vorbirea la copii de 5 ani

Raspunsuri - Pagina 3

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns eu_logoped spune:

pai... cum sa activez asta? sunt cam noua pe aici si nu am experienta cu forumuri
asa ca orice ajutor e binevenit :D

Andreea

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns bertha spune:

Eu_logoped, multumesc mult pt raspuns, am incercat sa verific ce m-ai sfatuit. Dantura e ok, muscatura e normala, dupa cate apreicez eu. De suflat aerul, sufla normal, ne-am jucat amandoi si l-a distrat treaba cu suflatul. Nu am putut sa fac niste observatii pertinente vizavi de modul de pozitionare a limbii in momentul cand scoate sunetele "cu probleme". Am observat doar ca nu rotunjeste gurita cand trebuie sa spuna "ce, ge, sh, j, z", ci tine buzele drepte, ca la "t, s, z". Nu am reusit sa-l determin s-o rotunjeasca. Mai studiez pozitia lmbii.

Bertha, mami de frumuseti rare - Darius-Andrei (DN 08.06.2004) si Ioana-Ruxandra (DN 12.11.2008)


poze
Cum s-a nascut Ioana

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns eu_logoped spune:

Citat:
citat din mesajul lui bertha

Eu_logoped, multumesc mult pt raspuns, am incercat sa verific ce m-ai sfatuit. Dantura e ok, muscatura e normala, dupa cate apreicez eu. De suflat aerul, sufla normal, ne-am jucat amandoi si l-a distrat treaba cu suflatul. Nu am putut sa fac niste observatii pertinente vizavi de modul de pozitionare a limbii in momentul cand scoate sunetele "cu probleme". Am observat doar ca nu rotunjeste gurita cand trebuie sa spuna "ce, ge, sh, j, z", ci tine buzele drepte, ca la "t, s, z". Nu am reusit sa-l determin s-o rotunjeasca. Mai studiez pozitia lmbii.

Bertha, mami de frumuseti rare - Darius-Andrei (DN 08.06.2004) si Ioana-Ruxandra (DN 12.11.2008)


poze
Cum s-a nascut Ioana

pai, daca nu sunt probleme de morfologie, atunci treaba e de la directionarea aerului, pozitia limbii si buzelor.
deci, destul de usor de corectat acasa....
mai intai, verifica tu, pe mana ta, cum se simte aerul cand pronnti sunetele afectate, spunandu-le prelung.... vei observa ca la s de la sifon este rece, la s de la sapte este mai cald, la t de la tantar e scurt ca o pulverizare, la ce, ci, ge, gi e caldut s se aseaza usor ca un fulg...
buun, pornind de aici, invata-l si pe pitic, cu verificarea pe manuta...
totul ca un joc: hai sa ne incalzim manutele si tunic pronunti sssss (sarpe) lung pe manuta lui, sa simta, si apoi si el pe manuta li, ca sa se poata verifica....
sfatuieste-l sa faca botic cand il spune, ca si cand ar face liniste in sala cu degetul la gura, pentru ca asa sunetul se pronunta corect

ai grija doar sa potrivesti totul sa para un joc, ca sa nu refuze, si multumeste-te la inceput doar cu una/doua pronunti corecte... copiii invata ri retin foarte multe si daca i reuseste inseamna ca deja are o experienta cu articularea corecta a sunetului si de aici totul va fi doar repetitie si automatizare

succes...:)

Andreea

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns chiccutza spune:

bine v-am gasit!am si eu un baietel de 4 ani si 9 luni care stalceste tare cuvintele,iar in loc de R si L spune I,astfel incat ii ies niste cuvinte de neinteles.eu incerc sa fac exercitii cu el dar nu prea vrea sa coopereze.in schimb l-am auzit in baie cand era singur ca incerca sa spuna cuvintele corect,chiar daca nuprea reusea.sa-l duc la logoped sau sa-l mai las ceva timp,poate se corecteaza singur?

MAMA DE FEDE(6 nov. 2001) SI DANI(17 feb.2005)
POZE
ALTE POZE

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Anuska spune:

Dar daca in loc de "pix" spune "pips" (aproape mai deloc nu spune "X") sau in loc de "cotcodac" spune "cortcodac" (asta probabil depinde cum a inteles ea cuvantul cred!) se poate considera o problema de logopedie? Sau se rezolva prin exercitiu acasa?
[Are 5 ani si o luna]
Multumesc!



