N-am curaj sa conduc (4)

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns ancamironiuc spune:

quote:
Originally posted by Sibel
Invatati sa cunoasteti masina, sa vedeti in plaje de turatii puteti scoate mai multa putere.

Bafta! Daca mai aveti intrebari, va stau la dispozitie.




Ce mai sunt si astea??? N-am auzit de ele!!! Te referi la faptul ca daca turezi motorul la mai mult (ca la maxim imi este frica ca il fac praf) trage mai tare?

Povestea cu frana mi-a explicat-o o fata de pe la capitolul 2 cred. Practic, din ceea ce am inteles si aplicat, poti apasa doar frana daca ai viteza mare si nu vrei sa te opresti ci doar sa incetinesti.
Daca ai viteza mica poti apasa si frana si ambreajul fara sa scoti din viteza. Daca vrei sa calci doar frana ca sa opresti mai repede, scoti din viteza si franezi. Daca nu ai scos din viteza se oipreste motorul.
Am incercat sa aplic teoria insa numai la viteza mare...in oras folosesc si ambreajul ca imi este fricaaaaa!



EMANUEL-POZE MAI VECHI
EMANUELCOWBOY
MOTIMOTANELUL
MAMI"MAMININA MEA"

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sibel spune:

@ancamironiuc: da, exact la alea ma refer.
In functie de tipul de motor - diesel sau benzinar - puterea maxima se obtine plaje diferite de turatii.
Exista momente - cand schimbi banda sau cand depasesti cand trebuie sa executi manevrele rapid, asta inseamna ca ai nevoie de putere.

Exemplu: mergi linistita cu 90kmph la 2500 ture in treapta a 5-a de viteza si trebuie sa depasesti pe unul care merge cu 75kmph. Ce faci?
1. Apesi acceleratia - si vezi ca motorul se tureaza greu, parca stai pe loc. Asa nu
2. Retrogradezi in treapta a 4-a fara sa franezi, motorul va fi acum la 3000 ture si o calci, sa vezi atunci racheta :-). Asa da :D

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns aissa spune:

Marci chiar ajungi la ambreiaj? Sa dea naiba ca eu daca nu simt in genunchi soclul volanului (si tare incomod imi e) am impresia ca abia il ating, trebuie sa mai exersez. Nu neaparat pentru botul masinii ma dau in fata ci pentru aceasta senzatie de control al ambreiajului. Tot logan am, pe benzina.
Sibel fara frana era imposibil sa cobor serpentinele, la pedala ma refer, de scos o scosesem eu din treapta de viteza superioara (desi cea mai aiurea curba am luat-o cu a 4-a cand am ajuns pe contrasens), deci eram a 2-a sau a 3-a, dar cu piciorul pe frana, pe alea "ac de par" si abia abia o controlam. Cat despre faza cu depasirea in treapta inferioara, da, mi s-a spus si mie si sper sa bag la cap, ca eu ma incapatanam sa depasesc in a 5-a si copilotul facea hai-hai si eu simteam ca nu "poate" masina, acceleram in van. Aceeasi senzatie am avut-o cand am vrut sa urc la munte in a 5-a viteaza de mine , nu merge, nu trage.... Astea insa vin cu experienta.


Cristina si ghighiloi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns marci spune:

Sibel, am si eu o intrebare: daca am 90/h si bag in a patra nu vine masina in bot? Am auzit si eu chestia asta, cu introdusul in treapta inferioara in depasire, dar nu am incercat ca atat i-ar mai trebui copilotului sa-l scot prin parbriz.
Aissa, te-am intrebat ce masina ai tu pt ca eram curioasa la ce turatie schimbi viteza, dar fiind pe benzina nu este acelasi lucru.
Mie aia de la Adras, cand am luat masina, mi-au zis sa o schimb la 2500 de turatii, dar copilotul nu ma lasa, zice ca o turez prea tare, asa ca schimb la 2000.
Am rugat o tipa sa-i intrebe pe aia de la Pitesti la cat tb sa schimb si mi-au zis ca la 1500 daca vreau sa conduc batraneste si la 2000 la condus sprotiv, dar cred ca bat campii.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sibel spune:

@aissa: Nu te baza ca vin cu experienta, stiu oameni care persista in greseala ani in sir..

Curbele in ac de par se iau neaparat cu a 2-a: inainte de curba franezi, cand intri in curba nici nu franezi nici nu accelerezi, si de la jumatatea curbei accelerezi.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Sibel spune:

@marci: ce masina ai? uita-te in cartea tehnica sau pe internet sa vezi la cate ture trebuie sa schimbi. Eu zic ca ajunge sa asculti putin motorul si iti dai seama cand trebuie sa schimbi.

Daca prin "venit in bot" te referi la faptul ca se cam zguduie..asta se poate evita daca in momentul cand debreiezi (ridici piciorul de pe ambreiaj) apesi si acceleratia, ca sa se sincronizeze mai bine.

Daca va uitati pe indicatorul de turatie, vedeti ca este colorat - important e sa nu ajungeti in zona rosie sau chiar in partea superioara a partii galbene.

Legendele soferilor zic ca daca conduci foarte mult subturat (adica schimbi in treapta superioara la turatii mici) motorul nu se lubrifiaza cum trebuie - deci e mai bine sa mergi supraturat decat subturat.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns aissa spune:

Wow Sibel, trebuie sa scot la imprimanta sfaturile tale...oare pot eu insa sa constientizez faza cu frana, nimic, acceleratie? Hmmm, fff interesante sfaturile tale.
Marci, instructorul cu care am luat cele 2 ore inainte de a pleca la drum mi-a zis sa schimb la 2000. Ma mai ajung si 2500 ca inca mi-e greu cu atatea schimbari de viteza, mai ales in oras, dar de regula schimb la 2000 si ma iau si dupa zgomot, cand "cere" motorul.

Cristina si ghighiloi

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns iepumare spune:

Felicitari pentru sfaturile competente Sibel!
Legat de discutiile despre sbturarea sau supraturarea motorului, e bine sa va uitati un pic in cartea tehnica a masini la cuplul pe care il dezvolta motorul. Cucat e cuplul mai mare, masina poate fi condusa subturat cu succes si cu reprize bune. In general motoarele diesel au cuplu superior motoarelor pe benzina.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ancamironiuc spune:

Sibel, acum am priceput! Eu ma uitam la turatii la pornirile in rampa. Nu ca as fi stralucitor de experimentata...am citit in manual sa las ambreajul pana ajunge la 2000 si apoi sa accelerez si nu o mai ia la vale! Dar la depasiri nu aplicam...sunt mai catastrofa, le fac doar in oras si in afara astept sa vad desertul pe contrasens. Ma vad mereu in camioane si balarii

La mine scrie ca pot sa o turez la 6000 dar la 4000 abia te mai tin urechile...ma simt deja avion si schimb viteza!

EMANUEL-POZE MAI VECHI
EMANUELCOWBOY
MOTIMOTANELUL
MAMI"MAMININA MEA"

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns jone spune:

salut,

si eu tot la 2000 de turatii schimb viteza.daca sare de 2000 deja incep sa simt si fara sa ma mai uit la turometru.
azi am piatra de incercare...in plin sezon drumul pana la cta.
va rog din suflet tineti-mi pumnii.
pupici

jo si alexandra

***************
"stiti soarele ala pe care tot il astept sa rasara si pe strada mea???inca il mai astept!"

Mergi la inceput