Cine s-a intors in Ro?

Raspunsuri - Pagina 13

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Alina spune:

Citat:
citat din mesajul lui saskia
Zi asa, tu te referi la tempo, eh aici imi pare rau sa te dezamagesc, dar daca fata ta are probleme la a tine pasul la cito-toets, nu ai decat sa exersezi cu ea acasa. Aceste teste sunt valabile la nivel national, deci toti copiii fac acelasi lucru si dau acelasi test. Deci nu e o chestiune legata de scoala in mod deosebit. Si cu cat cresc cu atat creste si tempo si dificultatea intrebarilor. Dar asta e frumusetea invatamantului olandez, nu toti trebuie sa faca facultate sau ceva.

Pai tocmai fiecare priveste din perspectiva ei. Probabil tie nu ti se potriveste Olanda ca stil, daca tot spui ca iti plac oamenii din tarile latine.


Buna seara!

Eu am retinut de la un alt subiect unde scriu cat de ultra-minunati sunt olandezii insa nu mi se pare deloc fair play remarca ta.
Danyce nu a zis ca fata ei are probleme cu tempoul si tabla inmultirii ci a subliniat niste aspecte absolut generale.
Daca iti zic ca germana e o limba grea si multi copii din familiile de emigranti au probleme, tu intelegi ca fiica-mea are aceste probleme? .

Scuze pt off topic dar ....

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Amonar spune:

Ritmul in care se rezolva o problema, este foarte important in Olanda. Nu stiu cum se fac testele de IQ in alte tari dar in Olanda trebuie sa faci cat mai mult si bine intr-un timp record. Asa se evalueaza si testele la scoala. Asta era si in Romania, de fapt. Degeaba faci ceva bine daca nu te incadrezi in ritmul stabilit. Prin asta se diferenteaza elevii buni de cei mai putini buni. Am avut un nenea aici care ne-a pus ferestrele la casa si ne-a spus ca fica lui dupa gimnaziu s-a dus sa studieze la universitatea din maastricht dar dupa un an a renuntat. A spus ca ea nu putea sa tina pasul cu ritmul in care se studia in Olanda. Nu stiu, nu am termen de comparatie cu alte tari dar stiu si de la sotul ca multi studenti olandezi sunt sortati in primul an de facultate in modul asta. Si sunt olandezi care nu fac fata. Da, ritmul este un factor de evaluare f. important si in invatamantul universitar nu se face fata daca nu te obisnuiesti cu asta. Invatamantul primar este mediocru, deci trebuie sa te ocupi tu de copil, dar ce imi place acolo este atmosfera dintre elev si invatator si chestia cu proiectele si de mici invata sa faca prezentari in fata clasei sau a unui anumit grup. Ii invata de mici sa fie siguri pe ei.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Carmenbr spune:

Fete dragi si in State adunarea, scaderea, inmultirea cititul se face timed, contra cronometru. Se incepe de la sf clasei 1, cand copiii trebuie sa faca 30 de adunari/scaderi in min 5 min, cei care iau nota maxima trebuie sa le faca in 3 min. La sf clasei a 2 au 50 adunari/scaderi in 3 min, iar cei cu nota maxima 1 min. La sf clasei a 3a au 70 de adunari/scaderi in 3 min si 1 min pt nota maxima si 50 de inmultiri in 3 min/1 min.
La fel si cu cititul li se numara cate cuvinte se citesc pe minut. Se cere calitate dar in timp cronometrat.
Sorry de off topic.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns danyce spune:

Citat:
citat din mesajul lui Amonar

Ritmul in care se rezolva o problema, este foarte important in Olanda. Nu stiu cum se fac testele de IQ in alte tari dar in Olanda trebuie sa faci cat mai mult si bine intr-un timp record. Asa se evalueaza si testele la scoala. Asta era si in Romania, de fapt. Degeaba faci ceva bine daca nu te incadrezi in ritmul stabilit. Prin asta se diferenteaza elevii buni de cei mai putini buni. Am avut un nenea aici care ne-a pus ferestrele la casa si ne-a spus ca fica lui dupa gimnaziu s-a dus sa studieze la universitatea din maastricht dar dupa un an a renuntat. A spus ca ea nu putea sa tina pasul cu ritmul in care se studia in Olanda. Nu stiu, nu am termen de comparatie cu alte tari dar stiu si de la sotul ca multi studenti olandezi sunt sortati in primul an de facultate in modul asta. Si sunt olandezi care nu fac fata. Da, ritmul este un factor de evaluare f. important si in invatamantul universitar nu se face fata daca nu te obisnuiesti cu asta. Invatamantul primar este mediocru, deci trebuie sa te ocupi tu de copil, dar ce imi place acolo este atmosfera dintre elev si invatator si chestia cu proiectele si de mici invata sa faca prezentari in fata clasei sau a unui anumit grup. Ii invata de mici sa fie siguri pe ei.


