De ce logopezii incep terapia vorbirii dupa 4 ani

Raspunsuri - Pagina 12

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns cati 73 spune:

Multumesc, Betiana!
Am incercat totul ptr acest...C...Nu iese si pace!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Mercedes spune:

betiana-iti multumesc frumos, aici pentru indrumarile date pentru fiica mea.
Aveam probleme anul trecut cu fetita cu mai multe consoane care le inlocuia si din noiembrie merge la logoped.
Acum are 4 ani fara o luna si am ajuns la faza ca daca nu vorbeste rapid spune litera C dintr-un cuvant ,, acuma,,.
Daca vb. repede spune inca,,ahuma,, dar daca o intreb cum ai spus? raspunde corect ,,acuma,,.
La inceput inainte de a merge la logoped inlocuia lit c cu t mai tarziu c cu h.
Mai sunt cateva consoane care le spune aiurea dar tot din cauza ca se grabeste si daca este atentionata incepe sa le spuna bine.Interesant este ca pe cartonase unde apare o litera si desenul aferent care incepe cu litera respectiva le spune bine dar in cuvant inca nu chiar toate sunt ok.


www.onetruemedia.com/otm_site/view_shared?p=88028d9eaeae0f93a00846" target="_blank">"Povestea unui licurici"

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ang3lt0uch spune:

O seara buna la toata lumea.

O sa incerc sa fiu cat mai concisa si clara, cu toate ca nu stiu termeni de specialitate, si ca nu pot descrie toate asocierile bizare de cuvinte ale fetitei mele. Are 2 ani si 1 luna. Nu este muta, dar nici nu pot spune ca vb normal. Problema mea, cauza ce ma face sa o suspectez de oarece afectiuni..poate grave...este faptul ca de la 1 an si 6 luni structura limbajului este identica. De atunci si pana acum nu face decat sa isi imbunatateasca vocabularul cu cuvinte noi, insa...frazele, daca le pot numi asa sunt structurate la fel. Voi incerca ma jos sa punctez elementele principale:

- Exemple de fraze " mami bino aci nana titeta pinge! tuuuu!" = traducere "mami vino aici si impinge tu pe adriana cu bicicleta!" ; "mac mac nani nani pun pat...dau teta...shhht tata ace nani" = " pun pe mac mac in pat la nani si ii dau suzeta, shht gata face nani" ; Eu: Mami ce faci? Ea: "Manc" Eu: Si eu ce fac ? Ea: Tu minci...sau Eu: Ce face tati? Ea: Tati manca (am vrut sa evidentiez ca foloseste conjugarea, nu stiu cum, dar asta o face...) ; "tati alo cumpala ou piza zis" = " tati mi-a zis la telefon ca imi cumpara ou cu surpriza" ; "mami bantu paiu meu bate!!" = "mami vantul bate in parul meu"

- Ma ingrijoreaza discontinutatea a ceea incearca sa comunice...foloseste si fraze mai scurte, cele din 2 cuvinte pot fi in ordine normala ca "eu manc" sau pot fi (cel mai des) inversate "nani eu"...

- Faptul ca niciodata nu pune cuvintele in ordinea fireasca

- fara prepozitii...daca ii repet ceva cuvant cu cuvant, si o rog sa spuna dupa mine, spune fiecare cuvant dar la prepozitii tace!... daca ii cer sa repete o fraza mai lunga deodata de ex " tati te uiti la film?" spune din prima " tati pilm uiti?...(din nou, inverseaza si daca trebuie doar sa repete)

- Sunete/ cuvinte ce nu le intelege le repeta intocmai, pe cat poate sa reproduca (nu mai inverseaza) . Ne uitam la un film la Tv si vine Adriana in camera...sta 5 min, apoi o aud dupa aia "omollow molning" sau "ow al iu" (how are you)..chestii de genul ...

- Foleste "eu, tu, el"...ea inca nu s-a prins sa exista... Ex "engem tati. eu viau pina meng" = "mergem la tati, eu vreau sa merg cu masina". sau "tati iici, tzun el" = "tati e la servici il sun pe el.."

