Etapele dezvoltarii intelectuale

Raspunsuri - Pagina 2

Inceputul discutiei

Link direct catre acest raspuns maraki spune:

Gazzela, noi am fost acolo pt ca nu vorbeste destul pt varsta lui, spune prea putine cuvinte si fara propozitii( o singura data a spus:haide baie ) Mai avem o problema, nu mananca ca pt 2.7 ani...nu vrea nici sa guste ce.i dam, are cateva preferinte culinare din care nu vrea sa iasa deloc....inca nu avem diagnostic, a ramas sa.i faca analize dupa care aflam ce si cum.....puzzle-uri sant din 6 buc. pt copii de 2 ani dar uite ca al meu nici nu se uita la ele.....zac prin casa degeaba

Monica
http://www.community.webshots.com/user/maraki36
mamica de bebe Angelo ( 29 Dec. 2005 )
Foto Angelo
Angelo1
Angelo2
Angelo3
Angelo4
filmulete maraki5

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Luna1 spune:

Eu nu sunt de acord in alimentarea cu lingurita a ceea ce TREBUIE sa faca un copil. Primul a vorbit devreme, la un an jumate facea propozitii, la doi ani se catrata pe toti stalpii si pe toate barele, de la un an si 8 luni nu am mai alergat dupa el in parc, avea si are o mobilitate extraordinara, in plus a invatat engleza in doar o luna dupa ce am venit aici, la 5 ani jumate scria si citea (datorita faptlui ca aici scoala incepe la 4,6 ani) acum e deja la tabla imultiri si impartirii etc. E destept si nu o spun doar eu insa sincer nu m-am asezat nicicand jos sa zic "hai, treci la educat, asta e rosu, ala galben, 2+2=4 etc" ci am raspuns nevoilor lui. Cand a inceput sa deseneze am desenat forme geometrice, cand a colorat am numit culorile. etc.

Mi se pare exagerat sa ii fortam si sa ii comparam cu alti copii. Uite ca nu a stiut formele geometrice si culorile la un an jumate insa acum cand are nevoie sa le stie, le stie.

Fetita mea de un an (peste 7 zile) face putin fata de ce a postat Iris. Pai nu cred ca va sti ea sa ceara 2 biscuiti cand ea acum nu zice niciun cuvant inteligibil (mama, dada, ssss este fratele ei, si bau), nu merge singura, si are jucarii de bagat formele in gaurile specifice (triunghi la triunghi etc) iar ea le arunca de pereti si rade. Normal ca atunci cand ia jucaria respectiva si se joaca eu numesc forma pe care pune mana ex "triunghil, hai pune-l la locul lui" si ii arat unde dar cam la atat ne rezumam.

Eu zic ca atat timp cat e ea fericita, dezvoltata armonios asta ma face fericita, stiu ca va vorbi tarziu caci e expusa la doua limbi, insa restul dezvoltarii imi arata ca nu este precoce insa asta nu inseamna ca cei ce sunt precoce vor ajunge mai depate decat ea.

Asa vad eu lucrurile.

P.S. Si un copil care repeta literele alfabetului pe dinafara si spune poezii la un an jumate nu e geniu iti spun din experienta, al meu zicea la poezii de la un an jumate pana la 3 ani la greu si apoi s-a oprit. Si nu pare geniu inca.

Mamica de stelute Cosmin (30 iulie 2001) si Adelise (11 august 2007)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns Luna1 spune:

Maraki si fiu-miu tot atras de tehnologie, abia acum la 7 ani face puzzle-uri si se joaca cu lego. Pana acum radeam ca daca vrei sa afli tot despre un mobil sau orice masinarie electronica fara sa citesti instructiunile i-l dai lui Cosmin 1 ora si apoi iti explica el ce si cum.

Mamica de stelute Cosmin (30 iulie 2001) si Adelise (11 august 2007)

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns filofteia spune:

[quote]Gazzela, noi am fost acolo pt ca nu vorbeste destul pt varsta lui, spune prea putine cuvinte si fara propozitii( o singura data a spus:haide baie ) Mai avem o problema, nu mananca ca pt 2.7 ani...nu vrea nici sa guste ce.i dam, are cateva preferinte culinare din care nu vrea sa iasa deloc....inca nu avem diagnostic, a ramas sa.i faca analize dupa care aflam ce si cum.....puzzle-uri sant din 6 buc. pt copii de 2 ani dar uite ca al meu nici nu se uita la ele.....zac prin casa degeaba
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Monica, eu sunt chiar curioasa ce-ti vor spune medicii...

