Este copilul meu supradotat sau nu?

Raspunsuri - Pagina 3

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns estela spune:

quote:
Originally posted by adrienne12

.... insa cum iti explici tu ca la universitati f. bune gen Carnegie Mellon numai 5% din undergraduate students sint americani? Chiar si cu gifted programs ale lor, tot strainii sint acceptati... de unde rezulta ca notiunea de gifted e relativa la ceea ce numesc ei nivel mediu.



Adrenne12,nu stiu de unde ai gasit informatia asta cu doar 5% studenti americani la Carnegie Mellon .Eu am in fata TOP 50 (BEST COLLEGES) si scrie CLAR ca doar 7% sunt STUDENTI INTERNATIONALI .Eu cred ca ai incurcat procentele si uite asa dai informatii nereale .Cartea ,nu este de anul asta dar este destul de recenta .Cum dupa 9/11 nu s-au mai dat vize asa de usor ,pt.studenti internationali, nu este exclus ca procentul strainilor sa fie acum 5%.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lauraa spune:

Adrienne, rusinica, nu-i frumos sa dai info false,asa se creeaza povestirile urbane.Unul care citeste numai cu un oki DC-ul ramane din topicul asta cu credinta ca in America 95% din studenti sunt emigranti...

Revenind la topic, am citit articolul de mai sus si intr-adevar,punctele care scartaie la invatamantul rom. sunt:
-materie stufoasa, pe care elevii pur si simplu nu o digera. Se intra la unele materii in detalii amanuntite, sunt chestii care nu intereseaza si nu o sa fie retinute in timp

- materie nefolositoare. La greu. La ce folos invatam cati locuitori are Zimbabwe cand peste o luna nu o sa mai stim, dar nu invatam de exemplu sa facem o foaie de impozit, nu invatam ce sunt alea asigurari, TVA,etc. In ziua de azi ar trebui bagata mai multa economie in scoli.

- metode de predare arhaice. Stil de predare arhaic.

- lipsa unor materii optionale, unii copii sa aleaga limba spaniola in timp ce altii pot sa studieze economie sau istoria artei,etc. Sa aiba dreptul la alegere..
Si altele, dar nu mai am timp din pacate.

Mama de Lara Celine

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sinzi_ana spune:

Din cate stiu eu, a fi geniu nu inseamna neaparat a avea un IQ peste medie...
De fapt, Einstain a fost chiar sub medie in ceea ce priveste IQ... ca si multi altii care au schimbat sau au lasat ceva in urma care sa conteze cu adevarat...(a invata sa vorbeasca tarziu, nu a intrat la institutul de Tehnologie din Zurich, decat a doua oara cu greu)
Cel mai mare IQ l-a avut (din cate stiu) Sidis, cu peste 250, care la 18 luni citea ziarul, la 3 ani vorbea latina si greaca, si care desi a absolvit la 16 ani Havard (cum laude) nu a lasat nimic in urma...s-a evaporat...



Iau in fiecare zi viata de la capat

Sinzi, Radusi David

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns fairy_adina spune:

Sinzi_ana multumesc de informatii.. iol retin mai greu amanunte..
dar iata cum este ilustrat din nou acel aspect esential al supradotasrii - originalitatea in evolutie- impredictibilitatea. dupa cum stiti sunt mai multe tipuri de inteligenta- care pe vremea lui Enstein nu erau luate in considerare,,, iar acum dupa noile paradigme, probabil un test de inteligenta ar fi avut alte rezultate in cazul lui.
dar iata care sunt caracteristicile supradotatilor... Va propun sa raspundeti sincer la intrbari.. daca va ies peste 80 la suta din ele... e cazul sa acordati o atentie sporita.

