N-am curaj sa conduc (5)

Raspunsuri - Pagina 10

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns Aamu spune:

quote:
Originally posted by giul

Marci,eu sunt proasta si nu inteleg,am vazut un ambreiaj desenat,explicatia cu ce face ,ce inseamna ca tine SUS? Apesi pedala de ambreiaj ,selectezi viteza 1-a ,dai drumul usor pedalei si apesi acc ,inseamna momentul in care simti ca se misca masina ?Stie cineva?Adica la altele, masina se misca inainte de a elibera total pedala de ambr?



Ma bag si eu in seama, poate te incurc de tot.
Mie sotul imi spunea ca ambreiajul tine prea jos (era vina mea ca-l "obosisem"). Si asta insemna ca, nu apuca sa-l ridice prea mult ca se si oprea motorul.
Dupa ce am facut service-ul, tinea prea sus (pentru mine, ca ma obisnuisem cu el "sa tina jos")si asta inseamna ca, apasam pe acceleratie prea devreme si scotea sunetul ala de "curse".
Cind dai drumul usor pedalei, vine un moment cind vibreaza usor (simti motorul) si se si misca masina daca reusesti sa nu dai drumul prea mult pedalei. Eu mai fac asa la stopuri, cind astept verdele.

Eu nu stiam absolut nimic despre condus in Romania, iar aici am facut scoala in finlandeza si constat ca nu ma pricep sa explic in romaneste. Cred ca te-am zapacit de tot.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Aamu spune:

Aici a venit iarna. Ieri am facut drumul de la servici (25 km) in 45 de minute..cu tot cu cauciucuri de iarna. A fost furtuna de zapada, vizibilitate vreo 10 m, la un moment dat nici nu mai stiam daca o tin drept.
Si mi-e frica pina ma obisnuiesc iar cu condusul pe zapada si gheata. Ce curaj o fi fost pe mine iarna trecuta de conduceam singura cu carnetul de-abia luat?

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns giul spune:

Aamu ,multumesc pentru explicatie .Ce te-ai face ca un drum de 5-10 km sa-l faci intr-o ora jumate?,mai ales pe vreme buna?sunt atat de multe masini incat ai impresia ca n-ai loc pe nicaieri.Si la noi e urat si frig ,ba chiar ploua .Ai grija de tine .

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marci spune:

Giul, nici sa ma omori nu stiu sa-ti explic. Eu incerc, dar nu stiu ce-o sa iasa.
La dacia veche ambreiajul nu tinea nici prea jos, nici prea sus si cand calcam acceleratia reuseam sa fac sincornizarea ambreiaj-acceleratie.
La logan tine f sus si cand eliberez ambreiajul o fac mai usor pana la un punct dupa care obosesc si-i dau brusc drumul. In cazul asta imi da masina in bot. Uneori reusesc sa-l eliberez mai usor sus, depinde de cat sunt de obosita.
Teoretic cred ca tb eliberat mai repede pana ajungi cu el acolo unde tine si din momentul ala il eliberezi usor. Mie in practica imi iese pe invers.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marci spune:

Amu, spune-ne si noua cum tb sa conduci pe gheata fara sa pierzi controlul masinii!
Nu stiu ce-o sa ma fac pe zapada, dar am presimtirea ca o sa-mi lipesc iar lamaia.
O sa merg frumos pe prima banda, macar acum am avantajul ca pot schimba benzile.
Dimineata mi-a intrat unul cu lamaia in fata la mustata. Nu l-am claxonat, l-am inteles, dar n-a fost deloc placut pt ca eu aveam viteza mare si el mult mai mica de cat mine.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Aamu spune:

Pe gheata in primul rind cauciucuri de iarna, eu nu am incercat fara si nici nu as indrazni..Poate pe drumuri scurte si doar cu 20km/h.

Apoi atentie la distanta de frinare, chiar si cu cauciucuri de iarna aluneca putin mai mult. Pe gheata se pastreaza distanta mai mare fata de masina din fata. Distanta parcursa din momentul frinarii pina la oprire este mai mare decit de obicei.

Fara miscari bruste ale volanului, fara frine bruste. In cazul in care masina are ABS, se apasa frina brusc si cu putere pina jos si se incearca sa se ghideze masina (in caz de stricta necesitate). Cu ABS nu se blocheaza rotile din fata in momentul frinarii si masina poate fi coordonata.
Daca nu are ABS, in momentul frinarii se blocheaza rotile din fata si cele din spate nu - si se pierde controlul masinii. In scoala, instructorul m-a pus sa intru cu 60 km/h pe gheata si mi-a tras frina de mina. S-a invirtit masina de cel putin trei ori in loc. Apoi am incercat cu frina normala si la fel. De-abia cu ABS am reusit sa ocolesc obstacolul.

Condusul pe zapada mie mi s-a parut si mai cumplit ca simti ca-ti fuge masina in toate partile. Trebuie tinut doar volanul bine si drept si fara viteza mare. Sub zapada poate fi gheata, atentie (din nou)la frinare.