*********************************

Poze cu familionu'

Povestea nasterii Anei 17.03.2000
Povestea nasterii Teodorei(bb2) 8.10.2004

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns eu_logoped spune:

Citat:
citat din mesajul lui chiccutza

bine v-am gasit!am si eu un baietel de 4 ani si 9 luni care stalceste tare cuvintele,iar in loc de R si L spune I,astfel incat ii ies niste cuvinte de neinteles.eu incerc sa fac exercitii cu el dar nu prea vrea sa coopereze.in schimb l-am auzit in baie cand era singur ca incerca sa spuna cuvintele corect,chiar daca nuprea reusea.sa-l duc la logoped sau sa-l mai las ceva timp,poate se corecteaza singur?

MAMA DE FEDE(6 nov. 2001) SI DANI(17 feb.2005)
POZE
ALTE POZE


Salut,

eu iti recomand sa mergi cu el la logoped, sau sa chemi pe cineva acasa, pentru ca logopedul il va invata cum sa tina limba sau sa sufle corect pt pronuntie, si apoi el poate fce exercitiile singurel sau cu ajutorul tau.

succes


Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns eu_logoped spune:

Citat:
citat din mesajul lui Anuska

Dar daca in loc de "pix" spune "pips" (aproape mai deloc nu spune "X") sau in loc de "cotcodac" spune "cortcodac" (asta probabil depinde cum a inteles ea cuvantul cred!) se poate considera o problema de logopedie? Sau se rezolva prin exercitiu acasa?
[Are 5 ani si o luna]
Multumesc!



*********************************

Poze cu familionu'

Povestea nasterii Anei 17.03.2000
Povestea nasterii Teodorei(bb2) 8.10.2004



salut,
depinde de frecventa greselilor.
daca apar doar la aceste doua cuvinte, atunci este in regula, nu e nevoie d elogoped, dar daca inlocuieste x cu s sau altceva in majoritatea cuvintelor cu x, atunci ar avea nevoie de putin ajutor.
te sfatuiesc s aii faci o valuare simpla: ia fiecare sunet si spuneti impreuna cuvinte care incep, au la mijloc si se termina cu sunetul respectiv ( exemplu: Arici, Arc, Ana, mAre, cAsa, mAmAie, cA, asA, lupA, grupA, etc).
noteaza unde apar problemele, la ce sunete, in ce pozitie, apoi imi poti da un mesaj si iti spun ce cred ca ar trebui facut in continuare.



Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns dulcetica spune:

Buna,
Noi mergem la logoped ,l-a trimis si la neuropsihiatru ,pentru ca a inceput sa vorbeasca in coltul gurii.Neuropsihiatrul a ajuns la concluzia ca nu e de natura neurologica.Cum se va corecta asta ,ca tot nu-s lamurita?Acum vorbim si ne privim in oglinda,dar nu e cooperant si daca ne vede pe amindoi ,nu se mai priveste pe el ci se uita aiurea.In acelasi timp ,cred ca nu constientizeaza ca vorbeste in coltul gurii, pentru ca ii atrag atentia si continua la fel.Problema asta a inceput de vreo 2,3 luni.
Noi mai avem si alte probleme, gen pronuntat prin omisiune la 2 sau 3 consoane succesive,nu-l spune pe sh ,etc.O sa incerc sa le inventariez ca sa va cer sugestii,cum am putea influenta la domiciliu. Incerc sa-i dam zor pentru ca as vrea sa-l dau la scoala la anul.Oare e tirziu deja?Per total, cind spune literele individual ,in alfabet, nu le stilceste rau ,dar daca spune o poezie deja e prapad.Evident ca e un prapad dulce si amuzant,dar daca vrem la scoala, trebuie sa vorbim corect.
Acum invatam literele impreuna si am constat alta nenorocire ,care deja ma scoate din minti: nu coreleaza de exemplu hipopotam incepe cu h si se termina cu m.Ii spun un set de cuvinte care incep cu g si nu realizeaza cu ce litera incep ,desi subliniez cit pot litera de inceput ,cind pronunt cuvintul.Nu as vrea sa-l stresez,insa daca ar reusi sa faca aceasta corelatie ,am invata mai usor literele.Are afis si carti cu litere si, nu se poate uita la poza si sa spuna ,aha e "m" de la masa,chiar daca nu si-l aminteste pe m.Adica o asociere logica si "auditiva"(nu stiu daca ma exprim elocvent).Spune ca-i masa ,dar nu stie ca incepe cu m.Stie ca "r" e de la rares ,ca-i numele lui, insa prin comparatie nu face acelasi lucru si cu alte litere.Ce ma fac?Cum sa fac?
E normal?Are 5 ani si 8 luni.