-foloseste un vocabular bogat si adecvat
-este eficient in comunicarea vorbita sau scrisa
-are un bagaj de lectura bogat, preferand de obicei carti pentru adulti
-doreste sa discute materialele citite
-are un interes deosebit pe cate o arie in care gaseste motivatie si
pasiune
-consuma timp pentru pasiunea proprie si pentru proiecte speciale
-are rezultate scolare deosebit de bune pe anumite zone de interes
-intelege ce este bine sau rau intr-o activitate si gaseste cai de
optimizare
-descopera valente noi la idei vechi
-are o memorie deosebita pe arii de interes si stapaneste repede
conceptele
si abilitatile de baza
-nu are rabdare cu procedeele de rutina si cu abilitatile automate
-pune intrebari penetrante in particular la nivelul cauzelor si al
motivelor
-gaseste placere in activitati intelectuale sa gasirea de raspunsuri
corecte
sau puzzles
recunoste repede relatii
-ii plac structurile, ordinea si consistenta
-arata virtuozitate si are multe hobiuri
-gandeste critic, este sceptic si evalueaza prin teste in care acopera
toate
posibilitatile
-este plin de umor
-gandeste in afara eului propriu
-este interesat de ceea ce este bun sau rau, drept sau nedrept
-invata rapid
-poate sa-si concentreze atentia un timp indelungat
-este sensibil sufleteste
-arata compasiune pentru altii
-este perfectionist
-prezinta intensitate a trairilor
-are sensibilitate morala
-prezinta curiozitate neobisnuita
-este foarte perseverent in ariile proprii de interes
-este hiper energetic
-prefera compania celor mai in varsta
-citeste devreme si este avid de cunostinte
-este foarte creativ
-are tendinta de a contesta autoritatea
-are abilitati in folosirea numerelor
-rationeaza bine fiind un bun ganditor
-are multe idei de impartit cu altii
-este stralucit ganditor insa distrat si neatent la detaliile
neimportante
-deosebeste cu usurinta detaliile importante si relevante de celelalte
-ofera raspunsuri neobisnuite si neasteptate la probleme
-poate atinge nivele inalte de gandire abstracta
-comunica eul propriu prin mijloace variate (verbale, kinestetice,
limbajul
corpului. etc.)
-aduna o mare cantitate de informatii in domeniile de interes
-isi aminteste rapid fapte
-este frecvent perceput de altii ca lider
-este cooperant in grupuri
-accepta responsabilitati
-se adapteaza cu usurinta la situatii noi
-este increzator in colegi si candid in opiniile depre oameni
-ii plac schimbarile
-cere putina directionare din partea profesorilor
-sunt mai interesati de raspunsuri la intrebari de tip „cum” si „de ce”
decat la alte tipuri de intrebari
-pot lucra independent mult mai devreme decat altii
-sunt adesea diagnosticati ca hiperactivi
-sunt interesati de lucruri neobisnuite sau stranii
-dovedesc interes deosebit pentru activitatile intelectuale si
artistice
-percep cu usurinta asemanarile, diferentele si anomaliile
-deseori ataca materiale complexe descompunandu-le in parti componente
simple si le analizeaza sistematic
-sunt ganditori fluenti capabili sa genereze posibilitati, consecinte
sau
idei inrudite
-gandesc flexibil abordand o problema pe mai multe cai
-sunt originali si deseori neconventionali in rezolvarea de probleme
-pot gasi relatii intre obiecte, fapte si idei neinrudite
-sunt doritori de intelegere complexa
-construiesc deseori ipoteze de genul „dar daca”
-sunt sensibili la frumos si atrasi de valorile artistice

la multi ani de ziua romanilor

www.geocities.com/claudiucioca" target="_blank"> Ajutati-l sa cante din nou
www.desprecopii.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=62812" target="_blank">Maini condamnate la tacere
Dragostea de Dumnezeu rezolva toate problemele

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns sinzi_ana spune:

Adina, a fi supradotat este una...a fi geniu este cu totul alta...
Exista multi supradotati care la 2-3 ani citesc sau fac multe lucruri pe care alti copii la aceiasi varsta nici nu viseaza...
Si au un IQ enorm...dar de multe ori acesti copii se pierd in timp si nu realizeaza nimic...

Geniile, nu ies in evidenta cu nimic , Edison de exemplu, a fost un student si elev mediocru, si totusi...(el a spus "geniu este 1% inspiratie si 99% tranpiratie)
Bobby Ficher (IQ de 187) unul dintre cei mai mari sahisti...s-a retras la 28 de ani din lumea sahului si de atunci nu a mai realizat nimic...