- Repet, in afata de cuvinte noi avea aceasi aranjare in propozitie la 1 an jumate. Nici un progres.

- Ma intreaba "ce e?" sau " ce e ata?" la obiecte, sunete ce nu le stie. nu inteaba "de ce". Folosete si "unde e" sau "mu mai e". De obicei cand pierde ceva " Unde e? Unde e? Mu mai eeeee...." sau "Cin e coio? = cine e acolo (se aude un zgomot de la vant) raspune tot ea: "nimini...bantu" (pentru ca i-am tot reptat asta caci se speria"

- in mod evident inverseaza consoane, in loc de v spune b si cred ca mai sunt. Mai nou, a invatat ce e aia bere, ca am avut si noi intamplator prin casa o cutie. Spre suprinderea mea...cu toate ca stie sa spuna "b" la bere spune "mele"...

- Unele cuvinte care au r, nu substitue r cu i sau l, ci spune un r in gat, de ex "mar".

- Multe verebe sau cuvinte mai lungi le prescurteza drastic, rezumandu-le la ultima silaba. Exemplu" " nana it" = poate fi adriana a reusit..depinde de context. Sau "iici" - servici. Daca i le spun pe silabe, repeta silabele corect. Ex: ser-vici spune "sel-ici" sau "re-u-sit" spune"e-u-tzit"...Daca o pun sa repete cuvatul complet deodata, spune tot daor ultima silaba.

Probabil mai sunt multe de spus. Si probabil ca limbajul nu pare atat de anormal. Dar eu traiesc cu ea in casa si vad nu exista progrese in directia normala, ba chiar se incapataneaza sa schimbe ordinea si cand daor repeta ce zic eu sau altii.

Sunt copii care au un vocabular MULT mai succint si care inteleg mai putine decat ea, chiar de varsta ei, dar folosesc cuvintele intr-o ordine fireasca.

Daca exista o persona cu experineta care sa ma sfatuiasca, sa ma indrume spre ajutor specializat, cu toate ca la 2 ani nu cred ca voi gasii, sau spre alte variante, v-as fi recunoscatoare. Nu imi doresc sa vad anii cum trec (inca 2) si sa fiu nevoita sa apelez la ajutor abia cand are 4 ani.

Metionez ca medicul de familie mi-a ras in fata, si pediatra la fel, spunand ca e prea mica, nu putem stii nimic acum. Poate aici gasesc o metoda de a o ajuta. Multumesc.


Sorina, mami de Adriana Renata (08.05.2007)

Poze NOI cu...noi:)

Poze cu ingerasul mic

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns betiana spune:

Fiecare copil are ritmul sau propriu de evolutie, deci si de a insusirii a limbii. Unii copii la 2 ani ating o oarecare perfectiune ( adica folosesc uneori prepozitiile). Oricum asa cum descriai se intelege mesajul. Care este destul de coerent. In clipa in care va intra la gradinita isi va da drumul la vorbire. Daca nu intelegi o propozitie, o rogi sa repete. Si ii spui rar "Aha, ta-ta es-te la ser-vici" Nu te grabi cand ii vorbesti. Poti sa te ajuti cu o mingiuta : O arunci si ii spui un cuvant din doua silabe si ea trebuie sa repete ( min-ge, frun-za..) Invatarea limbii este un proces indelungat. Din ce redai estye un copil destept, iar la limbajul pasiv este mult mai amplu decat cel folosit ( activ). Poti intra pe http://dialoguri.forumulmeu.com si sa iti expui si acolo problema. Este in nou loc de intalnire al specialistilor, parintilor, educatorilor....

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ang3lt0uch spune:

Multumesc foarte mult pentru raspuns. Chiar asa si fac deseori, ii repet cuvintele pe silabe, si le spune dupa mine. Insa cand le foloseste ea intregi, spune daor jumatati din unele.

Multumesc de sugestii, chiar ma gandeam ca poate este o problema mai grava daca daor asimileaza cuvinte noi, pentru ca stie in fapt denumirile la tot ce e prin jur, dar nu imunatateste deloc structura limbajului.