Baietelul meu este nascut tot decembrie ca si al tau si acum manca doar cateva lucruri... si are niste gusturi... Daca a hotarat ca nu gusta din ceva... apoi asa ramane... si asa a fost mereu... La aproape 8 ani manca cam jumatate din cat manca varul de 5 ani...
Dar nici prostioare nu mananca... si asta s-a vazut cel mai bine cand a inceput scoala... si are bani de buzunar...el nu-si cumpara nimic de la chioscul scolii ca a spus ca sunt numai prostii. Mie imi place de el asa mai slabanog... analizele i-au iesit foarte bune...deci stie el ce mananca.

Nu l-au interesat niciodata puzzellurile si nici cuburile...sau literele...
In schimb are o afinitate pentru activitatile sportive... a invatat intr-o zi sa patineze pe gheata... a doua zi a fost intrebat de cat timp patineaza, de stie asa bine...

Fiecare este altfel... nu trebuie comparat cu ceilalti... dar este adevarat ca tonul multor parinti suna "Cum nu stie sa faca chestia asta??? Pai al meu stie de acum 2 ani...Nu ai fost cu el la doctor???" Si iar majoritatea parintilor pun accent pe stiinta... dar eu ma gandesc ca mai util pentru copil este sa stie sa se catere, sa stie sa mearga cu bicileta, sa stie sa-si faca prieteni, sa stie sa "iasa" din situatii neprevazute... poate gresesc...
Eu sunt pentru plimbat cat mai mult, iesit in parc, mers la tot felul de activitati extrascolare uneori chiar in detrimentul temelor...

Eu am vorbit dupa 3 ani si n-am nici o problema de dezvoltare... sincer. Puzzeluri nu fac nici acum ca ma plictisesc ingrozitor...n-am rabdare sa stau la masa.... de ce sa am pretentii mai mari de la copilul meu???

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

Graficele 'telectuale sunt utile si foarte utile daca sti sa le manevrezi si interpretezi. graficele astea de dezvoltare psihomotorie iti trag(doamne fereste dar mai bine sufli) un semnal de alarma in cazul in care copilul nu are achizitiile MINIME pt varsta lui. tot ele iti mai arata cam ce pot copiii in medie la o anumita varsta, exact ceea ce ceri tu,precum si ordinea in care apar diverse achizitii ,in felul asta iti mai vin idei cam ce-ai mai putea face,orientativ si eviti sa dai cu integrala-n el la 4 ani,dar eviti si sa stai pasiv in fata copilului de 2 ani care nu intelege comenzi simple si nu raspunde la nume.

Parerea mea proprie si personala e ca nu trebuie sa dopezi copilul, in functie de ce cer graficele, in functie de performantele vecinului de gradinita, dar nici sa-l stopezi daca vrea sa afle pt ca e peste nivelul varstei, intr-un cuvant menirea ta de parinte trebuie sa fie sa-l ajuti sa-si gaseasca propriile limite,in functie de posibilitati intelectuale si interese. nu exista varste fixe pentru vorbit,poezii,scris,citit,matematici,etc, exista doar intervale largi in care trebuie sa se incadreze.unii isi dau drumul la vorba la 3 ani, unii deseneaza inteligibil la 2, altii citesc la 5, etc. copiii mici se dezvolta inegal pe diverse segmente, unii vorbesc mai repede dar apoi stagneaza pe limbaj si dezvolta alte abilitati(motrice de exemplu). altii alearga si au o motricitate perfecta la 2 ani dar abia spun doua cuvinte si totusi spre 4-6 ani recupereaza la greu pe partea de limbaj.

varsta de 4-6 ani reprezinta varsta la care incep sa se egalizeze ariile de dezvoltare. copiii normal dezvoltati neuro-motor de 4 ani vorbesc in propozitii, alearga bine, sar intr-un picior, stiu culorile primare,etc, chiar daca unul recita la doi si altul abia spunea Mama.