Eu chiar asta fac zi de zi cu fata acasa, Amonar, o antrenez sa fie din ce in ce mai rapida, pentru ca stiu ca altfel s-ar pierde pe parcurs, adica n-ar fi apreciata la nivelul ei. Ca de stiut stie aproape orice. E perfectionista insa, nu suporta sa faca greseli. Asta e problema ei. Daca face o greseala, se intoarce sa corecteze.Ei asta i se pare mai important decat sa se grabeasca sa termine. Invatatoarea de acum spune oricum ca e foarte isteata d-ra si asigura atmosfera placuta in clasa, pentru ca e mereu pusa pe glume. Lucrez cu invatatoarea de acum la imbunatatirea acestui aspect, pentru ca si ea spune ca ea vede "prin" Alma si stie exact ce ii poate capul, dar trebuie sa respecte anumite standarde impuse vis-a-vis de timp.. E prima invatatoare din cele 4 de pana acum care are viziunea asta, spune ca mademoiselle face printre cele mai bune lucrari din clasa si debordeaza de originalitate, ca iese in evidenta...Doar tempo-ul asta ne omoara. Nu stiu de ai vazut cum arata un raport aici, dar se evalueaza separat calitatea si rapiditatea, nu impreuna. De exemplu: citit + inteles (f bine), citit tehnic (f bine), tempo citit (suficient-bine). Se incadreaza in timpul acordat, dar e la limita inferioara, e la nivelul maxim la calitate. Nu stiu cum sa ma mai exprim...Alti copii au tempo f bun, dar au scor de suficient la calitate...Cum e mai bine?? Eu personal prefer calitatea si daca se poate si ff repede, asta ar fi ideal pentru oricine.


Nivelul de inteligenta i-a fost testat de o persoana externa , nu de invatatoare, si a iesit peste medie. Aceeasi persoana a scris o scrisoare la scoala, unde se recomanda scolii sa o stimuleze mai mult, sa-i ofere probleme mai complexe. Tocmai de aceea ma mira faza asta cu tempo-ul si mai mult.

Ea si in pauzele lungi (de la 12-13) prefera sa citeasca sau sa faca exercitii la matematica decat sa se joace toata pauza, mai ales cand ploua afara si stau inauntru. Nicidecum nu e vorba ca nu vrea, nu-i place sau nu poate...E considerata un elev chiar foarte bun.

A propos de facut mult si bine in timp record, si seful meu se distreaza ca nu ma poate ajunge din urma ..Si doar el indrazneste sa ma inlocuiasca cand lipsesc.


Daniela Veuger 17+ cu si Alma Bianca 21 octombrie 2004



www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=43451" target="_blank">Povestea Almei

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Andries spune:

Wow in Ro se pune problema ca trebuie sa citesti cu intonatie, nicidecum ca o mitraliera (cum face fi-miu cand n-are chef si vrea sa scape). Interesanta chestia asta cu tempo-ul, practic creaza niste automatisme si nu inteleg de ce/in ce scop. Asa ceva se face in sport, antrenament contra cronometru, dar de citit n-am auzit pana acum.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Amonar spune:

Denyse, eu vorbeam la modul general despre cum se face evaluarea acolo. Nici eu nu sunt de acord cu ritmul asta dar asta este realitatea....noi inca nu avem de a face cu asta si nici nu stiu daca exista metoda asta aici, vom vedea. Si fiul meu e perfectionist si stiu ca nu e bine. Si eu apreciez calitatea dar vremurile s au schimbat. Sistemul vrea sa scoata in evidenta pe cei mai eficienti.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Amonar spune:

Andries, eu banuiesc ca scopul unei astfel de educatii este de a forma manageri sau topuri care vor lua decizii bune in timp record, adica de a aduce mai mult profit Si in vremurile astea de viteza luminii unde trebuie sa reactionezi rapid la provocari si schimbari subite, este nevoie de persoane care fac fata.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns michelle-usa spune:

cum spune carmen, aici se pune baza ca treb sa citesti repede, mult si bine. astfel, cei care stau bine cu cititul la e usor si la celelalte materii.
se testeaza periodic nivelul la care a ajuns si se recomanda carti la nivelul respectiv. se da test pe computer la fiecare carte citita si se primeste nota.

ce inseamna tempo-ul?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ladyJ spune:

Citat:
citat din mesajul lui Amonar

Andries, eu banuiesc ca scopul unei astfel de educatii este de a forma manageri sau topuri care vor lua decizii bune in timp record, adica de a aduce mai mult profit Si in vremurile astea de viteza luminii unde trebuie sa reactionezi rapid la provocari si schimbari subite, este nevoie de persoane care fac fata.


Da, asa se formeaza roboteii care de tare ce se grabesc nu mai au ragaz sa si gandeasca.
Nu fac referire la olandezi , doar constatam ceva. Sunt pline firmele de manageri mari si mici care tot ce fac este sa...se grabeasca.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Carmenbr spune:

Michelle, din cate am inteles eu tempo e timed testul de la noi.
A zis bine Michelle, nu-i intereseaza doar sa citeasca repede, trebuie sa dea si un test pe computer cu intrebari din carte, dupa ce au terminat cartea de citi, ca sa vada daca au si retinut ce se intampla, nu doar sa fie cititul la mitraliera.(mi-a placut expresia)
Nici eu sincer nu vad utilitatea la testele astea contra-cronometru, dar aici se invata prin repetitie pana stii ce si cum fara sa te gandesti. Exact cum zicea cineva, asta e ideea, repetati si iar repetati pana copiii memoreaza. Imi aduc aminte cand eram copil, invatatoarea mea dimineata in loc de cantat tricolorul spunea cu noi tabla inmultirii, zi de zi, 1 an intreg, toata clasa a 3a asta am facut. 1 inmultit cu 1 este 1, 1 inmultit cu 2 este 2 si tot asa pana terminam tabla inmultirii cu 10.

Mergi la inceput