumina naturala in magazin nici asta nu mai incerc.
accept sugestii si le cer in cazul cadourilor, in special intreb de oferte set cadou etc.
ma uit de obicei la consistenta produsului, la gradul de aderenta cand vine vb de machiaj.
si eu sunt infinit recunoscatoare unei vanzatoare care imi zambeste, ma informeaza scurt ca ma poate ajuta DACA DORESC, apoi ma lasa sa imi aleg singura produsul.

Mergi la inceput