In concluzie, pe gheata miscari line (ale volanului), frine usoare (cu distanta bine calculata), viteza mica si in primul rind cauciucuri de iarna

Giul, nu stiu ce m-as face daca as conduce in Bucuresti..imi amintesc cum era cind veneam cu autobuzul de la servici citeodata si de la Romana la Universitate facea aproape o jumatate de ora..cumplit!

Off topic: eu nu sint translator de meserie, dar azi au venit la firma un italian si un roman si a trebuit sa traduc vreo 4 ore si maine iar toata ziua.. E tare greu daca n-ai facut asta niciodata, cind toti vorbesc in jurul tau si nu asteapta sa-ti gasesti cuvintele. Uff ..sper sa ma descurc si maine. Deja am o durere crunta de cap

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns giul spune:

Multumim foarte mult pentru explicatii.Intr-un fel aci nu se pot respecta,daca lasi distanta mai mare ,vine intotdeauna un baiat destept care sa se bage .Eu n-am nici-un echipament pe masina ,gen abs,servo,aer ,dar n-am nici zor sa plec de-acasa cand e zapada cat casa.Anul trecut am facut scoala din dec,ian,si ceva febr.si pot sa-mi aduc aminte ca a fost o iarna geroasa dar fara multa zapada.Si macar ca traim in capitala se mai simt si mai dau cu nisip,sare,chimicale,chiar zapada ca la Aamu nu vom avea.Aamu ,nu poti sa le spui sa vorbeasca mai rar ?,respira adanc ,ca te vei descurca maine.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Aamu spune:

Am ajuns si azi acasa de la servici. Drumul dintre localitati e curatat foarte bine, dar in oras e gheata beton pe jos si are si denivelari (gheata) si colturi. Foarte usor se pierde controlul masinii, dar la viteza mica o pot redresa.
Ma dispera biciclistii care nu se uita pe unde merg. Eu n-as fi in stare sa "biciclesc" pe alunecusul si pe frigul asta.

Si aici se mai baga in fata daca lasi prea mult loc, ideea e sa incepi sa frinezi mai devreme ca sa poti sa te opresti inainte de a-l atinge pe cel din fata (ca e vina celui din spate intotdeauna). Si frina se apasa doar usor pe gheata, usor si progresiv. Nimic brusc.
Stiu ca e greu de aplicat acolo, unde nu prea se respecta nimic..
Explicatiile mele babesti (ca nu ma pricep la masini si condus, sint si eu la inceput)le puteti retine pentru caz de forta majora, cind sinteti nevoite sa conduceti pe gheata sau zapada. De exemplu: "A venit iarna si ne-a prins nepregatiti" (sloganul asta era in fiecare iarna)

Cu tradusul, ideea e asa: unde lucrez se construieste o centrala nucleara si sint reguli stricte si training-uri fara de care nu ai voie sa intri in santier. Azi a fost cursul de initiere si maine e cursul de protectia muncii pentru lucrari cu flama (suduri, taieri si alte de-astea) care dureaza toata ziua.
Firma la care sint a avut nevoie urgenta de cei doi sa le repare ceva cumparat de la firma lor din Italia..si uite asa i-au chemat la reparat fara sa-i intrebe macar daca vorbesc engleza. Ca daca stiau din timp cum sta treaba puteau sa angajeze un translator finlandeza-italiana.
Eu nu vorbesc italiana, inteleg cite ceva..
Italianul nu vorbeste romaneste, dar ma intelege daca vorbesc rar si cu dictie (si nu lucruri prea complicate).
Romanul vorbeste italiana (e in Italia de vreo 5 ani) si cind e ceva mai complicat trebuie sa-l astept pina-i traduce italianului..
Cursul de azi a fost in engleza, cel de maine e in finlandeza.
E un fel de Turnul Babel aici.
Si astia care tin cursuri au timpul lor calculat, de la care nu se abat cu mult.
Mi-am luat material acasa, in seara asta citesc despre reguli la suduri, taieri (ca sa-mi fie mai usor maine)..de saptamina viitoare poate ma apuc de sudat

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns giul spune:

Aamu,nu e periculos pentru tine?multumim pentru sfaturi .

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Aamu spune:

quote:
Originally posted by giul

Aamu,nu e periculos pentru tine?multumim pentru sfaturi .



La condus pe gheata te referi?

Sa-mi mai vars un "of" cu condusul: parcarea mea e la subsol si de-acolo normal, e panta pina in strada. Chiar in partea de sus a pantei e trotuarul, unde circula pietoni si ....biciclisti. Ei...trebuie sa ma opresc in culmea pantei, ca ei stiu ca au prioritate si n-au nici o treaba. Si de-acolo nu pot s-o mai pornesc decit cu frina de mana. Nu sint in stare, daca e panta mare, sa schimb piciorul repede de pe frina pe acceleratie. Ma panichez si alunec in spate

Mergi la inceput