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Lorelai spune:

bun topic, tocmai ce fac si fetele mele 5 ani curind si una dintre ele inca are probleme cu pronuntia. mai precis nu il pronunta pe L. zice ceva intre L si R, mai aproape de R. e haioasa cind cinta "tra, ra, ra" dar are aproape 5 ani si trebuie luata problema in serios. acum vreun an nu zicea pe sh (il inlocuia cu s) iar pe ci, gi le inlocuia cu tz, pe j il pronunta z. treptat a inceput sa le pronunte asa ca nu am mers la specialist.

ce ne facem acum ca nu ii iese L de nici o culoare desi se straduie. nu am facut un mare caz din asta. cu celelalte sunete am lasat-o pe ea sa incerce si pina la urma i-a iesit. probabil ca a fost influentata de sora-sa. mentionez ca fetele sint bilingve si R suna ca in engleza, care e mai aproape de L decit Rul romanesc. inca ceva, sora-sa nu are probleme de nici un fel cu pronuntia, fiecare sunet l-a zis corect de la inceput.

cei de pe linga ea inteleg ce spune dar as vrea sa stiu daca e cazul sa merg la logoped. andreea, as aprecia parerea ta.

Lorelai

P.S. de ziua ei a zis ca vrea tort in forma de "crown" iar eu am intrebat-o daca de printz sau printzesa. m-a lamurit apoi "mami, nu crown, crown, the funny man from the circus".

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns eu_logoped spune:

Citat:
citat din mesajul lui dulcetica

Buna,
Noi mergem la logoped ,l-a trimis si la neuropsihiatru ,pentru ca a inceput sa vorbeasca in coltul gurii.Neuropsihiatrul a ajuns la concluzia ca nu e de natura neurologica.Cum se va corecta asta ,ca tot nu-s lamurita?Acum vorbim si ne privim in oglinda,dar nu e cooperant si daca ne vede pe amindoi ,nu se mai priveste pe el ci se uita aiurea.In acelasi timp ,cred ca nu constientizeaza ca vorbeste in coltul gurii, pentru ca ii atrag atentia si continua la fel.Problema asta a inceput de vreo 2,3 luni.
Noi mai avem si alte probleme, gen pronuntat prin omisiune la 2 sau 3 consoane succesive,nu-l spune pe sh ,etc.O sa incerc sa le inventariez ca sa va cer sugestii,cum am putea influenta la domiciliu. Incerc sa-i dam zor pentru ca as vrea sa-l dau la scoala la anul.Oare e tirziu deja?Per total, cind spune literele individual ,in alfabet, nu le stilceste rau ,dar daca spune o poezie deja e prapad.Evident ca e un prapad dulce si amuzant,dar daca vrem la scoala, trebuie sa vorbim corect.
Acum invatam literele impreuna si am constat alta nenorocire ,care deja ma scoate din minti: nu coreleaza de exemplu hipopotam incepe cu h si se termina cu m.Ii spun un set de cuvinte care incep cu g si nu realizeaza cu ce litera incep ,desi subliniez cit pot litera de inceput ,cind pronunt cuvintul.Nu as vrea sa-l stresez,insa daca ar reusi sa faca aceasta corelatie ,am invata mai usor literele.Are afis si carti cu litere si, nu se poate uita la poza si sa spuna ,aha e "m" de la masa,chiar daca nu si-l aminteste pe m.Adica o asociere logica si "auditiva"(nu stiu daca ma exprim elocvent).Spune ca-i masa ,dar nu stie ca incepe cu m.Stie ca "r" e de la rares ,ca-i numele lui, insa prin comparatie nu face acelasi lucru si cu alte litere.Ce ma fac?Cum sa fac?
E normal?Are 5 ani si 8 luni.

dulcetica


Mergi la inceput