O sa intru si pe acel forum, multumesc inca o data.

Sorina, mami de Adriana Renata (08.05.2007)
Suparici de 2 ani
Poze NOI cu...noi:)

Poze cu ingerasul mic

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns tonicutu spune:

Salut Sorina! Trebuie sa-ti spun ca a mea fetita la 3 ani nu are limbajul pe care-l are a ta ,dar e pe aproape,la 2 ani ce sa zic spunea f f putine cuvinte,in jur de 20 de cuvinte ,noi am ajuns la pshiholg si am inceput terapia,f bn a mers,dar Tu nu trebuie sa-ti faci griji asa cred eu. Fetita ta la 2 ani,cred ca e bn,ascult-o pe Betiana eu o citesc tot timpul.Eu am ajuns in pragul disperarii pe la 2,5 ani,era sa inebunesc,dar e adevarat fiecare copil are ritmul sau. Si mie imi spunea pediatra sa stau linistita,dar n-am crezut-o,intr-un fel bn am facut,dar intr-un fel a avut dreptate,eu am vb f putin cu fetita mea si am lasat-o prea mult la tv.Cel mai bn e fara tv sau o jumate de ora la Minimax,dar a fost o perioada cand nu am deschis tv-ul deloc,
doar joaca si conversatie.Stai linistita fetita ta nu are nimik,roaga-te la D-zeu si o sa vezi ca totul v-a fi bn si jucati-va mult. Numai bn!

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Andries spune:

Buna seara,

eu am o mare nedumerire; baiatul meu cel mare a inceput sa vorbeasca la 1 an, la 1 an si jumatate vorbea in propozitii simple, la 3 ani turuia cu un vocabular foarte bun, extins si cuvintele le-a invatat corect, nu stalcea, nu modifica. Singura litera care i-a pus probleme a fost sh la inceput de cuvant, de exemplu spunea "Hapca" in loc de "shapca" sau "Harpe" in loc de "sharpe" dar a corectat repede, maxim 4 luni a durat defectul. E adevarat ca si eu vorbesc non stop...deformatie profesionala. Dilema mea; la 3 ani il spunea pe r perfect, fara gres in toate cuvintele. Acum are 5 ani si de cca jumatate de an a inceput sa vorbeasca cu 'vleau', 'nolmal' si altele asemenea...mai ales cand se grabeste, iar eu nu inteleg de ce. Daca il corectez spune corect, r. Daca vrea sa spuna "reao!!" sau "Mircea e rau" ii iese foarte bine. Totusi ce se intampla? Are inca toti dintii...nu inteleg...

multumesc,

Andries

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns betiana spune:

Parerea mea este ca " se copilareste " cersind mai multa atentie. Un copil care il spune pe R nu poate sa il piarda ( doar in accidente cerebrale - dar nu este cazul).

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Andries spune:

Citat:
citat din mesajul lui betiana

Parerea mea este ca " se copilareste " cersind mai multa atentie. Un copil care il spune pe R nu poate sa il piarda ( doar in accidente cerebrale - dar nu este cazul).

betiana


Multumesc frumos, m-am mai linistit. Este foarte posibil sa fie asta un motiv, mai ales ca mai are crize de gelozie din cauza lui Mircea (1 an si 9 luni). Ma gandesc ca un motiv ar putea fi prietenul cel mai bun de la gradinita, care inca nu-l spune pe r foarte bine si i-am tot auzit imitandu-se unul pe altul. Ce influenta are si gradinita asta... e aproape la fel de influenta ca si parintii...

Andries

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns betiana spune:

Deci asa cum recunoasteti este vorba de geloyia fraterna, dar si despre posibilitatea de a imita un coleg. Ar trebui sa-l rugati sa fie el " educatorul" colegului #351;i s#259;-l ajute pe acesta s#259;-l spun#259; pe R. Astfel va dovedi c#259; este util in grup si matur. In privinta celui mic puteti sa-i induceti aceeasi idee, ca el trebuie sa-l ocroteasc#259;, dar #351;i s#259;-l īnve#355;e o mul#355;ime de lucruri.

Mergi la inceput