Cat priveste urmatorul set de afirmatii, te citez

"Pe de alta parte, o fetita din parc, la 1 an si 8 luni invata literele. M-a socat cand am auzit! Initial m-am gandit ca sunt eu depasita de situatie si deja copilul meu a ramas "repetent" la scoala "geniilor". Ulterior am inceput sa despic firul in 4 si mi-am dat seama ca totusi e prea mult pt un copil de nici 2 ani. Oare cand ajunge la gradi ce face, integrale? Ma gandesc ca pana atunci se va plictisi de ele. Nu zic ca este un geniu daca le invata, si eu cred ca daca as incepe cu fii-mea le-ar invata, dar nu vreau sa o chinui cu ceva care nu este adaptat varstei si care nici nu ii este util pt varsta asta.
De aceea, as vrea sa stiu daca exista vreo carte/articole, in care sa gasesc ce trebuie sa invete si la ce varsta (ca sa conicida si cu capacitatile intelectuale ale varstei).
"

am cate ceva de obiectat.dupa parerea mea nimic nu e prea mult sau prea greu atat timp cat copilul vrea si o face din placere.copiii mici sunt efectiv niste bureti care absorb informatie tocmai ca pt a se adapta la viata si a avea sanse in viata. in aceasta perioada 0-3 ani acumuleaza cam 70 la suta din toata informatia pe care o vor acumula in intreaga viata.si nimic nu e in plus sau nefolositor. poeziile lucreaza memoria auditiva , literele si informatia vazuta,orice fel de informatie vazuta exerseaza memoria vizuala,etc.unii au o reala placere in a vizualiza litere si elemente grafice, altii absorb cu placere si interes poezii, povesti,cantecele,etc.

daca un copil nu poate atinge un anumit standard, la o anumita varsta, asta nu inseamna ca nici altii nu pot sau daca pot sunt chinuiti de parinti s-o faca. sunt perfect constienta ca fetita vecinei care la 4 ani recita cu intonatie si intr-o romana impecabila zeci de poezii kilometrice si povesti,construieste dupa imagini povesti complicate nu e nici fortata,nici obligata s-o faca. si daca ea retine si recita poezii, nu una de 15 strofe si a mea nu poate asta performanta nici legata nu inseamna ca nu e pt varsta de 4 ani (ok, copiii medii nu recita la 4 ani cu nus'ce intonatie si dictie perfecta poezii kilometrice) si vecinica e fortata grav de mamica pe cand a mea isi traieste linistita copilaria,nefortata saraca sa memoreze poezii. sunt constienta ca daca ar putea si daca ar interesa-o m-ar pune sa-i recit zi lumina si ar si retine.in schimb tot ce este logica si vizual, indiferent in ce domeniu o acapareaza. inclusiv,paradoxal,logica cuvintelor, jocuri logice de cuvinte,.literele fara efort sub doi ani, cititul in plin proces la 4 ani, deseneaza peisaje complexe si totusi face dezacorduri zdravene in vorbirea curenta, nu retine poezii decat nevoita si cu greu, nu-i plac nici povesti,nici cantecele, nici papusi, nici de-a mama si de-a tata, se mai scapa pe ea ocazional, trage din biberon,etc,etc, lucruri pe care ,in medie copiii de 4 ani le-au depasit, mai ales ala cu scapatul pe ei. asta e ritmul ei,asta poate, atat poate si restul care pot mai mult in anumite domenii nu-s nici obligati,nici chinuiti,doar ca pot (momentan sau definitiv ) mai mult si cu asta basta.


grafic excelent pe care poti urmarii ce pot, in medie, sa faca , pe varste, este scara de dezvoltare psihomotorie Portage pe care o poti citi aici. fetita ta are 1 an juma, deci pe toate sectiunile alea, ar trebui sa faca aproximativ 75 procente din palierul de varsta 0-1 ani si ceva din palierul 1-2 ani. poti sa te inspiri daca vrei s-o mai inveti una alta . o sa remarci de asemenea ca are puncte forte si puncte mai putin forte, de exemplu poate fi inaintea varstei intr-un domeniu si cateva luni in urma in altul, gratie dezvoltarii inegale caracteristice perioadei 0-3 ani.



Portage http://www.autism.ro/revista/TestPortage.pdf

Mergi la inceput

Link direct catre acest raspuns flaviutza spune:

quote:
citat din mesajul lui filofteia

Eu am vorbit dupa 3 ani si n-am nici o problema de dezvoltare... sincer. Puzzeluri nu fac nici acum ca ma plictisesc ingrozitor...n-am rabdare sa stau la masa.... de ce sa am pretentii mai mari de la copilul meu???



Tu n-ai rabdare dar eu NU POT sa le fac. daca au mai mult de 20-30 de piese nu pot ,nu le vad, pot sa stau si-o zi calare pe ele.

Mergi la inceput