Asa ca intradevar copiii supradotati au nevoie de alt tip de educatie, pt ca intr-un colectiv de copiii cu intelect normal se simt diferiti si dezvolta tot felul de complexe, se plictisesc si isi pierd interesul.
Dar cred ca trebuie foarte atent indrumati si supravegheati si nu oricine le poate fi profesor...




Iau in fiecare zi viata de la capat

Sinzi, Radusi David

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns valy65 spune:

si copilul meu se pare ca este supradotat dar la capitolul socializare ce ma fac.Are 6 ani citeste de la 4 ani dar nu relationeaya prea bine.Ma gandesc sa mearga la o scoala cu metoda de predare step by step. Cine poate sa -mi dea un raspuns .Eu nu prea stiu sa folosesc internetul,dar imi puteti scrie pe valentinaniculescu@yahoo.com.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns valy65 spune:

ma gandesc ca totusi pentru bogdan al meu scoala cu predare in sistem traditional o sa ii faca mai bine si la capitolul socializare.El are probleme de adaptare la inceput dar dupa aceea se acomodeaza ,dar copiii sunt rai si nu stiu daca o sa-l accepte pt ca el nu este agresiv si nu este un luptator el se refugiaza cumva in lumea lui dar totodata nu vrea sa stea izolat de copii numai ca nu prea relationeaza bine cu ei

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns tomecica spune:

VALY-ESTE FOARTE URIT din partea ta sa consideri ca sunt rai copiii doar pt ca , al tau copil nu se integreaza in colectivitate. Copiii nu sunt rai. Poate unii sunt mai impulsivi , altii mai energici , dar de aici si pina la a afirma ca sunt copiii agresivi , este cale ca de la cer la pamant. Problema nu o constituie COPIII RAI SI AGRESIVI. Eu consider ca la modul cum generalizezi tu copiii , problema esti tu . Poate cu timpul i-ai insuflat copilului tau teama de ceilalti copiii. Si repet , spun asta pt ca din cite vad , tu consideri ca toti ceilalti copii sunt RAI SI AGRESIV.
GRESIT.

luminita:mami de 2 scorpiute;ADRIANA-STEFANIA[7 ani] si ALEXIA-MARIA [1 an]

" ASA CUM APA NU POATE RAMANE IN VARFUL MUNTELUI , NICI SUPARAREA NU POATE RAMANE INTR-UN SUFLET MARE"
LAO TZE

fotografii si DESENELE ADRIANEI

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns ruxij spune:

Tomecica, faptul ca "copiii sunt rai" si in general ii ataca sau necajesc pe cei mai slabi este un lucru stiut, nu o spune valy.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns tomecica spune:

TE CONTRAZIC RUXIJ. Copiii nu sunt rai si agresivi asa cu sustineti voi [ tu si valy]. e adevarat ca sunt si exceptii dar asta nu inseamna ca trebuie sa generalizam. Dar in conditiile in care 1-2 copii creaza probleme celorlalti din colectiv , nu inseamna ca baietelul lui valy nu este acceptat , doar fiindca el este cumunte si ascultator.Am si eu copii [ 3 copii] si nici unul dintre ei nu este nici rau si nici agresiv.Si cunosc slava domnului , o multime de copii linistiti si prietenosi . chiar nu am intilnit copii asa RAI SI AGRESIVI cum sustii.
Sau poate nu pricep eu , sau traiesc pe alta lume , asa ca te rog sa imi dezvolti si mie termenii RAU SI AGRESIV.

REVIN .

luminita:mami de 2 scorpiute;ADRIANA-STEFANIA[7 ani] si ALEXIA-MARIA [1 an]

" ASA CUM APA NU POATE RAMANE IN VARFUL MUNTELUI , NICI SUPARAREA NU POATE RAMANE INTR-UN SUFLET MARE"
LAO TZE

fotografii si DESENELE ADRIANEI

Mergi la inceput